Δημήτρης Μαλλάς
Το ευρωπαϊκό ανθρώπινο δυναμικό θέλει να αξιοποιήσει το Facebook, το οποίο έχει δημιουργήσει στο Λονδίνο μία από τις πιο καινοτόμες «βάσεις» του και εκεί αναπτύσσει ορισμένες από τις πλέον καινοτόμες υπηρεσίες του.
Ένα δείγμα των εφαρμογών που αναπτύσσονται στα άκρως εντυπωσιακά γραφεία του Facebook στο Λονδίνο, είχαμε την ευκαιρία να δούμε πριν από μερικές ημέρες μαζί με αρκετούς ακόμη εκπροσώπους μέσων ενημέρωσης από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, στο πλαίσιο του Facebook London Engineering Fair, μίας εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε με αφορμή τη συμπλήρωση τα 15α γενέθλια του Facebook. Στο Λονδίνο το Facebook απέκτησε τοπική παρουσία για πρώτη φορά το 2007 με 5 εργαζόμενους για να φθάσει σήμερα στο κτίριο όπου μετακόμισε το 2017 και βρίσκεται σε κεντρικό σημείο της βρετανικής πρωτεύουσας να εργάζονται περίπου 1700 άτομα, εκ των οποίων πάνω από 1200 είναι μηχανικοί και δημιουργοί λογισμικού.
Οι εργαζόμενοι στα γραφεία του Facebook στο Λονδίνο, όπως διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι, θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι «προνομιούχοι» καθώς το περιβάλλον εργασίας είναι από τα καλύτερα που μπορεί να συναντήσει κανείς. Κάθε όροφος του κτιρίου έχει χώρο αναψυχής, υπάρχουν παντού γωνίες για καφέ που παρέχεται δωρεάν, όπως χωρίς κόστος είναι και τα γεύματα που σερβίρουν 3 φορές την ημέρα τα δύο εστιατόρια που υπάρχουν μέσα στο κτίριο!
Τα δωμάτια συσκέψεων έχουν ονόματα που προέρχονται από ταινίες και τηλεοπτικές σειρές και επιλέγονται με ιδιαίτερη προσοχή, ενώ υπάρχουν ακόμη και χώροι όπου οι εργαζόμενοι μπορούν να δημιουργήσουν χειροτεχνίες, να ασχοληθούν με τη μουσική ή απλά να κάνουν το χόμπι τους! Γενικότερα, οι συνθήκες που μπορεί να συναντήσει κανείς στα γραφεία του Facebook στο Λονδίνο δείχνουν να είναι από τις καλύτερες που μπορεί να βρει κανείς.
Από την άλλη πλευρά, το Λονδίνο αποτελεί έναν από τα βασικά κέντρα ανάπτυξης εφαρμογών και υπηρεσιών του Facebook. Στο πλαίσιο του Facebook London Engineering Fair, είχαμε την ευκαιρία να δούμε αρκετές από τις υλοποιήσεις που γίνονται εκεί πέρα. Για παράδειγμα, το Workplace, η εφαρμογή του Facebook που δίνει τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις και εργαζόμενους να συνδέονται μεταξύ τους, να επικοινωνούν και φυσικά να συνεργάζονται, αναπτύσσεται σε ένα σημαντικό ποσοστό της στο Λονδίνο.
Μία άλλη υπηρεσία είναι τα εργαλεία που δημιουργούνται για αναπτυσσόμενες αγορές και δίνουν τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις να διαφημίζονται μέσω του Facebook. Η συγκεκριμένη υπηρεσία, μάλιστα, έχει αρκετά νέα εργαλεία όπως είναι η δυνατότητα για τοποθέτηση ενός πλήκτρου στη διαφήμιση ώστε να μπορεί ο ενδιαφερόμενος πελάτης να αποστείλει άμεσα μήνυμα προς την διαφημιζόμενη επιχείρηση μέσω, φυσικά, του Whats App, το οποίο, ως γνωστόν, ανήκει και αυτό στο Facebook.
Το Facebook δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα της επαυξημένης πραγματικότητας και στο Λονδίνο είχαμε την ευκαιρία να δούμε το Spark AR, μία σουίτα εργαλείων για όσους θέλουν να δώσουν μία νότα augmented reality στις εικόνες και στα video τους.
Μία άλλη εφαρμογή ήταν το Images Infrastructure, ένα εργαλείο που δίνει τη δυνατότητα σε εφαρμογές τρίτων να μπορούν να δημοσιεύουν πιο γρήγορα φωτογραφίες στο Facebook.
Επίσης, υπήρξαν και δύο εφαρμογές που σχετίζονται με τον τομέα της ασφάλειας. Το ένα ήταν ένα εργαλείο ονόματι osquery, το οποίο έχει αναπτυχθεί εσωτερικά και έχει ως αποστολή να παρακολουθεί τις υποδομές και τα εσωτερικά δίκτυα του Facebook προκειμένου να εντοπίζει πιθανές απειλές ασφάλειας. Το δεύτερο ήταν το αποκαλούμενο 2-step authentication, ήτοι η δυνατότητα των χρηστών να ενεργοποιούν ένα δεύτερο επίπεδο ασφάλειας προκειμένου να προστατεύουν την ασφάλεια του λογαριασμού τους. Ο στόχος σε αυτή την τελευταία περίπτωση είναι να κάνουν τη διαδικασία όσο το δυνατόν πιο απλή για τους χρήστες, προκειμένου να αυξήσουν τη δημοτικότητα της.