Άρθρο του John Young, Underwriting Manager, Media & Entertainment at AXA XL

Καθώς τα έσοδα από τις κινηματογραφικές ταινίες διεθνώς (αυτό που αποκαλούμε box office) αναμένεται να φτάσουν στα 50 δις. δολάρια το 2020, ο κινηματογράφος αναδεικνύεται σε μια τεράστια αγορά. Η παραγωγή ταινιών είναι συνδεδεμένη με πολύπλοκους κινδύνους που πρέπει να αξιολογηθούν, να διαχειριστούν και στις περισσότερες περιπτώσεις να μεταφερθούν. Στον απόηχο της  91ής τελετής απονομής των βραβείων Όσκαρ –στις 24 Φεβρουαρίου-, ας δούμε λίγο το πώς ασφαλίζονται οι ταινίες.

Ας πάρουμε για παράδειγμα τα χαοτικά γυρίσματα του «Αποκάλυψη Τώρα», όπου συνέβησαν τόσα απρόοπτα, ώστε λίγο έλειψε να μην δει ποτέ το φως της ημέρας. Τα γυρίσματα διήρκεσαν 33 εβδομάδες (αντί 14 όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί), με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ο Μάρτιν Σιν, ένας από τους πρωταγωνιστές, έπαθε συγκοπή και παραλίγο να εγκαταλείψει τα εγκόσμια. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ένας τυφώνας ισοπέδωσε το μέρος όπου γίνονταν τα γυρίσματα στις Φιλιππίνες, προκαλώντας ζημίες 1 εκατ. δολαρίων και περαιτέρω καθυστερήσεις. Τελικά η ταινία κόστισε 30 εκατ. δολάρια, σχεδόν διπλάσιο ποσό σε σχέση με τον αρχικό προϋπολογισμό (17 εκατ. δολ.)

Είναι ένα μόνο παράδειγμα ότι, στο κινηματογραφικό σετ, όλα μπορούν να συμβούν. Για το λόγο αυτό η ασφάλιση είναι απαραίτητη για τις εταιρίες παραγωγής, ώστε να προστατεύουν την επένδυσή τους από πάσης φύσης κινδύνους: Από κινδύνους που αφορούν τους ηθοποιούς (τραυματισμός, πλήγμα στη φήμη) έως κινδύνους που συνδέονται με την τοποθεσία των γυρισμάτων (φυσικές καταστροφές). Η ασφάλιση της κινηματογραφικής βιομηχανίας συμβάλλει στην ολοκλήρωση και κυκλοφορία των ταινιών, προς όφελος των ηθοποιών και των υπόλοιπων συντελεστών, της εταιρείας παραγωγής…και του φιλοθεάμονος κοινού.

Η ΑΧΑ XL προσφέρει ασφαλιστική κάλυψη για τους παραγωγούς ταινιών μεγάλου προϋπολογισμού, τηλεοπτικών σειρών, μουσικών βίντεο κλπ. Προσφέρουμε μεταξύ άλλων, ασφάλεια ευθύνης εργοδότη κατά τη διάρκεια της παραγωγής, κάλυψη επιπλέον δαπανών σε περίπτωση καθυστερήσεων: Για παράδειγμα, αποζημιώνουμε τον πελάτη σε περίπτωση ασθενείας ή τραυματισμού του πρωταγωνιστή, ή εάν μέρος του σετ καταστραφεί και πρέπει να ξαναφτιαχτεί.

Πολλοί ρωτούν «πώς αξιολογείτε το προφίλ ρίσκου μιας κινηματογραφικής παραγωγής ;». Όταν εξετάζουμε το ενδεχόμενο ανάληψης των κινδύνων που συνδέονται με μια ταινία, κοιτάμε όλες τις παραμέτρους: Τον προϋπολογισμό, το χρονοδιάγραμμα των γυρισμάτων, το σενάριο, το καστ. Εξετάζουμε την τοποθεσία και τα logistics γύρω από την παραγωγή της ταινίας και τους ειδικούς κινδύνους που σχετίζονται με αυτά.  Βλέπουμε την πλοκή για να κατανοήσουμε τα σχέδια της παραγωγής για τις επικίνδυνες σκηνές, τις ειδικές συνθήκες για την κινηματογράφηση, τα οπτικά εφέ. Προφανώς είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε τους κινδύνους στους οποίους εκτίθεται το καστ και αυτό συνεπάγεται –μεταξύ άλλων- την εξέταση των ιατρικών φακέλων των ηθοποιών. Ακόμα, πιθανότατα θα κοιτάξουμε πώς αξιοποιούνται τα συνεργεία, τον βαθμό συνεργασία κλπ. Σίγουρα απαιτείται αρκετά μεγάλη γνώση της βιομηχανίας. Να μην ξεχνάμε τέλος ότι η τεχνολογία εξελίσσεται και αυτό επηρεάζει τους τύπους των κινδύνων που αξιολογούμε. Για παράδειγμα, σε πολλές παραγωγές χρησιμοποιούνται τώρα drones και αυτό επηρεάζει το προφίλ κινδύνου τους.

Η ΑΧΑ XL προσφέρει ευρεία γκάμα ειδικών καλύψεων για την ασφαλιστική βιομηχανία, μεταξύ των οποίων την «Αποζημίωση δυσμένειας» (Disgrace indemnity), η οποία καλύπτει γεγονότα κατά τα οποία ο βασικός πρωταγωνιστής εμπλέκεται σε ένα συμβάν που πλήττει καίρια την φήμη του, σε βαθμό που να απειλείται η βιωσιμότητα της ταινίας. Για να ενεργοποιηθεί αυτή η κάλυψη, πρέπει να υπάρχει ένα συγκεκριμένο έναυσμα, κατά κύριο λόγο, μια ποινικά κολάσιμη πράξη που γνωστοποιείται στις αρχές. Και δεν καλύπτουμε μόνο ανθρώπους, αλλά και τα ζώα που συμμετέχουν στο καστ !

Get Free Email Updates!

Εγγραφείτε δωρεάν στο newsletter του banks.com.gr

Δέχομαι να αποθηκευθεί το e-mail μου στο σύστημα αποστολής newsletter.

Το e-mail σας δε θα δοθεί ποτέ σε τρίτους. Μπορείτε να απεγγραφείτε όποτε επιθυμείτε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here