Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το ιαπωνικό υπεραυτοκίνητο σε πραγματικές συνθήκες, στην καθημερινότητά μας.

του Τάκη Πουρναράκη

Κάθε φορά που κλείνω τα μάτια έρχεται στο μυαλό μου η ίδια εικόνα. Ο απόκοσμος βρυχηθμός όταν πατάς το κόκκινο κουμπί. Τα επικυκλικά όργανα με την ένδειξη 340km/h. To ερώτημα του Λάμπρου: «Τρακοσάρισες;». Την απάντηση: «Όχι, φοβάμαι». Τα βλέμματα θαυμασμού στο δρόμο. Τα μηνύματα από πολλά υποσχόμενες, διαδικτυακές «φίλες»: «Πότε θα με πας βόλτα;». Έμειναν αναπάντητα.

Σκέφτομαι τον πιτσιρικά που θα κερδίσει σε τυχερό παιχνίδι, θα πάει στην Λεωφόρο Αθηνών στα κεντρικά της Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης και θα δώσει την επιταγή με τα 170χ για ν’ αγοράσει το θηρίο. Τι πιθανότητες έχει να επιβιώσει και να μην πάρει και άλλους στο λαιμό του;

Χρόνια είχα να δω ένδειξη 340km σε ταχύμετρο.

Καμία, ας μην κοροϊδευόμαστε. Χρειάζεται κουλτούρα motorsport, συγκεκριμένες προσλαμβάνουσες παραστάσεις, πολύχρονη εκπαίδευση από την παιδική ηλικία σε συνδυασμό με εξαιρετικά προσόντα/ταλέντο για να μπορέσεις να αξιοποιήσεις ένα τέτοιο όχημα. Στην πίστα πάντα, γιατί σε δημόσιο δρόμο…

Είναι ένα θέμα ότι το GTR παίρνει έγκριση τύπου για να κυκλοφορεί νόμιμα, όπως είναι θέμα ότι μπορεί οποιοσδήποτε πιστοποιημένος χρήστης του δρόμου να βρεθεί πίσω από το τιμόνι του.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πολλά στοιχεία τηλεμετρίας που απεικονίζονται στην κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών.

Hi tech κατάνα!

Το Nissan GTR έχει όλες τις προδιαγραφές για να γράψει ιστορία απέναντι σε μια 911 turbo ή μια Ferrari 488, παρότι κοστίζει τα μισά λεφτά. Με μήκος 4.7m, μεταξόνιο 2780mm, βάρος 1740kg δεν είναι μικρό σε μέγεθος αυτοκίνητο. Η καρδιά του είναι ένας 24βάλβιδος twin turbo V6 βενζινοκινητήρας, που αποδίδει 570PS και μπορεί να επιταχύνει το GTR από στάση, σε όποιο ρυθμό αντέχει ο αυχένας σου, διατηρώντας τον μέχρι την κόλαση! Συνδυάζεται με ένα 6αρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ο ένας άξονας/συμπλέκτης εμπλέκει τρεις σχέσεις (1η, 3η, 5η) και ο δεύτερος τις υπόλοιπες (2α,4η,6η). Δεν χρονομέτρησα πόσο διαρκεί η αλλαγή που γίνεται είτε αυτόματα είτε από τα paddles πίσω από το τιμόνι, αλλά δεν έχω κανένα λόγο ν’ αμφισβητήσω τα 0.15sec που λέει η Νissan. Πόσο μάλλον που ο σβέρκος μου, συνηγορεί κάθε φορά που κοιτώ προς τα πάνω.

Μπορείς να ρυθμίσεις την κατανομή της ροπής, την απόσβεση της ανάρτησης και την παρέμβαση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων.

Το GTR είναι 4κινητο, σου δίνει μάλιστα την δυνατότητα να ρυθμίσεις πόση ροπή θα πηγαίνει στον πίσω άξονα. Το Attesa ETS All Wheel Drive System είναι κατά βάση πισωκίνητο σύστημα μετάδοσης, που στέλνει αν χρειάζεται, στους εμπρός τροχούς μέχρι το 50% της ροπής. Στη χαρτογράφηση του αυτοκινήτου υπάρχουν πολλά παραμετροποιημένα σενάρια που περιλαμβάνουν ενδείξεις ταχύτητας, πλευρικής επιτάχυνσης, γωνία στροφής τιμονιού, ολίσθηση ελαστικών, τραχύτητα επιφάνειας και ρυθμό περιστροφής γύρω από το διαμήκη άξονα (yaw rate). Ειδικά ο πιεζοηλεκτρικός αισθητήρας του yaw rate υπολογίζει την απόκλιση/μετατόπιση σε σχέση μ’ αυτό που επιδιώκει ο οδηγός κρίνοντας από τη γωνία στροφής του τιμονιού και ανάλογα κατανέμει τη ροπή για να τον βοηθήσει. Σε απλά ελληνικά άμα γλιστρήσει πολύ πίσω, στέλνει μπροστά ροπή και σε βγάζει από το γλίστρημα. Το GTR είναι υπεραυτοκίνητο, αλλά η άνεση της ανάρτησής του και ο κύκλος στροφής του τιμονιού των 12.2m επιτρέπουν να κυκλοφορεί στους δρόμους της πόλης χωρίς αναίτιες ταλαιπωρίες. Μάλιστα δεν είναι τόσο χαμηλό ώστε να δημιουργεί άγχος στα σαμαράκια, μην περιμένετε βέβαια να παρκάρετε σε υπόγειο.

Οδηγώντας το! Άκουσα πολλά σχόλια για το βάρος του GTR και δεν ένιωσα πουθενά να μειονεκτεί σ’ αυτό το θέμα. Σε δημόσιο δρόμο η ακρίβεια του, τα περιθώρια πρόσφυσης, η ωμή επιτάχυνση, η βίαιη επιβράδυνση σε ωθούν να πιέσεις ολοένα και περισσότερο. Κάθε φορά που το κάνεις, σου κλείνει το μάτι και σου ψιθυρίζει: «Εχει κι άλλο»!
Η θέση parking επιλέγεται με δυο κινήσεις.

Η ακαμψία του αμαξώματος που είναι φτιαγμένο από ανθρακόνημα, αλουμίνιο και ειδικά κράματα χάλυβα επιτρέπει στους Ιάπωνες μηχανικούς να σετάρουν την ανάρτηση χωρίς καμία θυσία σε ακρίβεια, ή σε άνεση. Διπλά ψαλίδια και υποπλαίσια σε συνδυασμό με το σύστημα Damptronic εξασφαλίζουν το βέλτιστο σε όλες τις συνθήκες της καθημερινότητας ή της πίστας. Η ανάρτηση έχει τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις: Normal, Comfort, R για οδήγηση σε πίστα. Η ρύθμισή της έχει γίνει λαμβάνοντας υπόψη τα ελαστικά Dunlop Sp Sport Maxx GT 600 που σχεδιάστηκαν ειδικά για το GTR. Διαστάσεις 255/40/20 εμπρός, 285/35/20 πίσω. Καθότι στη Nissan λένε πως μπορείς να χαρείς το GTR και στα χιόνια έχει φτιαχτεί και αντίστοιχο χειμερινό ελαστικό το Dunlop SP 7010. Κόντρα στην τάση της εποχής στο GTR μπορείς να σβήσεις το σύστημα ευστάθειας VDC ή να το ρυθμίσεις στο R Mode. Μπορείς επίσης να ρυθμίσεις τον ήχο της εξάτμισης εξασφαλίζοντας διακριτικότητα αν οι συνθήκες το απαιτούν. Η κατανομή βάρους στους δυο άξονες είναι 54% εμπρός, 46% πίσω γιατί οι μηχανικοί της Nissan έχουν μετρήσει ότι αυτή η αναλογία μετατρέπεται σε 50-50 στην φάση της επιτάχυνσης στην έξοδο της στροφής. Τέλος ένα αυτοκίνητο με τελική 315km/h χρειάζεται ανάλογη αεροδυναμική σημειώστε λοιπόν: Ειδικό σπόιλερ στο κάτω εμπρός μέρος, κάλυμμα του κάτω μέρους, κεντρικός διαχύτης και μορφοποιητές ροής κατευθύνουν τον αέρα με τρόπο που εξασφαλίζουν συντελεστή αεροδυναμικής Cd 0,26. Όχι δεν επιβεβαιώσαμε την τελική του!

Η θέση του πολεμιστή.

Ποζεράδικο!

Το GTR γυρνά όλα τα βλέμματα και προκαλεί έντονα συναισθήματα στο διάβα του. Αν στόχος σου είναι να γίνεις μισητός στο φύλο σου και ποθητός στο αντίθετο, τότε αυτό είναι το αυτοκίνητό σου: «Είναι αυτοκίνητο για την παραλιακή» λέει μια γυναίκα φίλου, συμφωνώ μαζί της απλά σκεφτόμαστε διαφορετικό τμήμα. Αυτή από Γλυφάδα, ως Βουλιαγμένη, εγώ από Ανάβυσσο έως Σούνιο. Ξέρετε χωρίς παρέα, χωρίς μουσική αργά τη νύχτα, την ώρα που κυκλοφορεί μόνο το σκυλί το μαύρο.

Ας μην κρυβόμαστε πρόκειται για πάλη με τα όρια της λογικής και της νομιμότητας. Αποτελεί πρόκληση να πατήσεις το γκάζι τέρμα, είναι αδύνατον να το διατηρήσεις πατημένο πάνω από 10 – 12 sec. Μετά αρχίζει ο τρόμος! Οι στροφές στενεύουν, οι ευθείες κονταίνουν, οι δίσκοι των 390mm εμπρός, 380mm πίσω πιάνουν δουλειά, οι παλμοί ανεβαίνουν, η ανάσα επιταχύνεται, τα γρανάζια του μυαλού προσπαθούν να ακολουθήσουν το ρυθμό των πιστονιών του V6: «Κόψε δε θα βρει ο παπάς να θάψει» προστάζει το ένστικτο αυτοσυντήρησης. Σε γρήγορο ρυθμό το GTR απαιτεί υψηλή φυσική κατάσταση, καλή γνώση του αθλήματος και λίγη τύχη έτσι για το… κακό μάτι.

Κοστίζει τα μισά λεφτά από τον ανταγωνισμό του, είναι εμβληματικό απομεινάρι μιας άλλης μπρουτάλ εποχής, δεν πρόκειται για καθημερινό αυτοκίνητο, παρότι δεν ενέχει κανένα συμβιβασμό στην καθημερινότητα. Δεν απευθύνεται σε οδηγούς σαν και μένα. Αν δε σε λένε Κατσίμη, Καμιτσάκη, Αθανασούλα,Ζυμαρίδη, Καϊτατζή, Χεκιμιάν άντε και Καλέση καλύτερα να πάρεις κάτι άλλο. Με 170χ αποκτάς το πιο προκλητικά πολυτελές SUV! Το GTR απαιτεί αναβάτη ανάλογου επιπέδου για να το αξιοποιήσεις. Αν απλά θες να παρκάρεις έξω από το «μαγαζί» για να τσιμπήσει το μωρό και αυτή τη δουλειά θα την κάνει άριστα αλλά ξέρεις, τι γίνεται μετά…

Αν δεν μπορείς να σταθείς στο ύψος των περιστάσεων οδηγώντας το, θα το καταλάβει και φοβάμαι πως θα το γενικεύσει…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κυβισμός : 3.799 cc
Ροπή: 64,5 kgm/3.600 – 5800 rpm
Ισχύς: 570 PS/6.800 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
0-100 km/h: 2.7 sec
Τελική ταχύτητα: 315 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 11.9 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 275 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 1023 €
Βάρος: 1.740 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.710/1.895/1.369 mm
Χώρος αποσκευών: 315 lt
Τιμή: από 167.150€

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here