Δημήτρης Μαλλάς
Την περασμένη εβδομάδα, σε αυτή εδώ τη στήλη, έγραφα για τις νέες συνθήκες που απαιτούν νέες υποδομές και αναφερόμουν κυρίως σε υποδομές που σχετίζονται με τα κέντρα διανομής και τις αποθήκες.
Όμως, οι υποδομές δεν μπορεί παρά να είναι το πρώτο σκέλος των αλλαγών που χρειάζεται μία εταιρεία προκειμένου να ανταπεξέλθει στα νέα δεδομένα όπως αυτά είχαν αρχίσει να δημιουργούνται σε μία εποχή ψηφιοποίησης με τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού να λειτουργούν ως επιταχυντής αυτής της ψηφιοποίησης.
Αυτά τα νέα δεδομένα απαιτούν και νέα μοντέλα λειτουργίας σε πολλαπλά επίπεδα. Ιδίως στο χώρο του λιανεμπορίου, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται εκεί καλούνται να λειτουργήσουν με διαφορετικό τρόπο, όπως και ενδεχομένως να πειραματιστούν ή να δοκιμάσουν νέες προσεγγίσεις.
- Ένα παράδειγμα είναι αυτό που επιδιώκει το σχήμα Public – Media Markt, το οποίο αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πόλους στο χώρο του κλάδου ψυχαγωγίας και τεχνολογίας.
Ένα σχήμα που επενδύει και αυτό σε υποδομές, καθώς είναι σε εξέλιξη η κατασκευή ενός νέου logistics center συνολικού εμβαδού 22.000 τ.μ. που αποτελεί το βασικό κομμάτι του φετινού επενδυτικού πλάνου ύψους 13 εκατ. ευρώ.
Όμως, το πλάνο δεν σταματά στο νέο logistics center. Αλλά επεκτείνεται και στο μοντέλο λειτουργίας των καταστημάτων.
- Σε μία εποχή που γίνεται αρκετός λόγος για κλείσιμο καταστημάτων, το σχήμα Public – Media Markt σχεδιάζει να επεκταθεί τόσο στην Αττική όσο και στην περιφέρεια.
Αν και κατά την προσωπική άποψη μου, το πιο ενδιαφέρον μέρος του πλάνου είναι τα «διπλά» καταστήματα που άνοιξαν στη λεωφόρο Συγγρού στην Αθήνα και στη Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης.
- Πρόκειται για ένα νέο μοντέλο που προσπαθεί να αξιοποιήσει τις συνέργιες μεταξύ των δύο σχημάτων όπως και να εκμεταλλευτεί τις διαφορετικές προσεγγίσεις και τα διαφορετικά καταναλωτικά κοινά.
Ουδείς μπορεί να είναι βέβαιος ότι αυτό το νέο μοντέλο λειτουργίας θα αποδειχθεί απόλυτα σωστό.
Από την άλλη πλευρά, πολλοί είπαν το ίδιο και όταν το Public ξεκίνησε το δικό του marketplace.
Μία κίνηση που αποδείχθηκε κλειδί κατά την περίοδο της «καραντίνας» όταν το Public Marketplace εξελίχθηκε, σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις, στον μεγαλύτερο -ελληνικών συμφερόντων- εμπορικό retailer την περίοδο της καραντίνας. Μία σημαντική επιτυχία που δείχνει κιόλας ότι πρέπει να δοκιμάζεις νέα μοντέλα λειτουργίας. Ακόμη και όταν υπάρχουν πολλές αντιρρήσεις για το πόσο επιτυχημένα μπορεί να είναι.