Με χρηματιστηριακή αξία ούτε καν 15 εκατ. ευρώ, η ΕΚΤΕΡ παραμένει ένας…μοναχικός παίκτης στην κατασκευαστική αγορά, αφού οι βασικοί μέτοχοι ακολουθούν μία εντελώς contrarian πολιτική τα τελευταία χρόνια.
Οι Σίψας Αθανάσιος (25,744% του μ.κ), Παπαγεωργίου Αγγελος (5,851%) και Πολυκράτης ΑΕ (13,183% ) επιμένουν να απέχουν από τα Δημόσια έργα, καθώς η εταιρεία επικεντρώνεται σε ΣΔΙΤ και “ιδιωτικά”, διατηρεί πολύ χαμηλά (σχεδόν μηδενικό) τον τραπεζικό δανεισμό και από τα μέσα του 2017 μεθοδικά διευρύνει τις δραστηριότητες της στον τουριστικό τομέα και το hoteling.
Στην εταιρεία είναι ήδη σε εξέλιξη η μετάβαση στη “νέα γενιά” που φέρνει και το μεγαλύτερο βάρος των κινήσεων σε παρεμφερείς τομείς όπως και των επαφών με άλλους επιχειρηματίες του κλάδου. Κοινό μυστικό στην πιάτσα πως οι άνθρωποι της ΕΚΤΕΡ κατά καιρούς έχουν εξετάσει διάφορα ενδεχόμενα άλλοτε συζητώντας με τον Δημήτρη Κούτρα, τον Πέτρο Σουρέτη αλλά και άλλους παράγοντες του κλάδου.
Η εταιρεία “τρέχει” ήδη μία σύμβαση με τα ΚΑΕ για την “επέκταση κτηρίου αεροσταθμού- μετεγκατάσταση στον αερολιμένα Ηρακλείου” (ύψους 7,87 εκατ., συμπεριλαμβανόμενου του ΦΠΑ), κατασκευή ξενοδοχειακού συγκροτήματος στην Πάρο (για λογαριασμό της Ενεργειακός Κόμβος, με τεχνικό σύμβουλο την Πειραιώς Estate και σύμβουλο ανάπτυξης-διαχείρισης την HotelBrain) ύψους 7,9 εκατ. (επιπλέον ΦΠΑ), ανάδοχος (μέσω συμμετοχής 33% σε κοινοπραξία) σε οδικό έργο στην Κρήτη (Αγ. Βαρβάρα- Απομάρμα).
Ομως για όσους διορατικούς παρακολουθούν το…ΕΚΤΕΡάκι, ο “άσσος” βρίσκεται στην Πάρο και συγκεκριμένα στο project κατασκευής πολυτελών κατασκευών και στην ακίνητη περιουσία 320 στρεμμάτων (παραθαλάσσια) έκταση που- μέχρι τώρα- χαρακτηρίζεται ως ΜΗ οικοδομήσιμη. Για αυτούς ο επαναχαρακτηρισμός ως ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΙΜΗΣ είναι θέμα χρόνου και συγκυρίας, αργά ή αργότερα θα περάσει στο σχέδιο, μου έλεγε χρηματιστής ο οποίος έχει στο monitoring του την κατασκευαστική εταιρεία.
Την ώρα, που η αποτίμηση της ΙντραΚάτ που διαμορφώνεται στον “τέταρτο πόλο” στον κλάδο (με αποτίμηση 38,86 εκατ.) και οι 2 μεγάλοι είναι μακράν υψηλότερα (ΓΕΚ στα 512,98 εκατ., ΕΛΛΑΚΤΩΡ στα 280 εκατ.) μόνο με την ταλαιπωρημένη J&P ΑΒΑΞ (των 27,8 εκατ.) μπορεί να συγκριθεί (σε όρους χρηματιστηριακής αξίας)