H κρίση που διανύουμε σήμερα, είναι μεν πρωτόγνωρη, ωστόσο ο κόσμος της ναυτιλίας είναι πάντα προετοιμασμένος για κάθε ενδεχόμενο.
Όπως αναφέρει η κα Δανάη Μπεζαντάκου, CEO της NAVIGATOR SHIPPING CONSULTANTS και Concept-Founder τουYES FORUM, η ναυτιλία αντιμετωπίζει ανόδους και καθόδους της αγοράς περίπου ανά 7ετία λόγω της κυκλικής της οικονομίας, οπότε είναι συνηθισμένη στην διαχείριση κρίσεων.
Ακόμα και τότε οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχοντας μακρά ιστορία και εμπειρία στο χώρο, εξερευνούν, ακολουθούν και πρωτοπορούν σε νέους χώρους όπως αυτόν της μεταφοράς LNG.
Διαβάστε παρακάτω την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη της κας Μπεζαντάκου στο efoplistesnews.gr:
Πως αντιμετωπίζετε εσείς προσωπικά αλλά και η εταιρεία σας την πανδημία του κορωνοϊού (Covid 19);
Η ναυτιλία είναι ίσως ένας από τους λίγους κλάδους που δεν σταμάτησε ποτέ τη λειτουργία του. Εμείς λειτουργούσαμε έτσι και αλλιώς remotely, καθώς το επίκεντρο της παραγωγής της μεταφορικής υπηρεσίας, αυτό το πλωτό εργοστάσιο από το οποίο εξαρτιόμαστε όλοι ήταν και παραμένει μακριά μας. Σαφώς η καθημερινότητα μας, δεν είναι business as usual, στη ναυτιλία όμως ποτέ δεν σταματάμε, και αν θες την άποψή μου, τώρα είναι μεγαλύτερη ανάγκη από ποτέ να εργασθούμε και να ΣΥΝ-εργασθούμε. Τέτοιες κρίσεις πρέπει να βρίσκουν την ναυτιλιακή κοινότητα ενωμένη και έτοιμη να δημιουργήσει νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες, υποστηρίζοντας την αγορά και τους ανθρώπους τους. Θεωρώ δεδομένων των συνθηκών πως οι άλλοι κλάδοι αυτή τη στιγμή κλήθηκαν να αλλάξουν τρόπο εργασίας και να πλησιάσουν τον δικό μας.
Όπως λέω πάντα, αν αγαπάς αυτό που κάνεις, ποτέ σου δεν δουλεύεις!Αξιοποιείς τον χρόνο σου. Ανάμεσα στις προτεραιότητές μου είναι η υποστήριξη και ενίσχυσή του δικτύου αντιπροσώπευσης Εταιριών Ρυμούλκησης και Πρακτόρευσης της NAVIGATOR SHIPPING CONSULTANTS σε όλο τον κόσμο, σε μια περίοδο που μπορούμε να στοχεύσουμε το άνοιγμα νέων αγορών εξασφαλίζοντας ανταγωνιστικά συμβόλαια και προσφορές για της Ελληνικές Ναυτιλιακές Εταιρίες. Η παρακίνηση της νέας γενιάς για τη συμμετοχή της στο διάλογο με το σύνολο του Ελληνικού ναυτιλιακού cluster μέσω του Young Executives Shipping Forum, καθώς η αυτή η γενιά θα αποτελέσει τους Decision Makers του αύριο – που δεν είναι τόσο μακριά και η συνέχεια των εποικοδομητικών συζητήσεων του Advisory Board του NAVIGATOR FORUM το οποίο δεν σταμάτησε να πραγματοποιεί συναντήσεις καθόλη τη διάρκεια του και των δύο lockdowns.
Με τι ασχολείστε αυτό το διάστημα του lockdown; Πως αξιοποιείτε τον χρόνο σας;
Θεωρώ πως η καραντίνα και η μείωση, σχεδόν απουσία εκδηλώσεων και συναντήσεων με φυσική παρουσία, μας έβαλε όλους σε μια διαδικασία να αναθεωρήσουμε και να δούμε τι και σε ποιο βαθμό μας προσέφεραν ενέργειες που κάναμε προ COVID-19. O αντίκτυπος όπως πάντα είναι και θετικός και αρνητικός. Νομίζω η ανθρώπινη επαφή λείπει σε όλους μας. Είναι πολύ διαφορετικό το δια ζώσης networking από ότι οι συναντήσεις σε ψηφιακά δωμάτια. Από την άλλη όμως, είναι πιο εύκολο να κάνουμε διαδικτυακές συναντήσεις με συνεργάτες και πελάτες που είναι σε άλλες πόλεις ή χώρες και πιο πριν ή πρώτη σκέψη θα ήταν να τους στείλουμε mail ή να πάμε εκεί αεροπορικώς.
Η συμμετοχή και η υποστήριξη πρωτοβουλιών που στοχεύουν στην ενδυνάμωση της ναυτιλίας, του τουρισμού και της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα είναι υψίστης σημασίας για μένα.
Βέβαια σε αυτή την κρίσιμη περίοδο δεν πρέπει να ξεχνάμε την κρισιμότητα φροντίδας της ψυχικής υγείας, της δικής μας και των γύρω μας. Συζητήσεις έστω και διαδικτυακά με συνεργάτες, φίλους και οικογένεια, σωματική άσκηση, ανάγνωση βιβλίων και ενίσχυση των δεξιοτήτων μας είναι κάποια πράγματα που όλοι πρέπει να έχουμε υπόψιν και να φροντίσουμε.
Ποια είναι η εκτίμηση σας όσον αφορά τον αντίκτυπο που θα έχει η πανδημία στην Οικονομία και στην Ναυτιλία; Στην Ελλάδα και Παγκόσμια
Η κρίση που διανύουμε είναι ίσως η μεγαλύτερη μετά τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο. Αποδείχτηκε ότι «τα πάντα ρει». Όλα μπαίνουν σε μια νέα τροχιά. Από τον τρόπο ζώης, επικοινωνίας, εργασίας, εκπαίδευσης. Όλα αλλάζουν.
Η ναυτιλία αντιμετωπίζει ανόδους και καθόδους της αγοράς περίπου ανά 7ετία λόγω της κυκλικής της οικονομίας, οπότε είναι συνηθισμένη στην διαχείριση κρίσεων. Το ζήτημα είναι να χρησιμοποιήσουμε τα πλεονεκτήματά μας για την ενίσχυση της πρωτιάς μας παγκοσμίως και αυτά δεν είναι άλλα από τo Ελληνικό Ναυτιλιακό Cluster το οποίο αποτελείται από 3,000 εταιρείες 300 και πλέον επαγγελμάτων και ειδικοτήτων, η γεωστρατηγική μας θέση η οποία μπορεί να προσφέρει προστιθέμενη αξία στη χώρα, και η ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης και των λιμένων μας.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχοντας μακρά ιστορία και εμπειρία στο χώρο, εξερευνούν, ακολουθούν και πρωτοπορούν σε νέους χώρους όπως αυτόν της μεταφοράς LNG, καθώς παρατηρούμε όλοι τις μεταβολές που παρουσιάζονται στον ενεργειακό χάρτη.
Η συνεχής εξέλιξη της τεχνολογίας και η υιοθέτηση των νέων κανονισμών για την προστασία του περιβάλλοντος σε συνδυασμό με τους στόχους του 2030 και 2050, θα παρουσιάσουν πολλές προκλήσεις στις οποίες το σύνολο της ναυτιλιακής κοινότητας θα κληθεί να ανταποκριθεί.
Διαβάστε επίσης: