Συμπληρώσαμε 3000km πίσω από το τιμόνι του Mitsubishi Eclipse Cross ταξιδεύοντας ως την Κωνσταντινούπολη

του Τάκη Πουρναράκη

H πολυετής ενασχόληση με το ρεπορτάζ αυτοκινήτου με έχει φέρει οδηγώντας σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Ένα από τα πιο αγαπημένα μου ταξίδια είναι αυτό από την Αθήνα μέχρι την Κωνσταντινούπολη: 1100km τα οποία πλέον γίνονται εξ’ ολοκλήρου σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.

Η επιλογή του αυτοκινήτου γι’ αυτό το ταξίδι είναι σημαντική καθότι θέλεις, χώρους, άνεση, ευκολία οδήγησης, οπωσδήποτε προσαρμοζόμενο διατηρητή ταχύτητας (Adaptive Cruise Control) φαρδιά άνετα καθίσματα με αφρώδες υλικό, αυτόματο κιβώτιο, αποδοτικό σύστημα κλιματισμού, navigation, ποιοτικό ηχοσύστημα, ασύρματη σύνδεση κινητού τηλεφώνου και ραντάρ/συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που σε προστατεύουν από κακοτοπιές όταν η κούραση φτάνει να έχει τον πρώτο λόγο.

Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.5lt του Eclipse Cross αποδίδει 163PS.

Περισσότερο όμως θες έναν κινητήρα δυνατό, με όσο το δυνατόν πιο σταθερή ροπή σε όλο το φάσμα στροφών, που να τραβά θετικά χωρίς να σε κουράζει με περιττό θόρυβο και μια ενδοτική ανάρτηση να εξαφανίζει την ένταση του δρόμου.

Η πλούσια έκδοση Intense Plus του Mitsubishi Eclipse Cross  που τελικά ήταν το όχημα μας σ’ αυτό το ταξίδι είχε όλα τα παραπάνω και επιπλέον 4κινηση, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPMS), εύκολη είσοδο χωρίς κλειδί και ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα (κατά 20 cm) ώστε να αυξάνεις το χώρο αποσκευών (448λlt) ή επιβατών ανάλογα με τη στιγμή.

Κάποιοι πιθανόν αναρωτιούνται γιατί δεν τίθεται ως προτεραιότητα η κατανάλωση. Κατά την άποψή μου δεν παίζει κυρίαρχο ρόλο σε τέτοιο ταξίδι. Σημειώστε πως αν έχεις ένα αυτοκίνητο 20% πιο οικονομικό (σ.σ: υπερβάλλω αλλά ας υποθέσουμε πως υπάρχει) τότε θα εξοικονομήσεις 96 ευρώ στα 3000km. Δε νομίζω πως μπορεί να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα σ’ ένα τέτοιο είδους εγχείρημα.

Μια βουτιά στον Πλαταμώνα είναι must για να πάρεις δυνάμεις για τη συνέχεια.

Ξεκινήσαμε λοιπόν νωρίς μια Κυριακή πρωί από Αθήνα, παρέα δυο αυτοκίνητα, 10 άτομα με πρώτη προγραμματισμένη στάση για διανυκτέρευση στην Καβάλα μετά από 630km. Το Mitsubishi Eclipse Cross ζήτησε ανεφοδιασμό έξω από τη Θεσσαλονίκη με την κατανάλωση να είναι στα 10.7lt/100km τιμή λογική, δεδομένου του φορτίου, με 5 επιβάτες, αποσκευές και συνεχή χρήση του κλιματισμού.

Κινούμασταν ως επί το πλείστον με ταχύτητα 130-140km/h με ενεργοποιημένο το ACC. Το κιβώτιο CVT είχε επιλέξει την 8η σχέση και η βοήθεια διατήρησης λωρίδας μας επανέφερε όταν αφαιρούμασταν. Κάναμε στάση στον Πλαταμώνα για μια βουτιά, αξίζει να επισκεφτείτε την Gallaria ένα παλιό λατομείο που έχει μετατραπεί σε πολυχώρο διασκέδασης.

Φτάσαμε στην Καβάλα σχεδόν ξεκούραστοι, χάρη στον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, αλλά και στο πόσο αθόρυβο/ξεκούραστο στο ταξίδι είναι το Eclipse Cross. Τα διόδια ως εκεί κόστισαν στα 28 ευρώ. Την επόμενη μέρα αφού μελετήσαμε προσεκτικά την κίνηση ξεκινάμε για την Πόλη.

Περνάμε από το τελωνείο των Κήπων χωρίς χρονοτριβές, η ουρά ημερών όμως που υπάρχει από Τουρκία για Ελλάδα μας προβληματίζει. Βλέπετε είναι ημέρες επιστροφής από διακοπές για πολλούς Ευρωπαίους, που είχαν ως δέλεαρ για να επισκεφτούν τη γείτονα χώρα, την ισοτιμία ευρώ/λίρας στο 1/6.3!

Για να οδηγήσετε το όχημά σας σε άλλη χώρα θα πρέπει να έχετε εφοδιαστεί με πράσινη κάρτα από την ασφαλιστική σας εταιρεία.

Τα διόδια από την Καβάλα ως τους Κήπους ήταν 4 ευρώ, τιμή χαμηλή για αυτοκινητόδρομο. Στην Εγνατία οδό προβληματίζει τόσο η ποιότητα του ασφαλτοτάπητα με τις χιλιάδες επικίνδυνες ανομοιομορφίες όσο και η απουσία ΣΕΑ.

Ο δρόμος από τα σύνορα ως την Πόλη είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος και η βενζίνη κοστίζει 90 λεπτά το λίτρο. Διόδια δεν υπάρχουν πουθενά! Ο δεύτερος ανεφοδιασμός για το Eclipse Cross έρχεται πριν την πόλη με μια αυτονομία γύρω στα 500km. Μετά το πολύωρο ταξίδι, το μποτιλιάρισμα στην είσοδο της Κωνσταντινούπολης δεν είναι ότι καλύτερο μπορεί να σου συμβεί. Χάρη στο ACC όμως και στο google maps καταφέρνουμε να φτάσουμε ατσαλάκωτοι ως το σημείο διαμονής μας.

Η πρώτη μέρα στην πόλη περιλαμβάνει ξεκούραση, βόλτα με τα πόδια στην παραλία, κεμπάπ και σχέδια για τις επόμενες μέρες. Υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις για το αν μας βολεύει η χρήση αυτοκινήτου ή ΜΜΜ αλλά υποψιασμένος από αντίστοιχα εγχειρήματα στο παρελθόν είμαι κάθετος: «Θα αποφύγουμε να κυκλοφορήσουμε σε ώρες αιχμής. Παντού βρίσκεις parking με ευτελές αντίτιμο». Το οποίο κυμαίνονταν από 15-20 λίρες σε στεγασμένο χώρο ήτοι από 2.5-3.2 ευρώ ημερησίως.

Η ανάρτηση του Mitsubishi Eclipse Cross με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω εξαφανίζει τις ανωμαλίες των δρόμων της Πόλης, το Auto Start Stop εξοικονομεί καύσιμο σβήνοντας τον κινητήρα σε στάση.

Το Blind Spot Warning, το Rear Cross Traffic Alert, το Multi Around monitor δουλεύουν υπερωρίες για να μας προφυλάξουν από την άναρχη κυκλοφορία, και το ACC μας αγχολύει στην κίνηση αναλαμβάνοντας το σταμάτα – ξεκίνα.

Νωρίς το πρωί συναντάμε τον ξεναγό μας, ελληνικής καταγωγής Κωνσταντινοπολίτη, τον Τζόνι Κουρτέσογλου στην πλατεία Ταξίμ. Ξεκινάμε ανάβοντας ένα κερί στην Αγία Τριάδα και συνεχίζουμε κατηφορίζοντας την πολύβουη Ιστικάλ συζητώντας για τους Έλληνες της Πόλης.

Δεν μπορείς να περπατήσεις από τον κόσμο στον πιο εμπορικό δρόμο της Κωνσταντινούπολης την Ιστικάλ.

Η μέρα περιλαμβάνει Αγιά Σοφιά, Μπλε Τζαμί, Κινστέρνα, Τοπ Καπί και φαγητό σε εστιατόριο με Πολίτικη Κουζίνα.

Έχουν αποκαλυφθεί πολλά ψηφιδωτά με χριστιανικές εικόνες στην Αγιά Σοφιά.

Είχα να πάω στην Αγ.Σοφιά πάνω από 20 χρόνια. Το απέφευγα επιμελώς στις επισκέψεις μου στην Πόλη για λόγους που όλοι όσοι την είχαν επισκεφτεί εκείνη την περίοδο πιθανόν κατανοούν. Με εντυπωσίασε ευχάριστα η αποκάλυψη μέρους των ψηφιδωτών με χριστιανικές εικόνες όπως αυτή της Παναγίας στο μεγάλο Τρούλο.

Η Αγιά Σοφιά

Αυτό το αρχιτεκτόνημα ο κεντρικός τρούλος της Αγ. Σοφιάς, επαναλαμβάνεται τόσο στο Μπλε Τζαμί, όσο και ακόμη πιο εντυπωσιακός στο Ντολμά Μπαχτσέ, το παλάτι του Σουλτάνου που επισκεφτήκαμε την άλλη μέρα το πρωί.

Ο θρύλος λέει πως δόθηκαν τόσα πολλά χρήματα για την κατασκευή του παλατιού που δημιουργήθηκε πρόβλημα στον προϋπολογισμό του κράτους
Η πολυτέλεια, η χλιδή και οι θησαυροί που κρύβει το παλάτι γεννούν ρητορικά ερωτήματα και ατέρμονους προβληματισμούς.

Η συνέχεια μας βρίσκει στην μεγάλη δεξαμένη την Κινστέρνα. Έχει στηριχτεί σε κολώνες αρχαίων ναών που προέρχονται από τα παράλια της Μικράς Ασίας.  Η πρώτη αντίδραση είναι: «Μεγάλη φασαρία για μια γούρνα». Μετά όμως συνειδητοποιείς ότι στις πολυετείς πολιορκίες η ζωή τους εξαρτιόνταν από την ποιότητα του πόσιμου νερού που διασφάλιζαν σ’ αυτή τη στέρνα.

Η Κινστέρνα στηρίζεται σε κολώνες αρχαίων ναών που προέρχονται από τα παράλια της Μικράς Ασίας.

Την επόμενη μέρα την αφιερώσαμε στην μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, το Καπαλί Τσαρσί. Χρειάζονται μέρες για να το γυρίσεις και φυσική κατάσταση μαραθωνοδρόμου. Πέρα από απομιμήσεις υπάρχουν και αξιόλογα προϊόντα βιοτεχνιών.

Σας προτείνουμε να διαθέσετε μια ολόκληρη μέρα για να επισκεφτείτε το Καπαλί Τσαρσί.

Η Κωνσταντινούπολη έχει και Ασιατική πλευρά την οποία επισκέπτεσαι περνώντας την μεγάλη γέφυρα του Βοσπόρου.

Δεν είναι υπερβολή ότι τα αυτοκίνητα είναι μποτιλιαρισμένα πάνω από 14 ώρες τη μέρα. Γενικά πάντως δεν ταλαιπωρηθήκαμε από παράλογο κυκλοφοριακό, τηρώντας ευλαβικά ότι δεν κινείσαι από τις 16:00 -18:00 το απόγευμα.

Άξιζε τον κόπο η βόλτα στο Βόσπορο με το καραβάκι της γραμμής. Κάναμε με χαμηλό αντίτιμο όλη τη διαδρομή και ο ξεναγός μας, έδειξε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα που δύσκολα αντιλαμβάνεσαι με απλή παρατήρηση.

Το σούρουπο μας βρήκε να πίνουμε τσάι κάτω από τη γέφυρα την ώρα που ο μουεζίνης καλούσε τους πιστούς για την προσευχή.

Ψαράδες στη γέφυρα του Βοσπόρου

Ήρθε η ώρα της αναχώρησης, είμαστε προετοιμασμένοι για πολύωρη αναμονή στο τελωνείο αλλά τίποτε δεν μπορεί τελικά να σε προετοιμάσει γι’ αυτό που σε περιμένει.

Στους Κήπους η αναμονή είναι ημερών, στις Καστανιές 19 ωρών, επιλέγουμε να περάσουμε από τα σύνορα με τη Βουλγαρία και να μπούμε στην Ελλάδα από το Ορμένιο.

Χρειάστηκαν 10 ώρες υπομονής, όπου χιλιάδες Ευρωπαίοι πολίτες με μικρά παιδιά, ηλικιωμένους, ασθενείς υπέμεναν τα πάνδεινα για έναν απλό τελωνιακό έλεγχο. Ένα θέμα που άπτεται των αρμοδιοτήτων της Ε.Ε. και σίγουρα επιδέχεται βελτίωσης.

Το Ηead Up Display σε βοηθά να μην παίρνεις τα μάτια σου από το δρόμο

Καταλήξαμε να περάσουμε στις 01:00 τα ξημερώματα. Με την κούραση να έχει τον πρώτο λόγο αποφασίζουμε να διανυκτερεύσουμε στην Καβάλα η οποία όμως απέχει 3 ώρες. Εδώ η ξεκούραστη οδήγηση του Eclipse Cross και τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας όπως το ACC, η διατήρηση λωρίδας, το χαμήλωμα του φωτισμού στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ασφαλή μας μετακίνηση.

Ραδιόφωνο μόνο με αμανέδες!

Επιστρέφοντας στην Αθήνα προσπαθήσαμε να βρούμε τις στροφές του κινητήρα όπου γίνεται η αλλαγή από έμμεσο σε άμεσο ψεκασμό. Κρατώντας τον κινητήρα κάτω από τις 2500rpm βλέπεις την κατανάλωση να πέφτει κατά 2lt/100km αλλά είναι σαφές πως οι μηχανικοί της Mitsubishi είχαν ως προτεραιότητα την άνεση και την αξιοπιστία σ’ αυτό το μοτέρ.

Εν κατακλείδι το Eclipse Cross είναι για.. σπίτι. Απευθύνεται στον οικογενειάρχη που θέλει μια σταθερή σχέση, αξιόπιστη, με προβλέψιμες αντιδράσεις, άνετη συνύπαρξη, χωρίς εκπλήξεις που θα τα βγάλει πέρα ακόμη και σε δύσκολες off road καταστάσεις. Αν ψάχνετε κάτι ανάλογο τότε δείτε το Eclipse Cross.

Η έδρα των πίσω καθισμάτων μετακινείται κατά 20 cm οπότε ανάλογα με τις ανάγκες μεγαλώνεις το χώρο αποσκευών ή επιβατών.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Mitsubishi Eclipse Cross 1.5lt

Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 163PS/ 5.500 rpm
Ροπή: 25,5 kgm/1800 -4500 rpm
Μετάδοση: Στους 4 τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, 8 σχέσεων συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (CVT)
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,2 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 10. 1 lt/100 km (δοκιμής)
Βάρος: 1.590 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.405/1.805/1.685 mm
Μεταξόνιο: 2.872 mm
Χώρος αποσκευών: 448 lt
Εκπομπές CO2: 159 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 295 €
Τιμή: από 21.650€ (αυτοκίνητο δοκιμής 34.950€)

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here