Του Βάιου Κρόκου
Όσοι είχαν εν μέσω του πρωτόγνωρου lockdown επωφελήθηκαν ή σίγουρα μπόρεσαν να συνεχίσουν σε ένα βαθμό την ομαλή δραστηριότητα τους. Άλλοι τώρα σπεύδουν να εκμεταλλευτούν την συγκυρία στην νέα εποχή που ξημερώνει. Ο λόγος για τα ψηφιακά καταστήματα, τα γνωστά e-shops.
Η παρουσία των e-shops στην ελληνική αγορά για πολλούς και διάφορους κλάδους δεν είναι καινούργια μόδα, τώρα όμως αναμένεται η περαιτέρω ανάπτυξη τους για πώληση προϊόντων – υπηρεσιών σε πολλούς τομείς της οικονομίας.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως εντυπωσιακή είναι η άνοδος που καταγράφεται σε κατοχυρώσεις domain για e-shop, κάτι προφανώς που συνδέεται με τον παλμό της αγοράς.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Papaki, εντοπίζεται γενική αύξηση στις κατοχυρώσεις των domain names στο τρίμηνο Μάρτιος-Μάιος, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2019.
Ιδιαίτερα εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία για τα domain που χρησιμοποιούνται κυρίως στο e-commerce, όπως το .shop (αύξηση +93.6%) και το .store (αύξηση +129%).
Φαίνεται ξεκάθαρα λοιπόν ότι πολλές επιχειρήσεις που μέχρι τώρα διέθεταν μόνο φυσική παρουσία ή μία απλή ιστοσελίδα, αναζήτησαν λύσεις – εν μέσω πανδημίας – με στόχο και τη δημιουργία e-shop, ώστε να συνεχιστεί η λειτουργία τους.
Είναι γεγονός πως τα καταστήματα που διαθέτουν ένα εύχρηστο και λειτουργικό e-shop αυτομάτως αποκτούν μία σειρά πλεονεκτημάτων έναντι του ανταγωνισμού.
Το κυριότερο είναι πως πλέον υπάρχουν δύο κανάλια πώλησης (φυσικό και ηλεκτρονικό κατάστημα), που σημαίνει μεγαλύτερη ευελιξία και δυνητικά περισσότερους πελάτες.
Επομένως, η δημιουργία ενός αξιόπιστου και λειτουργικού e-shop, θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για όλες τις επιχειρήσεις του εμπορίου, ώστε να είναι θωρακισμένες για ενδεχόμενη επιστροφή σε lockdown αλλά και να δώσει ώθηση στην κάλυψη των ζημιών που δημιουργήθηκαν το τελευταίο διάστημα.
Όπως δήλωσε ο Γιώργος Παπαδουράκης, Head of Customer Service Quality του Papaki: «Υπάρχει ιδιαίτερη κινητικότητα και ενδιαφέρον στα κανάλια επικοινωνίας μας σχετικά με το πώς να ξεκινήσει κάποιος την online παρουσία του και ερωτήσεις σχετικά με τη δημιουργία e-shop. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπάρχει και στο κομμάτι του e-learning, στο πώς στήνεται μια αντίστοιχη πλατφόρμα, τι χρειάζεται κλπ.»
Έκρηξη στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Τα στοιχεία για το ηλεκτρονικό εμπόριο έδειξαν αύξηση έως και 171% εβδομαδιαίως, σε σχέση με την ίδια εβδομάδα του 2019 στην καταναλωτική δαπάνη προϊόντων σε ηλεκτρονικά καταστήματα από Έλληνες τον Απρίλιο, δημιουργώντας νέο ρεκόρ μετά τον Μάρτιο που ξεκίνησε η περίοδος της καραντίνας.
Η έρευνα αυτή διενεργείται μηνιαίως από τον GR.EC.A, τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου με την συνεργασία των μηχανών σύγκρισης τιμών BestPrice & Skroutz και την ομάδα eMarket Intelligence της Convert Group.
Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένονται τα στοιχεία του Μαΐου όπου το φυσικό δίκτυο των εμπορικών καταστημάτων θα είναι πλέον ενεργό.