Περί τα εννέα δισεκατομμύρια ευρώ θα κοστίσει στο γερμανικό κράτος η διάσωση της Lufthansa, η οποία βρέθηκε στα όρια της χρεοκοπίας λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του γερμανικού οικονομικού περιοδικού «Business Insider», η κατ’ αρχήν συμφωνία μεταξύ της εταιρίας και της κυβέρνησης επετεύχθη κατά τη χθεσινή, μυστική, συνάντηση των δύο πλευρών σε υπηρεσιακό επίπεδο, ενώ αναμένεται να επικυρωθεί σήμερα, σε συνάντηση που θα έχουν η Καγκελάριος ‘Ανγκελα Μέρκελ και ο υπουργός Οικονομικών Όλαφ Σολτς με τον επικεφαλής του γερμανικού αερομεταφορέα Κάρστεν Σπορ.

Διαβάστε ακόμη: “Καμπανάκι” για επείγουσα κρατικη χρηματοδότηση από τη Lufthansa

Κρατική συμμετοχή

Σύμφωνα με το σχέδιο που αποκαλύπτει το περιοδικό, θα υπάρχει στο εξής κρατική συμμετοχή στην εταιρία, με την κυβέρνηση να αποκτά μειοψηφία αρνησικυρίας και μία ή δύο θέσεις στο Εποπτικό Συμβούλιο, οι οποίες ωστόσο δεν θα πρέπει να καταληφθούν από δημοσίους υπαλλήλους ή πολιτικούς. Η Lufthansa αρνήθηκε σήμερα να σχολιάσει το δημοσίευμα, ενώ κυβερνητικοί κύκλοι διέψευδαν την πληροφορία ότι υπάρχει συμφωνία, αλλά επισήμαιναν ότι οι συνομιλίες συνεχίζονται.

Η συζήτηση γύρω από την επικείμενη διάσωση της εταιρίας επικεντρώνεται περισσότερο στον βαθμό συμμετοχής του κράτους στο μελλοντικό σχήμα και λιγότερο στο ύψος του ποσού που θα διατεθεί.

Το Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα (CDU) υποστηρίζει την προοπτική της σιωπηλής συμμετοχής χωρίς δικαίωμα ψήφου, ενώ το συγκυβερνών Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα (SPD) ζητά συμμετοχή με πακέτο μετοχών, το οποίο θα εξασφαλίζει στο κράτος το δικαίωμα λόγου σε αποφάσεις σχετικές με θέματα εργαζομένων.

«Όταν οι επιχειρήσεις όπως η Lufthansa λαμβάνουν από το κράτος βοήθεια δισεκατομμυρίων, πρέπει το κράτος να αποκτά και δικαίωμα λόγου», δήλωσε σχετικά ο επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας του SPD Ραλφ Μούτσενιχ, απορρίπτοντας κατηγορηματικά το ενδεχόμενο σιωπηλής συμμετοχής. Από την άλλη πλευρά, ο Πρωθυπουργός της Βαυαρίας Μάρκους Σέντερ δήλωσε χθες ότι είναι πολύ σημαντικό να διασωθεί η εταιρία λόγω της συστημικής σημασίας της, αλλά το κράτος θα πρέπει να συμμετέχει σιωπηλά και όχι ως μέτοχος.

Η Lufthansa έχει ήδη ανακοινώσει ότι η τεράστια μείωση της δραστηριότητάς της λόγω της πανδημίας της κοστίζει περίπου ένα εκατομμύριο για κάθε ώρα που περνάει, επισημαίνοντας ότι από 350.000 επιβάτες την ημέρα, σήμερα εξυπηρετεί λιγότερους από 3.000. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρίας, θα χαθούν περίπου 7.000 θέσεις εργασίας, ενώ θα περιοριστεί και ο στόλος των αεροσκαφών της. Επιπλέον, έχει ήδη κλείσει η θυγατρική της, η German Wings. Πριν από την κρίση η Lufthansa απασχολούσε συνολικά 130.000 εργαζόμενους και διέθετε 760 αεροσκάφη.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ