Της Κυρέλας Πέτρου
Εγκαινιάζεται σήμερα στην Αθήνα το νέο concept καταστήματος του γαλλικού ομίλου ιδιοκατασκευών Leroy Merlin.
Πρόκειται για κατάστημα πόλης, το μοναδικό μέχρι σήμερα σημείο της Leroy Merlin που θα αναπτύσσεται σε τρία επίπεδα, σε ισόγειο, ημιόροφο και πρώτο όροφο. Το κατάστημα στηρίζεται στο σκεπτικό που οδήγησε τους Γάλλους να δημιουργήσουν κατάστημα στο κέντρο του Παρισιού στην συνοικία Beaubourg.
To concept καταστημάτων πόλης αποτελεί τη νέα τάση στη συγκεκριμένη αγορά και δεν έχει αφήσει αδιάφορο το.. αντίπαλο δέος, την σουηδική IKEA, που αναπτύσσεται ήδη με το νέο μοντέλο στο εξωτερικό. Μέχρι σήμερα η εταιρεία δεν έχει εκδηλώσει ανάλογες προθέσεις για την ελληνική αγορά, όπου ωστόσο έχει αναπτύξει με επιτυχία τα λεγόμενα pick up points (showrooms με βασικά και δημοφιλή προϊόντα), που λειτουργούν μέχρι στιγμής σε Ρόδο, Πάτρα, Χανιά, Ηράκλειο και Κομοτηνή.
Σε ό,τι αφορά το νέο κατάστημα της Leroy Merlin, αναφέρεται ότι η εταιρεία έχει προχωρήσει στην μακροχρόνια μίσθωση του κτιρίου, εμβαδού 35.000 τ.μ., της εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων Δάκων στην Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας 112 στην Αθήνα.
Τους τελευταίους μήνες στο κτίριο πραγματοποιήθηκαν εντατικές εργασίες ανακατασκευής και μετασκευής του σε εμπορικό χώρο. Θα διαθέτει 300 θέσεις πάρκινγκ και η λειτουργία του θα δημιουργήσει 130 άμεσες θέσεις εργασίας.
Ακολουθεί και η IKEA;
Σε διεθνές επίπεδο, η Ikea προετοιμάζεται για έναν κόσμο όπου κυριολεκτικά και μεταφορικά δεν θα υπάρχει αρκετός χώρος διαθέσιμος καθώς οι σύγχρονες μεγαλουπόλεις οδεύουν προς ένα μοντέλο ζωής όπου δεν θα υπάρχει αρκετός διαθέσιμος χώρος ούτε στα κτίρια και τις κατοικίες.
Αυτή η στρατηγική άλλωστε θα διασφαλίσει ότι η επιχείρηση μπορεί να ανταποκριθεί σε έναν αστικοποιημένο κόσμο όπου οι καταναλωτές «ζουν σε μικρούς χώρους, έχουν λεπτά πορτοφόλια και λίγο ελεύθερο χρόνο», σύμφωνα με όσα αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Jesper Brodin, στο Bloomberg.
Η εταιρεία βρίσκεται σε φάση μετασχηματισμού και ανοίγει περισσότερα καταστήματα στο κέντρο των πόλεων για να μπορέσει να εξυπηρετήσει καλύτερα το καταναλωτικό κοινό. Έχει ανοίξει αρκετά μικρά καταστήματα με εκθέσεις επίπλων σε πόλεις όπως είναι το Λονδίνο και το Παρίσι για να εξυπηρετήσει ευκολότερα τους κατοίκους των πόλεων.
O Βordin υπογράμμισε ότι η στρατηγική της εταιρείας είναι να καταφέρει να «φθάσει απευθείας» στο καθιστικό των καταναλωτών αναπτύσσοντας περισσότερο τις ψηφιακές εφαρμογές, τις δυνατότητες online αγορών και προσφέροντας καλύτερες υπηρεσίες σε αυτούς που επιθυμούν παράδοση στο σπίτι. Φυσικά, η επιχείρηση θα εξακολουθήσει να εστιάζει στα μεγάλα καταστήματα λαμβάνοντας ωστόσο υπ’ όψιν και άλλες προτεραιότητες.
«Χρειάζεται να σκεφθούμε σε ποια σημεία θα ανοίξουμε τα μεγάλα καταστήματα αλλά να κάνουμε και αρκετές επενδύσεις σε κεντρικά σημεία των πόλεων και να εξετάσουμε σε ποια κλίμακα θα αναπτυχθούμε στις μεγαλουπόλεις και σε όλες τις χώρες και τις αγορές», ανέφερε ο Bordin.