Γράφει η «ξενοδόχος
- «Το θέμα του κορονοϊου είναι παγκόσμιο και ως τέτοιο θα πρέπει να μας απασχολήσει».
Αυτό τόνισε χθες ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, ερωτηθείς για τις επιπτώσεις στον ελληνικό τουρισμό φέτος, στο περιθώριο της παρουσίασης της έρευνας για τις «Εξελίξεις στα Βασικά Μεγέθη της Ελληνικής Ξενοδοχίας 2019», που διενήργησε το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας.
- «Δεν είμαστε στη φάση που πρέπει να μετράμε επιπτώσεις. Υπάρχουν πολλές και διαφορετικές αναγνώσεις. Στην παρούσα φάση δεν έχει νόημα ούτε να μετράμε απώλειες και το αν θα έρθουν λιγότεροι Κινέζοι τουρίστες (σ.σ. αν και το μερίδιό τους επί του συνόλου είναι πολύ μικρό, κάτω των 200.000 κατ’ έτος) – ούτε όμως και κέρδη, δεδομένου ότι έχει ακουστεί ότι οι διεθνείς τουρίστες θα στραφούν στην Ευρώπη και άρα και στη χώρα μας. Το σημαντικό είναι να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα ως παγκόσμια απειλή. Ζητήσαμε από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας να μας αποστείλει οδηγίες προς τα μέλη για το θέμα και αυτές οι οδηγίες έχουν φύγει αυτή την στιγμή προς όλα τα ξενοδοχεία της χώρας».
Στο ίδιο μήκος κύματος εμφανίστηκε και ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης, μετά τη συνάντηση που είχε χθές στο υπουργείο με τον Γενικό Γραμματέα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, κ. Zurab Pololikashvili. Αν και υπάρχουν ακυρώσεις, ο αριθμός των Κινέζων τουριστών στην Ελλάδα είναι μικρός σε σύγκριση με άλλες, βασικές αγορές του ελληνικού τουρισμού.
- «Δυστυχώς, έχουμε κάποια αρνητικά αποτελέσματα, κάποιες ακυρώσεις από Κινέζους ταξιδιώτες. Το βασικό μας πλεονέκτημα είναι ότι βρισκόμαστε σε μια περιοχή που δεν έχει επηρεαστεί από τον ιό. Σε κάθε περίπτωση επικεντρώνουμε τις προσπάθειές μας στην προώθηση του τουριστικού μας προϊόντος μέσω του μάρκετινγκ και στρατηγικών δράσεων ώστε να προσελκύσουμε ακόμα περισσότερους τουρίστες και να κάνουμε τη χώρα μας για αυτούς μια εύκολη ταξιδιωτική επιλογή. Για εμάς οι σχέσεις που έχουμε αναπτύξει με την Κίνα είναι στρατηγικής σημασίας».