Γράφει η «ξενοδόχος»

Kι ενώ η Ελλάδα ετοιμάζεται για το ορόσημο της 15ης Ιουνίου, οπότε έχει οριστεί το «άνοιγμα» των αεροπορικών συνδέσεων στα δύο μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, οι προβλέψεις για τις ζημιές στον κλάδο των αερομεταφορών προκαλούν κυριολεκτικά ίλιγγο.

Διεθνώς, οι απώλειες αυτή τη χρονιά, λόγω κορωνοϊού, θα είναι οι μεγαλύτερες στην ιστορία του κλάδου, πάνω από 84 δισ. δολάρια για το 2020 και 16 δις. δολάρια το 2021.

Για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης, οι αεροπορικές έχασαν 31 δισ. δολάρια με την οικονομική κρίση και  την αύξηση των τιμών του πετρελαίου την περίοδο 2008- 2009, ενώ όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών ΙΑΤΑ

  • «δεν υπάρχει ουδεμία σύγκριση ως προς τη διάσταση της κρίσης που βιώνει ο κλάδος λόγω της πανδημίας».

Με βάση τις οικονομικές προβλέψεις της ΙΑΤΑ, τα έσοδα των αεροπορικών θα πέσουν στο ήμιση στα 419 δισ. δολάρια φέτος (από τα 838 δισ. δολάρια του 2019), ενώ για το 2021 το αντίστοιχο νούμερο αναμένεται να διαμορφωθεί στα 598 δις. δολάρια.

  • «Ουσιαστικά κάθε μέρα αυτής της χρονιάς θα προσθέτει κατά μέσο όρο 230 εκατ. δολάρια ως προς τις απώλειες για τη βιομηχανία των αερομεταφορών.
  • Συνολικά, πρόκειται για ζημία ύψους 84,3 δις. δολαρίων και αν υποτεθεί ότι θα επιβεβαιωθεί η πρόβλεψη για επιβατική κίνηση 2,2 δις. επιβατών αυτή τη χρονιά, οι αεροπορικές υπολογίζεται ότι θα χάσουν 37,5 δολάρια ανά επιβάτη.
  • Γι’ αυτό η κυβερνητική στήριξη αποτελεί κρίσιμη παράμετρο με το δεδομένο ότι οι αεροπορικές εξακολουθούν να καίνε ρευστό»,

σχολίασε ο κ. Alexandre de Juniac, γενικός διευθυντής ΙATA, παρουσιάζοντας τις προβλέψεις της Ενωσης για τη διετία 2020- 2021.

  • Για την Ευρώπη, οι προβλέψεις από πλευράς της ΙΑΤΑ κάνουν λόγο για απώλειες 21,5 δισ. δολαρίων και πτώση κατά 56,4% όσον αφορά τη ζήτηση για τις αεροπορικές στο κομμάτι της επιβατικής κίνησης.
  • Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, το προοδευτικό άνοιγμα των ταξιδίων εντός Ευρώπης μπορεί να ενισχύσει την σταδιακή ανάκαμψη, με την προϋπόθεση να αποφευχθούν επαχθή μέτρα καραντίνας. 
  • Για την Ελλάδα, με βάση τις ανακοινώσεις του κυβερνητικού επιτελείου επιτρέπονται όλες οι πτήσεις από το εξωτερικό, αλλά με δύο πρωτόκολλα, ανάλογα με το αν το αεροδρόμιο προέλευσης είναι στη λίστα της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας για την Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA) και άρα χαρακτηρίζεται ως ‘’κόκκινο’’ ή όχι. 
  • Για τις πτήσεις από τα αεροδρόμια που είναι στη λίστα της European Agency for the Safety of Aviation (η οποία ανανεώνεται κάθε εβδομάδα) θα ακολουθείται πρώτο πρωτόκολλο με εξαντλητικά τεστ και πιθανή καραντίνα, ενώ το δεύτερο πρωτόκολλο, με δειγματοληπτικά  τεστ, θα αφορά τα αεροδρόμια που δεν είναι σε αυτή τη λίστα.
  • Από την πλευρά του υπουργείου Υγείας σήμερα πρόκειται να παρουσιαστεί η στρατηγική για τις αεροδιακομιδές, το testing και το υγειονομικό σύστημα στα νησιά της χώρας. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Βασίλης στο 5ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, «από την στιγμή που επιτρέπουμε τουρισμό, θα πρέπει να περιμένουμε και κρούσματα».

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ