Σε μία εποχή όπου οι αλλαγές στην επιχειρηματικότητα και τον τρόπο λειτουργίας των εταιρειών και των οργανισμών είναι τεράστιες, δεν είναι λίγοι εκείνοι που αναρωτιούνται για το πως θα προσεγγίσουν αυτή τη «νέα» πραγματικότητα. Και κυρίως πως θα αξιοποιήσουν τα διαθέσιμα τεχνολογικά εργαλεία προκειμένου να ενισχύσουν την παραγωγικότητα τους και να παραμείνουν ανταγωνιστικοί τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές επίπεδο.
Ένα βασικό σημείο που πρέπει να προσέξουν οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί είναι ότι ο μετασχηματισμός για τον οποίο μιλάνε άπαντες δεν είναι μόνο «ψηφιακός» όπως πολλοί πιστεύουν. Αλλά είναι κατά κύριο λόγο επιχειρησιακός ή επιχειρηματικός. Ο αγγλικός όρος είναι business transformation με τον μετασχηματισμό σε αυτή την περίπτωση να αξιοποιεί τις λύσεις που προσφέρουν οι ψηφιακές τεχνολογίες και τα ψηφιακά εργαλεία προκειμένου να γίνει εφικτός. Εκεί είναι που ενδεχομένως να γίνεται η σύγχυση μεταξύ του business transformation και του digital transformation.
Ένα δεύτερο σημαντικό στοιχείο είναι πως πλέον έχουμε εισέλθει στο «Κεφάλαιο 2» (Chapter 2) αυτής της διαδικασίας μετασχηματισμού όπως το ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Πρίμπας, Διευθυντής Επιχειρηματικών και Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της ΙΒΜ Ελλάδας & Κύπρου κατά τη διάρκεια του webinar με τίτλο «Accelerate your Business Transformation with IBM – Reimagine Work across your business», το οποίο πραγματοποιήθηκε πρόσφατα. Όπως ανέφερε ο κ. Πρίμπας, η ΙΒΜ, ένας από τους μεγαλύτερους οργανισμούς παγκοσμίως στην αγορά των ψηφιακών τεχνολογιών, ξεκινά από τον εαυτό της όσον αφορά τη διαδικασία αλλαγών και χρησιμοποιεί τα μαθήματα που παίρνει προκειμένου να βοηθήσει τον μετασχηματισμό των πελατών της. Με τις λέξεις – κλειδιά να είναι το Cognitive Enterprise και το Hybrid Cloud, δύο τάσεις για τις οποίες έγινε ιδιαίτερη αναφορά κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου webinar.
Ο κ. Πρίμπας επεσήμανε ότι η ΙΒΜ είναι ο μοναδικός οργανισμός που μπορεί να προσφέρει στους πελάτες της μία ολοκληρωμένη γκάμα λύσεων λογισμικού, συστημάτων και υπηρεσιών προκειμένου να προχωρήσουν στο Chapter 2. Ένα «νέο» κεφάλαιο, όπου οι επιχειρήσεις καλούνται να καινοτομήσουν αξιοποιώντας το ανθρώπινο δυναμικό τους, δημιουργώντας νέες διαδικασίες και ενισχύοντας τις δεξιότητες τους. Επίσης, καλούνται να ενσωματώσουν και μάλιστα σε μεγάλη κλίμακα ψηφιακές λύσεις και εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, αλλά και να «ανεβάσουν» στο cloud τα κρίσιμης σημασίας workloads τους. Και όλα αυτά αξιοποιώντας το hybrid cloud, δηλαδή έναν συνδυασμό υποδομών public και private cloud αλλά και τον «παραδοσιακών» πληροφοριακών υποδομών τους.
Ένα από τα βασικά ατού της ΙΒΜ, όπως εξήγησε ο κ. Πρίμπας, είναι η τεράστια τεχνογνωσία που υπάρχει και έναν εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό που ανέρχεται συνολικά στους 250.000 ανθρώπους σε όλο το φάσμα οικοσυστήματος. Ένα οικοσύστημα που η ΙΒΜ έχει δημιουργήσει και μέσω των απαραίτητων μεγάλων εξαγορών που έχει πραγματοποιήσει τα τελευταία χρόνια εταιρειών όπως είναι η Red Hat ή η Aperto.
Αντίστοιχα, στην Ελλάδα η ΙΒΜ έχει ισχυρή παρουσία και έχει δημιουργήσει ένα διευρυμένο οικοσύστημα που υποστηρίζεται από 800 ανθρώπους προσφέροντας μία εξαιρετικά ευρεία γκάμα λύσεων.