Γράφει η «ξενοδόχος»

Το κοινό δεν προτίθεται να ταξιδέψει και το γεγονός αυτό κάνει ακόμη χειρότερες τις προβλέψεις για τις αερομεταφορές στην Ευρώπη αλλά και διεθνώς το χειμώνα που έρχεται.

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) επισημαίνει ότι η κερδοφορία των αεροπορικών ‘’χτίζεται’’ την καλοκαιρινή περίοδο, έστω ώστε ο κλάδος να έχει τα εφόδια να ανταπεξέλθει κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, η οποία ούτως ή άλλως είναι πιο δύσκολη με χαμηλότερες πληρότητες.

  • «Ο φετινός χειμώνας ωστόσο θα έχει ακόμη μεγαλύτερες προκλήσεις για τον κλάδοκαι είναι σημαντικό οι κεντρικές κυβερνήσεις να συνειδητοποιήσουν ότι θα πρέπει να προχωρήσουν σε περισσότερα μέτρα στήριξης για τον κλάδο», επισημαίνει η ΙΑΤΑ.

Οι αεροπορικές αναμένεται να παρουσιάσουν ζημίες ύψους 84,3 δισ. ευρώ το 2020, ενώ με βάση τα στοιχεία του 2019 το περιθώριο κέρδους  ειδικά για τις ευρωπαϊκές εταιρείες ήταν αντίστοιχα στο 9% και 17% στο β’ τρίμηνο και γ’ τρίμηνο του έτους.

Στο α’ τρίμηνο ωστόσο ήταν το -1% και στο τελευταίο τρίμηνο, της χειμερινής περιόδου στο 2%, γεγονός το οποίο επιβεβαιώνει την έκδηλη ανησυχία του κλάδου για το τι μέλλει γενέσθαι στη συνέχεια.

Την ανησυχία έρχεται να ενισχύσει σχετική έρευνα κοινής γνώμης που επικαλείται η ΙΑΤΑ, η οποία πραγματοποιήθηκε την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου και κάνει λόγο για μεγαλύτερη ανησυχία μεταξύ των ταξιδιωτών να επιστρέψουν στα ταξίδια.

Κάτω από 1 στους 2 ταξιδιώτες (45%) δήλωσε ότι σκοπεύει να επιστρέψει στα αεροπορικά ταξίδια τους επόμενους, λίγους μήνες, ενώ επιπλέον ποσοστό 36% δήλωσε ότι θα περιμένει ένα εξάμηνο. Τον περασμένο Απρίλιο τα αντίστοιχα ποσοστό ήταν στο 61% (γι’ αυτούς που θα επέστρεφαν στα ταξίδια σε λίγο χρονικό διάστημα) και 21%.

Τα αποτελέσματα της έρευνας και οι τάσεις στα αεροπορικά ταξίδια παραπέμπουν σε συνεχιζόμενη αβεβαιότητα:

  • Οι συνολικές κρατήσεις είναι κατά κατά 82% σε ετήσια βάση σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2019
  • Οι κρατήσεις για ταξίδια μακρινών αποστάσεων για την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου είναι μειωμένα κατά 59% σε σχέση με τα προ κορωνοϊού επίπεδα. H ΙΑΤΑ παρατηρεί ότι συνήθως το 14% των αεροπορικών εισιτηρίων πωλούνται 22 εβδομάδες πρίν το ταξίδι, ενώ τώρα οι κρατήσεις για την περίοδο 1- 7 Νοεμβρίου δείχνουν ότι τα εισιτήρια που έχουν πουληθεί αντιστοιχεί στο 5% του αριθμού των πελατών του 2019.
  • Οι επιβάτες κάνουν πλέον κρατήσεις πολύ κοντά στην ημερομηνία που πρόκειται να ταξιδέψουν. Οι κρατήσεις μέσα στο Μάιο για ταξίδια 20 και πλέον ημερών ήταν σε ποσοστό 29% από 49% το 2019. Αντίστοιχα το 41% των κρατήσεων που έγιναν μέσα στο Μάιο ήταν για ταξίδια μέσα σε τρείς ημέρες, υπερδιπλάσιο έναντι του 18% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό το Μάιο του 2019.

Η ΙΑΤΑ επισημαίνει ότι ο ορίζοντας της κρίσης του κορωνοϊού για τις αερομεταφορές επεκτείνεται και απαιτείται μεγαλύτερη ευελιξία ώστε οι αεροπορικές να έχουν το χρόνο να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα, ακόμη και ως προς τον κανόνα 80 -20 «use it or lose it», ο οποίος έχει επεκταθεί για την καλοκαιρινή περίοδο έως και τον Οκτώβριο του 2020 με απόφαση της Ε.Ε..

  • Οι κανόνες των αερομεταφορών υποχρεώνουν τις αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν τουλάχιστον το 80% των «slots» απογείωσης και προσγείωσης που τους έχουν δοθεί, ώστε να μην βρεθούν σε κίνδυνο να χάσουν τις χρονοθυρίδες αυτές την επόμενη περίοδο για τη σεζόν του 2021.

Ο κανόνας αυτός ουσιαστικά έχει ανασταλεί για φέτος, ώστε να μην πετούν τα αεροπλάνα άδεια και να διογκώνονται οι ζημιές του κλάδου.

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here