Mε μεγάλη επιτυχία διεξήχθη τo 10o Digital Banking Forum με τίτλο “The fintech era”. Στόχος του φετινού συνεδρίου ήταν να παρουσιαστεί το νέο τοπίο στο χρηματοπιστωτικό τομέα, όπως επηρεάζεται από τις εξελίξεις στο χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών αλλά και από την είσοδο μεγάλων «παικτών» από τον digital κλάδο. Παράλληλα αναλύθηκε πως ανταποκρίνονται οι τράπεζες στις υπάρχουσες προκλήσεις σε μία περίοδο όπου καταναλωτές και επιχειρήσεις είναι περισσότερο ψηφιακά ώριμες από ποτέ.

Στο πλαίσιο αυτό, μια ενδιαφέρουσα συζήτηση διεξήχθη με τη συμμετοχή του Håkan Sahlén, VP, Business Development, Fidesmo. Ο κ. Sahlén παρουσιάζοντας τη Fidesmo ανέφερε ότι πρόκειται για σουηδική εταιρεία στη Στοκχόλμη που διαθέτει 10 χρόνια εμπειρίας στον κλάδο. 

“Θέλαμε αρχικά να κάνουμε μια συγκέντρωτική πλατφόρμα για να συνδέει διαφορετικές συναλλαγές, στην πορεία είδαμε ότι υπάρχει κάτι πιο ενδιαφέρον που ολοένα και μεγαλώνει. Είδαμε ανάγκες στην αγορά για συγκεκριμενες υπηρεσίες πληρωμών σε κάθε συνθήκη και για κάθε συσκευή. Διαθέτουμε γραφεία σε Μαδριτη, Γερμανία, Σουηδία και είμαστε ενεργοί σε 32 χώρες και στις ΗΠΑ”.

Αναφορικά με τις υπηρεσίες της εταιρείας είπε ότι”αυτή τη στιγμή εμείς ειμαστε ενα συνδετικός κρίκος για υπηρεσίες όπως πληρωμές, πρόσβαση, μεταφορές, eID και υπηρεσίες που δεν έχουν εμπεδωθεί από τις εταιρείες. Εμείς τις συνδέουμε με ηλεκτρονικό τρόπο με διάφορα form factors και διάφορα αντικείμενα, με ένα βραχιόλι, κλειδοθήκη, δαχτυλίδι ή στιλό”. Σχετικά με τα wearables είπε ότι η δημοτικότητά τους ολοένα και αυξάνεται. 

Ο κ. Sahlén κλήθηκε να απαντήσει για τα πλάνα της εταιρείας του και αποκάλυψε ότι βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις για να εισέλθει στην ελληνική αγορά. “Θέλουμε να έρθουμε στην Ελλάδα, να συνεργαστούμε με Έλληνες ερευνητές, πιστεύω σε κάποιες εβδομάδες θα το ανακοινώσουμε” είπε.

Πρόσθεσε δε ότι μέχρι το τέλος της εβδομάδας “θα είμαστε live στην Eυρώπη σε 80 τράπεζες και η ελληνικές τραπεζες μπορούν να το αξιοποιήσουν αυτό”.

Σχετικά με τις ανέπαφες συναλλαγές ανέφερε ότι την περίοδο της covid-19 παρουσιάστηκε τεράστια αύξηση στη χρήση τους. “Υπήρχαν πολλές τεχνολογίες και συσκευές που φοράμε που έγιναν περιζήτητες. Βλέπουμε επίσης ότι σε 3-4 χρόνια δεν θα υπάρχει καν η πληρωμή με μετρητά”. 

Ενδιαφέρον παρουσιάζει έρευνα που διεξήχθη στο Ην. Βασίλειο όπου διαπιστώθηκε ότι το ποσοστό των συναλλαγών που γίνονταν με μετρητα ήταν 40%. “Ωστόσο το 2031 εκτιμούμε ότι θα φθάσει στο 6%” τόνισε.

Ερωτηθείς για τις τάσεις στο fintech ο κ. Sahlén απάντησε ότι υπάρχει μια τάση να περάσουμε από το ψηφιακό πορτοφόλι “σε κάτι άλλο, που θα φοράμε, όπως ένα βραχιόλι ή ένα δαχτυλίδι, όπου σε αυτό θα βρίσκονται ενοποιημένες όλες οι κάρτες που μπορεί ένας καταναλωτής να κατέχει. Όλο και περισσότερες εταιρείες φτιάχνουν τέτοια  wereables που έχουν μεγάλη διείσδυση στις αγορές”.

Σχετικά με το οικοσύστημα των Fintech στην Ελλάδα, είπε ότι υπάρχουν μεγάλες προοπτικές, ωστόσο είναι απαραίτητο να γίνουν και μεγάλες επενδύσεις. “Στην Ελλάδα υπάρχει κινητικότητα και ο ανταγωνισμός είναι έντονος. Μπορεί να δούμε σύντομα και ελληνικά gadgets και πελατολόγιο, βλέπουμε με ενδιαφέρον όλες οι βόρειες χώρες αυτές τις εξελίξεις”.

Τέλος, ο κ. Sahlén αναφέρθηκε στην αγορά των gadgets για παιδιά και εφήβους που τους βοηθούν να εισέλθουν στον κόσμο του τραπεζικού συστήματος. Πλατφόρμες όπως η Voli που δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα, στον κλάδο των νεών καταναλωτών, τους εκπαιδεύον πώς να κάνουν καλό budgeting”.

ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ/PHOTOPRESS Θ&Α ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΙ