Τέσσερις αλλαγές που φιλοδοξεί ότι θα λειτουργήσουν ως δέλεαρ για τους επενδυτές, το ενδιαφέρον των οποίων είχε ατονήσει το τελευταίο διάστημα, «ρίχνει» η κυβέρνηση στη συζήτηση γύρω από τη λειτουργία του Φορέα που θα αποκτά τα ακίνητα των ευάλωτων δανειοληπτών, στο πλαίσιο του πτωχευτικού Νόμου.

Ειδικότερα, μετά το πέρας του ανταγωνιστικού διαλόγου, στον οποίο εντέλει προσήλθαν τέσσερα από τα έξι funds που είχαν αρχικά εκδηλώσει ενδιαφέρον, το οικονομικό επιτελείο, σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Χρηματοπιστωτικού Τομέα, αποφάσισε να ενσωματώσει στο νέο νομοσχέδιο κάποιες τροποποιήσεις και συγκεκριμένα:

1) Την έκπτωση 30% επί της εμπορικής αξίας του ακινήτου ή της τιμής πρώτης προσφοράς, στην οποία ο Φορέας θα αποκτά τα ακίνητα. Από την έκπτωση αυτή θα μπορεί στο μέλλον να επωφεληθεί και ο οφειλέτης, αφού εξίσου μειωμένη θα είναι και η τιμή επαναγοράς οποιαδήποτε στιγμή εντός της 12ετίας. «Οι πλειστηριασμοί σήμερα κρίνονται άγονοι σε ποσοστό 75%, ενώ κατακυρώνονται μετά από τρεις διαδοχικές φορές που σημαίνει αυτόματη αναπροσαρμογή της τιμής», σχολίασε χαρακτηριστικά η γενική γραμματέας χρηματοπιστωτικού τομέα, κυρία Θεώνη Αλαμπάση.    

2) Την εξομοίωση της φορολόγησης του Φορέα με το καθεστώς που ισχύει στις εταιρείες, οι οποίες επενδύουν και διαχειρίζονται ακίνητα που παράγουν εισόδημα (REICs). Αξίζει να αναφερθεί πως οι επονομαζόμενες και ΑΕΕΑΠ έχουν ένα από τα πλέον ευνοϊκά καθεστώτα φορολόγησης, αφού απαλλάσσονται παντός φόρου, ειδικού τέλους, τέλους χαρτοσήμου, εισφοράς, δικαιώματος ή όποιας άλλη επιβάρυνσης υπέρ του Δημοσίου και γενικά τρίτων (εξαιρουμένου του φόρου εισοδήματος για την υπεραξία που προκύπτει κατά την εισφορά ακινήτων και μεταβίβασης). Ουσιαστικά, ο φόρος που καταβάλλεται ετησίως υπολογίζεται στο 10% του επιτοκίου παρέμβασης της ΕΚΤ συν μία μονάδα. 

3) Τη θέσπιση της υποχρέωσης εκ μέρους του οφειλέτη της πρόσβασης του εμπειρογνώμονα στην κατοικία, προκειμένου να καταγράψει την πραγματική κατάσταση και αξία του ακινήτου. Σε περίπτωση δε, που διαπιστωθούν παραβάσεις που οδηγούν σε πλήρη αδυναμία νομιμοποίησης λόγω του θεσμικού πλαισίου, θα απαλλάσσεται ο Φορέας από την υποχρέωση αγοράς.

4) Την άρση της υποχρέωσης του οφειλέτη να πληρώσει τα μισθώματα των 12 ετών σε περίπτωση που ασκήσει νωρίτερα το δικαίωμα επαναγοράς.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ