Εδραιώνεται η παρουσία του ελληνικού κρασιού στην μακρινή αγορά της Κορέας, με τις εξαγωγές του ελληνικού προϊόντος κατά το α’ εξάμηνο του 2018 να καταγράφουν άνοδο κατά 87%.

Χαρακτηριστικά, η αξία CIF των ελληνικών εξαγωγών κρασιού προς την Ν. Κορέα το 2013 ήταν μόλις 5.000 δολλάρια ΗΠΑ, δηλαδή ουσιαστικά ανύπαρκτες, ενώ το 2016 έφτασαν τις 145.000 δολλάρια για να σημειώσουν διορθωτική κάμψη κατά το 2017 (εκτιμούνται περί τα 120.000 δολλάρια).

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018, οι εξαγωγές μας σημείωσαν σημαντική αύξηση της τάξης του 87%.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει το Γραφείο ΟΕΥ της Ελληνικής Πρεσβείας στη Σεούλ, το Enterprise Greece υλοποιεί τα τελευταία χρόνια, με την ενεργό υποστήριξη του Γραφείου, ολοκληρωμένο πρόγραμμα προβολής και προώθησης του ελληνικού κρασιού στην Νότιο Κορέα, η επιτυχία του πιστοποιείται απλά από την ύπαρξη του προϊόντος στην αγορά της χώρας.

Στην κορεατική αγορά, υπάρχουν σήμερα δεκάδες ετικέτες ποιοτικού ελληνικού κρασιού από αρκετά οινοποιεία, ενώ εκπροσωπούνται τόσο οι μεγαλύτεροι εξαγωγείς όσο και πολλοί μικρότεροι παραγωγοί.

Όπως αναφέεται, από εδώ και στο εξής, δεν θα πρέπει να αναμένεται ραγδαία, αλλά μάλλον σταδιακή πρόοδος, με περιστασιακές διορθώσεις. Η επιτυχής προσέγγιση της αγοράς της Νοτίου Κορέας προϋποθέτει υπομονή και επιμονή, μεσο-μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, συνεχή αποτίμηση αποτελεσμάτων και στενή συνεργασία με το Γραφείο ΟΕΥ και τους εισαγωγείς.

Το κύκλωμα διανομής του ελληνικού κρασιού στην Νότιο Κορέα εξακολουθεί να είναι περιορισμένο, πλην όμως έχει πραγματοποιήσει σημαντικά βήματα προς τα εμπρός, όπως η παρουσία στις κάβες σημαντικών πολυκαταστημάτων (Lotte) και αλυσίδων εξειδικευμένων καταστημάτων (Wine & More του ομίλου Shinsegae). Σε γενικές γραμμές, το ένα τρίτο του εισαχθέντος ελληνικού κρασιού κατευθύνεται προς επιχειρηματικά δώρα, ένα τρίτο προς τους οινικούς καταλόγους εστιατορίων και ένα τρίτο προς τη λιανική πώληση. Έως το 2016, το ελληνικό κρασί εισαγόταν στη χώρα από δύο μόνο εταιρείες αλλά το πρόγραμμα πρόσκλησης αγοραστών στην Ελλάδα κατά το 2017 πρόσθεσε δύο ακόμη εισαγωγείς.

Από την άλλη πλευρά, το πρόγραμμα δράσης του Enterprise Greece για την Νότιο Κορέα επέτυχε και σημαντικά ποιοτικά αποτελέσματα. Έως και το 2014 δεν υπήρχε καμία απολύτως γνώση για το προϊόν τόσο στους επαγγελματίες όσο και στο αγοραστικό κοινό, ενώ πλέον είναι ευδιάκριτος ο σχηματισμός της εικόνας ενός προϊόντος εξαιρετικής ποιότητας, με πλούσια ιστορία και μοναδικά γευσιγνωστικά χαρακτηριστικά (country brand & product image).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here