Για την μικροκινητικότητα, Οδική Ασφάλεια και Βιωσιμότητα μίλησε ο κ. Εμμανουήλ Μπρούζας, Μηχανολόγος – Μηχανικός, Υπεύθυνος Τεχνικών Θεμάτων, Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς» κατά την συμμετοχή του στο πλαίσιο του Auto Forum 2021 #auf21.
Όπως σημείωσε ο κ. Μπρούζας, η μετακίνηση με τη χρήση μικρών ελαφρών οχημάτων (ποδήλατα, σκούτερ) αποτελεί την μικροκινητικότητα. Η αστικοποίηση συμβάλλει στην ενίσχυση της όπως επίσης και η κυκλοφοριακή συμφόρηση αλλά και η έλλειψη θέσεων στάθμευσης. «Μολονότι υπάρχει μείωση των χιλιομέτρων στο επίπεδο της μικροκινητικόητας λόγω της πανδημίας Covid, μελέτες δείχνουν ότι την επόμενη δεκαετία θα δούμε μια μεγάλη αύξηση», πρόσθεσε.
Ανησυχία υπάρχει επίσης και στο κατά πόσο η αύξηση της μικροκινητικότητας θα οδηγήσει σε αύξηση ατυχημάτων ή και θανάτων. «Το νομοσχέδιο για την μικροκινητικότητα θέτει όριο τα 25 χιλιόμετρα, ο οδηγός απαγορεύεται να φοράει ακουστικά ή να χρησιμοποιεί το κινητό του ενώ παράλληλα ορίζονται και περιορισμοί και απαγορεύσεις ως προς τον φωτισμό ή τα φρένα που διαθέτουν τα μέσα μεταφοράς. Ιδιαίτερα σημαντική είναι και η προστασία των χρηστών μέσων μικροκινητικότητας δεδομένου ότι είναι απόλυτα εκτεθειμένοι σε κινδύνους, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για την χρήση πατινιού ή σκούτερ», σημείωσε. Τέλος, αναφέρθηκε στο πρόγραμμα του ινστιτούτου “ποδηλατώ” με την εκπαίδευση περισσότερων από 10.000 μαθητών, σε μια προσπάθεια ανάδειξης της αξίας της πράσινης μετακίνησης.