Στο Panel III με θέμα «Οδική ασφάλεια, Μικροκινητικότητα» και συντονίστρια την κα. Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, Πρόεδρο Διοικητικού Συμβουλίου, Ελληνικό Ινστιτούτο Έρευνας και Εκπαίδευσης για την Οδική Ασφάλεια και την Πρόληψη & Μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», ο κ. Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, Δήμαρχος Βούλας Βάρης Βουλιαγμένης, Αντιπρόεδρος του δικτύου πόλεων Civitas, ανέφερε ότι είναι πολύ μεγάλη η διαδρομή για την μετατροπή μιας πόλης σε βιώσιμη και κινητική. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρξει ξεκάθαρη νομοθεσία που δεν θα αφήνει περιθώρια παρερμηνείας. «Πρέπει  αυτό που λέμε να γίνει πράξη. Να έρθει ως αναγκαιότητα και όχι σαν μόδα», τόνισε.

Η κα. Dott.ssa Luciana Iorio, Chair of the UNECE Global Forum for Road Traffic Safety- WP1, ανέφερε ότιστο Global Forum όλες αυτές οι συσκευές της μικροκινητικότητας είναι μόνο ένα μικρό μέρος των αλλαγών πουπρέπει να γίνουν στο μέλλον. «Ξεκινάμε από το όραμα και πηγαίνουμε στην στρατηγική και την εκτέλεση. Αν πραγματικά θέλουμε να δούμε αλλαγή σε 10 χρόνια πρέπει να τολμήσουμε περισσότερο, χρειάζεται θάρρος από την πλευρά των πολιτικών και όλων των αρμόδιων φορέων. Η μικροκινητικότητα αποτελεί αυτή τη στιγμή μια επικίνδυση πρόκληση για το σύστημα, γιατί αυτή τη στιγμή δεν είναι ξεκάθαρο για το πώς θα ρυθμιστεί», επεσήμανε.  

Ο κ. Γεώργιος Κοντοστόλης, Director Safety Division για την Ελλάδα και Κύπρο, Draeger Hellas SA., αναφέρθηκε στην χρήση του Interlock επισημαίνοντας ότι μπορεί να εφαρμοστεί σε μεγάλο εύρος οχημάτων ιδιωτικών, επαγγελματικών και δημόσιας μεταφοράς. «Πρόκειται για ένα πολύ ασφαλές σύστημα, καθώς υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας για την σωστή χρήση του, ώστε να μην μπορεί να παρακαμφθεί», σημείωσε. Όσον αφορά το κόστος το τελευταίο μοντέλο που θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο θα τιμάται περί τα 1.300 ευρώ. Εκτιμάται ότι είναι προσιτό το κόστος σε σχέση με το όφελος. Αντίστοιχα, η τιμή των απλών αλκοολόμετρων ξεκινούν από τα 180 ευρώ.

Ο κ. Εμμανουήλ Μπρούζας, Μηχανολόγος – Μηχανικός, Υπεύθυνος Τεχνικών Θεμάτων, Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», συμπερασματικά ανέφερε ότι τα προβλήματα είναι πολυσύνθετα, γι’ αυτό χρειάζεται μια συνολική αντιμετώπιση.

Ο κ. Δημήτρης Σκιάννης, Δημοσιογράφος, Αρχισυντάκτης, GetElectric.gr, ανέφερε ότι βρισκόμαστε σε έναν φαύλο κύκλο. Αναγνωρίζουμε τα οφέλη της μικροκινητικότητας, αλλά δεν υπάρχουν οι αντίστοιχες πρωτοβουλίες για την ανάπτυξή της. Επεσήμανε την έλλειψη χώρου ειδικά στα κέντρα των μεγαλουπόλεων. «Χρειάζεται λοιπόν χώρος, γιατί τα οφέλη είναι προφανή. Πρέπει να υπάρχει πολιτική βούληση. Μέρος από το χώρο κίνησης των αυτοκινήτων να διατεθεί για τα μέσα μικροκινητικότητας. Πρέπει να πάρουμε τις αποφάσεις και να τις ακολουθήσουμε στην πράξη. Να είμαστε πιο τολμηροί και να βρούμε τους χώρους. Είμαστε σε σχετικά καλό δρόμο σε σχέση με το νομοθετικό πλαίσιο, αλλά είναι βασικό το θέμα των υποδομών, όπως και της εκπαίδευσης», τόνισε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here