Μερίδιο μιας αγοράς, η οποία καταγράφει αλματώδεις ρυθμούς ανάπτυξης, αυτήν της επαυξημένης πραγματικότητας (AR), της εικονικής πραγματικότητας (VR) και μικτής πραγματικότητας (MR), διεκδικεί η Ελλάδα. Έως το 2023, η παγκόσμια αγορά AR/VR/MR, αναμένεται να φτάσει σε αξία τα $124,4 δισ., που συνιστά τετραπλασιασμό σε σχέση με το 2020.

Η παγκόσμια αγορά virtual/augmented και mixed reality αναμένεται να τετραπλασιαστεί έως το 2023, ξεπερνώντας τα $124 δισ.

Σε λίγα μόλις χρόνια, η επαυξημένη πραγματικότητα και η εικονική πραγματικότητα έγιναν μία από τις μεγαλύτερες τεχνολογικές τάσεις με εκατομμύρια χρήστες τόσο στον καταναλωτικό, όσο και στον επιχειρηματικό τομέα. Από τα βιντεοπαιχνίδια έως την υποστήριξη κρίσιμων επιχειρηματικών λειτουργιών, οι εφαρμογές AR και VR έχουν βρει τη χρήση τους σε διαφορετικές αγορές.

Δεν είναι τυχαίο ότι το 2020 μόνο οι καταναλωτές δαπάνησαν περισσότερα από $6,3 δισ. σε τεχνολογίες AR και VR, σύμφωνα με στοιχεία της Buy Shares. Στο μεταξύ, σύμφωνα με την BCG, το 2021, η παγκόσμια αγορά AR, VR και MR αναμένεται να διαμορφωθεί σε $30,7 δισ., ενώ μέχρι τα τέλη του 2022 θα έχει φτάσει σε αξία τα $58,7 δισ.

Η πλέον αλματώδης ανάπτυξη, ωστόσο, αναμένεται τα αμέσως επόμενα χρόνια. Το 2023, η ενοποιημένη αγορά προβλέπεται να αυξηθεί κατά άλλα $65,7 δισ., ανερχόμενη σε $124,4 δισ., ενώ μέχρι το 2025 η αξία της θα εκτοξευθεί στα $300 δισ.

Ελληνική παρουσία

Σε αυτό το τοπίο, η Ελλάδα επιχειρεί να εκμεταλλευθεί την αυξημένη δημοτικότητα των αναδυόμενων αυτών τεχνολογιών, δημιουργώντας VR/AR Association Greek Chapter. H δημιουργία ενός οικοσυστήματος, που θα περιλαμβάνει όλους όσους ασχολούνται με τον τομέα της επαυξημένης/εικονικής πραγματικότητας αποτελεί τον στόχο, που έχει θέσει το ελληνικό chapter του VR/AR Association, του μεγαλύτερου συνδέσμου παγκοσμίως για τον συγκεκριμένο κλάδο.

Η σύσταση του ελληνικού chapter ολοκληρώθηκε πρόσφατα και στα ιδρυτικά μέλη του περιλαμβάνονται εταιρείες, όπως είναι η DTMH, η PowerX.tech, η Spectacle, η Wonder Immersive και η VR Productions, οι οποίες έχουν να παρουσιάσουν μία σειρά από καινοτόμα projects και εφαρμογές VR και AR.

Οι εφαρμογές αυτές αξιοποιούνται από επιχειρήσεις και οργανισμούς εντός και εκτός Ελλάδας και απευθύνονται σε μία ευρεία γκάμα κλάδων, όπως αυτοί της διαφήμισης, της εκπαίδευσης, της υγείας, της ασφάλειας, του αθλητισμού, αλλά και του δημιουργικού περιεχομένου.

“Στόχος της προσπάθειας που ξεκινήσαμε, είναι να συνδέσουμε την τοπική και την παγκόσμια κοινότητα των ανθρώπων που ασχολούνται με αυτές τις πρωτοποριακές τεχνολογίες, αλλά και να προσελκύσουμε ταλέντο, προκειμένου να ασχοληθεί με τον εντυπωσιακό κόσμο του extended reality”, αναφέρει ο Τομ Κολοκυθάς, πρόεδρος του ελληνικού chapter του VR/AR Association και ιδρυτής της DTMH.

Sepe