Η Διευθύντρια Αειφορίας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης του Ομίλου Sani/Ikos συμμετείχε στο πάνελ «The role of ESG and purpose» του διεθνούς θεσμού των Δελφών.
Για τον ρόλο του τουρισμού στην προώθηση της βιώσιμης ατζέντας και τις ευκαιρίες που προσφέρει η πλατφόρμα του ESG (Περιβάλλον, Κοινωνία, Διακυβέρνηση) ώστε η Ελλάδα, καθώς και όλη η περιοχή της Μεσογείου, να πρωταγωνιστήσουν στην ανάπτυξη του βιώσιμου τουρισμού και της οικονομίας, μίλησε η Διευθύντρια Αειφορίας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης του Ομίλου Sani/Ikos, Ελένη Ανδρεάδη, που συμμετείχε στο πάνελ «The role of ESG and purpose» του 8ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιήθηκε 26-29 Απριλίου υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
«Οι προκλήσεις και οι πιέσεις στην περιοχή της Μεσογείου θα είναι μεγάλες για τον τουρισμό. Μέσω μίας μακροπρόθεσμης στρατηγικής αειφορίας, μπορούμε να προστατεύσουμε, αλλά και να αναδείξουμε το πλούσιο τουριστικό μας προϊόν – το κλίμα, τη βιοποικιλότητα, τις ακτογραμμές μας, την ιστορία και τον πολιτισμό», ανέφερε η κ. Ανδρεάδη, επισημαίνοντας ότι «τα εργαλεία που προσφέρουν η Πολιτεία, η Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ, το ρυθμιστικό πλαίσιο της ΕΕ και της χώρας καθώς και το καθολικό αίτημα όλων των μερών για επιδόσεις αειφορίας, μας δίνουν την ευκαιρία να δημιουργήσουμε ένα βιώσιμο τουριστικό προϊόν, ακόμη και να βγούμε μπροστά ως χώρα σε σχέση με τον ανταγωνισμό».
Όλοι οι εταίροι «επενδυτές, ρυθμιστικά όργανα, επισκέπτες, εργαζόμενοι, τοπικές κοινωνίες» ανεβάζουν τον πήχη σε ό,τι αφορά τις περιβαλλοντικές επιδόσεις, τη συμπερίληψη, την ευημερία, τη διαφάνεια των τουριστικών επιχειρήσεων «και ζητούν αποδείξεις για αυτό», τόνισε η Ελένη Ανδρεάδη. «Οι νέοι εργαζόμενοι θέλουν να εργαστούν για εταιρείες που δεν είναι απλώς υπεύθυνες, αλλά κάνουν καλό στο περιβάλλον, την κοινωνία. Οι επισκέπτες -σε ποσοστό 75% σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της booking.com – προτιμούν τα βιώσιμα τουριστικά προϊόντα και δεν θέλουν να πληρώσουν περισσότερο για αυτό, το απαιτούν αντίθετα από το brand που επιλέγουν. Αλλά και οι επενδυτές φαίνεται να είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν περισσότερο σε περιπτώσεις καλύτερης διαχείρισης των κινδύνων ESG».
Ερωτηθείσα για τους τομείς στους οποίους καλούνται να εστιάσουν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις όσον αφορά στη βιωσιμότητα, η Ελένη Ανδρεάδη ανέφερε την ενεργειακή απόδοση, τις εκπομπές άνθρακα, την εξοικονόμηση νερού, τη μείωση των αποβλήτων και ειδικότερα των τροφικών. «Ο Όμιλος Sani/Ikos έχει θέσει φιλόδοξους στόχους σε όλους αυτούς τους τομείς. Μέσα από τα προγράμματα αειφορίας Sani Green και Ikos Green έχει αναλάβει πρωτοβουλίες και έχει αναπτύξει προηγμένα τεχνολογικά συστήματα με στόχο την ανθρακική ουδετερότητα των ξενοδοχείων έως το 2030, και έως τέλος του 2024, μηδενικά πλαστικά απορρίμματα και μηδενικά απόβλητα για υγειονομική ταφή (triple zero). Η στρατηγική μας στον τομέα της αειφορίας, υλοποιείται με καθορισμένες πολιτικές και μετρήσιμους στόχους με περισσότερους από 100 δείκτες (ΚΡΙs) με άξονα τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών για το 2030, οι διαδικασίες ελέγχονται ετησίως από εξωτερικούς ελεγκτές και τα αποτελέσματα δημοσιεύονται στην ετήσια έκθεση βιωσιμότητας ESG σύμφωνα με τα Πρότυπα της Παγκόσμιας Πρωτοβουλίας για την υποβολή εκθέσεων (GRI) που αποτυπώνει την ολοκληρωμένη διάσταση αειφορίας του Ομίλου” τόνισε κλείνοντας η Ελένη Ανδρεάδη.