Αναγκαία καθίσταται πλέον, μετά την κατάργηση του ΕΦΚ στο κρασί και την τυπική έξοδο της οινικής αγοράς από την τριετή περιπέτεια στην οποία είχε περιέλθει με την εφαρμογή του, η επίσπευση των μέτρων εκείνων που θα τονώσουν την ανταγωνιστικότητα του κλάδου και θα διευκολύνουν περαιτέρω τον εξαγωγικό προσανατολισμό του.
Αυτό τονίζει ο πρόεδρος της ΕΔΟΑΟ, Βαγγέλης Αργύρης, χαρακτηρίζοντας θετικό γεγονός την κατάργηση χθες του ειδικού φόρου και η οποία, όπως επισημαίνει, συμπίπτει χρονικά με τη γνωστοποίηση των τελευταίων στοιχείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της ΕΛΣΤΑΤ που επιβεβαιώνουν το θετικό ρόλο που έχουν διαδραματίσει τα προγράμματα προβολής και προώθησης του ελληνικού κρασιού σε δύσκολες και απαιτητικές αγορές, όπως των ΗΠΑ και του Καναδά.
Σημειώνεται ότι και στις δύο αυτές αγορές, που αποτελούν άλλωστε από τις αγορές-στόχους του στρατηγικού σχεδίου marketing που εφαρμόζεται με συνέπεια από το 2010, οι εξαγωγικές επιδόσεις του ελληνικού κρασιού είναι θεαματικές, καταγράφοντας αυξήσεις πολύ πάνω από το 100%! Ειδικότερα, έως το 2017 οι εξαγωγές ελληνικού κρασιού στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 108,4% σε αξία, με αξιοσημείωτη την αύξηση κατά 54% και της μέσης τιμής εξαγωγής, που φθάνει τα 5,3 ευρώ ανά λίτρο. Οι εξαγωγές στον Καναδά αυξήθηκαν κατά 128,2% σε αξία, με τη μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 4,58 ευρώ ανά λίτρο σημειώνοντας αύξηση 53,7%.
Τα στοιχεία αυτά καθιστούν μονόδρομο για τον κλάδο την φυγή προς τα μπρος, σημειώνει ο κ. Αργύρης, προσθέτοντας ότι είναι ανάγκη να κλείσουν οι εκκρεμότητες με τα προγράμματα που προκαλούν αναίτια αβεβαιότητα και κοστίζουν σε χρόνο. Για την τόνωση της ανταγωνιστικότητας, ο πρόεδρος της Διεπαγγελματικής αναφέρει ότι συναρτάται ευθέως με τον Αμπελουργικό Σχεδιασμό, ο οποίος πλέον, μετά και τις πρόσφατες διαβεβαιώσεις του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Αραχωβίτη για την στήριξη του εγχειρήματος στη Γενική Συνέλευση της Διεπαγγελματικής, περνά στην τελική φάση.