Ο κινεζικός Δρόμος του Μεταξιού (σ.σ. το σημαντικότερο εμπορικό δίκτυο από την Αρχαιότητα) θα βρεθεί αντιμέτωπος με μία άλλη… οδό, αυτή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία εκπονεί ένα πρόγραμμα επενδύσεων σε στρατηγικά έργα υποδομής ώστε να κοντράρει στα (;) ίσα τον Σι Τζιπίνγκ.
Κατά πληροφορίες, το κόστος των έργων εκτιμάται στα 40 δισ. ευρώ, διόλου λίγα, αλλά θα φανεί εάν είναι αρκετά για να φέρουν την περίφημη Global Gateway ή αλλιώς Παγκόσμια Πύλη στην πρώτη γραμμή.
Το πρόγραμμα της ΕΕ αναμένεται να παρουσιαστεί την ερχόμενη βδομάδα από την Κομισιόν και προβλέπει την κατασκευή νέων αυτοκινητοδρόμων, σιδηροδρομικών γραμμών και ψηφιακών συνδέσεων στις χώρες-μέλη.
Η ΕΕ θα επιχειρήσει να διαδώσει το οικονομικό και κοινωνικό της μοντέλο, καθώς δίνει μεγάλη σημασία στο project της Παγκόσμιας Πύλης.
Πάντως, ο γερμανικός Τύπος, αναφέρει ότι το έγγραφο στρατηγικής της ΕΕ υπολείπεται κατά πολύ των προσδοκιών, καθώς δεν απαριθμεί συγκεκριμένα έργα, ούτε αντιμετωπίζει ανοιχτά τη συστημική σύγκρουση με την Κίνα.
Σύμφωνα με την Handlesblatt, «είναι απολύτως σαφές ότι η πρωτοβουλία στρέφεται κατά της Κίνας», η οποία έχει ενισχύσει την επιρροή της στην Ευρώπη. Μάλιστα πρόσφατα η κρατική COSCO (σ.σ. έχει κάνει απόβαση στον Πειραιά) αγόρασε έναν τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο Αμβούργο.