H νέα στρατηγική go-to-market της Estée Lauder,αναλαμβάνοντας η ίδια την αντιπροσώπευση σε ορισμένες από τις 150 χώρες όπου διαθέτει δίκτυο, επέσπευσε την έκδοση του διαζυγίου το οποίο μόνο «βελούδινο» δεν είναι…

Στην αγορά κυκλοφόρησαν φήμες, για τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου στην ELCA Cosmetics και τις θυγατρικές της σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία, οι οποίες ωστόσο ούτε επιβεβαιώνονται, ούτε και διαψεύδονται.

Η διοίκηση της Sarantis υποχρεώθηκε να στείλει απαντητική επιστολή για την πώληση της ELCA στην Estée Lauder προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για να δώσει εξηγήσεις ως προς τους λόγους αλλά κυρίως τον τρόπο του “διαζυγίου”.

1. Στις 15.06.2022 υπεγράφη η συμφωνία πώλησης του 49% της εταιρείας ELCA προς την Estée Lauder Europe, μετά από διαπραγματεύσεις των μερών που κατέληξαν σε αμοιβαία επωφελή συμφωνία. Η συμφωνία δεν τελεί υπό αιρέσεις. Οι όροι της συμφωνίας, είναι συνήθεις όροι πωλήσεως μετοχών. Η πώληση πραγματοποιήθηκε και έχει ήδη καταβληθεί μέρος του τιμήματος. Συγκεκριμένα, έχει καταβληθεί το ποσό των 14 εκ. ευρώ κατά την 16/06/2022, ενώ η αποπληρωμή θα πραγματοποιηθεί σε δυο ισόποσες δόσεις ύψους 20,6 εκ. ευρώ τον Ιανουάριο του 2025 και τον Ιανουάριο του 2028.

Ο κ. Γρηγόρης Σαράντης, θα συνεργαστεί και θα βοηθήσει την Estée Lauder κατά τη μεταβατική περίοδο, για χρονική περίοδο ενός έτους.

2. Όπως έχει γίνει γνωστό, με την ανακοίνωση της Εταιρείας της 30/7/2019, το ποσοστό της συμμετοχής της Εταιρείας στην κοινή με την Estée Lauder εταιρία (JV) θα μειώνονταν σταδιακά στο 40% για τα χρόνια 2022-2024 και στο 15% για τα χρόνια 2025-2027 με οριστική αποχώρηση μας μετά την έκδοση των οικονομικών καταστάσεων του 2027. Το συμφωνηθέν τίμημα θεωρείται επομένως ιδιαίτερα ικανοποιητικό καθώς οριστικοποιεί τα δικαιούμενα ποσά μειώνοντας το ρίσκο της Εταιρείας μας από πιθανές μελλοντικές αρνητικές διακυμάνσεις του επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

Επιπροσθέτως,

α) με την χρήση των ανωτέρω κεφαλαίων η Εταιρεία μπορεί να υποστηρίξει το επενδυτικό της πρόγραμμα εξαγορών στον χώρο της στρατηγικής της δραστηριοποίησης και

β) να αναζητήσει στρατηγικές συνεργασίες στο ανταγωνιστικό περιβάλλον των καλλυντικών και αρωμάτων.

3. Η Εταιρεία δεν γνωρίζει να διενεργείτο μέχρι την ημερομηνία της πώλησης οποιοσδήποτε διαχειριστικός έλεγχος στο JV και στις θυγατρικές του.

4. Ο Όμιλος βρίσκεται ήδη σε διαδικασία αντικατάστασης της κερδοφορίας της κοινοπραξίας υλοποιώντας άμεσα συγκεκριμένη στρατηγική που αφορά αφενός στην ενίσχυση του πλάνου εξαγορών του Ομίλου και αφετέρου στην σύναψη νέων συμφωνιών αντιπροσώπευσης. Όσον αφορά στις εξαγορές, αυτές έχουν συγκεκριμένα κριτήρια προκειμένου να προσδίδουν συνέργειες, να συνεισφέρουν στην κερδοφορία, και να προσφέρουν προστιθέμενη αξία. Επικεντρώνονται στις στρατηγικές κατηγορίες του Ομίλου, δηλαδή σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας & περιποίησης και σε προϊόντα οικιακής φροντίδας, στις χώρες δραστηριοποίησης του Ομίλου και στο δίκτυο το οποίο καλύπτει ο Όμιλος.