Η Coca-Cola HBC AG ανακοίνωσε υψηλότερα του αναμενόμενου έσοδα για το α΄ τρίμηνο του έτους. Ειδικότερα:

Βασικά μεγέθη πρώτου τριμήνου

  • Η εστιασμένη εκτέλεση της στρατηγικής μας και η συνεχιζόμενη επαναλειτουργία των αγορών οδήγησε σε ανάπτυξη ευρείας βάσης, με τα έσοδα του πρώτου τριμήνου να καταγράφουν οργανική1 αύξηση  24,2%.
  • Το πρώτο τρίμηνο, η οργανική αύξηση των εσόδων εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας διαμορφώθηκε στο 25,9%.
  • Ο τομέας των αναδυόμενων αγορών παραμένει ισχυρός, παρά την υψηλή συγκριτική βάση.
  • Ο ρυθμός ανάπτυξης του μεριδίου αγοράς μας σε αξία επιταχύνθηκε, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να αυξάνουν το μερίδιο αγοράς τους κατά 240 μονάδες βάσης και τα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά να αυξάνουν το μερίδιο αγοράς τους κατά 190 μονάδες βάσης. Το μερίδιο αγοράς μας σε όγκο πωλήσεων συνέχισε να διευρύνεται.
  • Εξακολουθούμε να παρέχουμε έκτακτη βοήθεια και οικονομική ενίσχυση στους ανθρώπους μας και τις οικογένειές τους που βιώνουν τον αντίκτυπο της σύγκρουσης. Επιπλέον, σε συνεργασία με την The Coca-Cola Company, το The Coca-Cola Foundation και άλλες εταιρείες εμφιάλωσης, έχουμε δεσμεύσει σχεδόν $15 εκατ. σε πρωτοβουλίες παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας στην περιοχή.
  • Η οργανική αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 11,3% συνεχίζει να βασίζεται στις κατηγορίες προτεραιότητας του χαρτοφυλακίου προϊόντων 24ωρης/7ήμερης κατανάλωσης: ανθρακούχα +10,0%, ανθρακούχα με χαμηλή ή μηδενική ζάχαρη +45,3%, ανθρακούχα για ενήλικες +22,9% και ποτά ενέργειας +31,7%.
  • Η τιμολογιακή πολιτική και άλλες ενέργειες διαχείρισης της αύξησης των εσόδων οδήγησαν τα έσοδα ανά κιβώτιο σε αύξηση 11,6% σε οργανική βάση, με βελτιωμένο μείγμα κατηγορίας προϊόντων, συσκευασίας και καναλιών διανομής. Και οι τρεις αγορές μας εφήρμοσαν σχέδια τιμολογιακής πολιτικής προκειμένου να διαχειριστούν τις αυξημένες πληθωριστικές πιέσεις, χωρίς αρνητικό αντίκτυπο στους όγκους πωλήσεων.
  • Το πρώτο τρίμηνο, η Αίγυπτος προσέθεσε σχεδόν 12 ποσοστιαίες μονάδες και 7 ποσοστιαίες μονάδες στο ρυθμό αύξησης του όγκου πωλήσεων και καθαρών εσόδων από πωλήσεις αντίστοιχα. Η ενοποίησή της εξελίσσεται ταχύτερα από το αναμενόμενο.
  • Όπως ανακοινώσαμε στο παρελθόν, συνεργαζόμαστε στενά με την The Coca-Cola Company για την εφαρμογή της απόφασης να αναστείλει την επιχειρηματική της δραστηριότητα στη Ρωσία. Μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι από την 8η Μαρτίου σταματήσαμε τις παραγγελίες συμπυκνωμένης πρώτης ύλης στη Ρωσία και διακόψαμε τις επενδύσεις στην αγορά. Σύμφωνα με την ανακοίνωσή μας της 3ης Μαρτίου, οι εκτιμήσεις μας για τις επιχειρηματικές προοπτικές του τρέχοντος έτους έχουν αποσυρθεί.

 

Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:

«Είμαστε συγκλονισμένοι από την ανείπωτη τραγωδία και τον συνεχιζόμενο ανθρώπινο πόνο στην Ουκρανία. Συμπαραστεκόμαστε στους / στις συναδέλφους μας, αλλά και σε όλους όσους αντιμετωπίζουν τις συνέπειες της σύγκρουσης. Εξακολουθούμε να θέτουμε σε προτεραιότητα την ασφάλεια των ανθρώπων μας και των οικογενειών τους και να παρέχουμε υλική και οικονομική στήριξη, καθώς και δωρεές σε πρωτοβουλίες ανθρωπιστικής βοήθειας στην περιοχή. Παράλληλα, οι άνθρωποι της Coca-Cola HBC συνέχισαν να εφαρμόζουν την στρατηγική ανάπτυξης, πετυχαίνοντας ισχυρή αύξηση εσόδων που είναι καλά ισορροπημένη μεταξύ όγκου πωλήσεων και εσόδων ανά κιβώτιο.

 

1 Εφόσον δεν δηλώνεται διαφορετικά, οι επιδόσεις αναφέρονται σε τιμές οργανικής αύξησης. Για λεπτομέρειες επί των Εναλλακτικών δεικτών μέτρησης απόδοσης («ΕΔΜΑ»), ανατρέξτε στις ενότητες «Εναλλακτικοί Δείκτες Μέτρησης Απόδοσης» και «Ορισμοί και συμφωνίες Εναλλακτικών δεικτών μέτρησης απόδοσης» («ΕΔΜΑ»).

Το πληθωριστικό περιβάλλον έγινε ακόμα εντονότερο από την τελευταία δημοσίευση των αποτελεσμάτων μας. Αυτός είναι ο λόγος που είμαι τόσο ικανοποιημένος από την αποτελεσματική αξιοποίηση των δυνατοτήτων μας στη διαχείριση της αύξησης των καθαρών εσόδων, συμπεριλαμβανομένης της τιμολογιακής πολιτικής, όπως αποτυπώνεται στα αποτελέσματά μας. Υπάρχουν πολλά ακόμα σημαντικά γεγονότα αυτό το τρίμηνο, όπως η ενσωμάτωση της Αιγύπτου στον Όμιλο, οι συνεχιζόμενες ισχυρές επιδόσεις των κατηγοριών ανθρακούχων αναψυκτικών και ποτών ενέργειας, και βεβαίως οι εξαιρετικές επιδόσεις σε σχέση με το μερίδιο αγοράς μας, οι οποίες συνεχίσαν να επιταχύνονται στο πρώτο τρίμηνο. 

Έχουμε υψηλή εμπιστοσύνη στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων μας, στην εξελισσόμενη στρατηγική μας διείσδυσης στην αγορά, στην πελατοκεντρική εμπορική μας στρατηγική, τις προοπτικές των διαφορετικών αγορών μας, και πάνω από όλα, στις ικανότητες των ανθρώπων μας. Παραμένουμε ευέλικτοι, καθώς πειθαρχημένα, δίνουμε προτεραιότητα στις επενδύσεις μας στις υπόλοιπες αγορές μας, ώστε να συνεχίσουν να δημιουργούν μια βιώσιμη ανάπτυξη παρά το ασταθές περιβάλλον.»

 

Βασικά στοιχεία ανά τομέα

  • Αναπτυγμένες αγορές: Η στοχευμένη εφαρμογή της στρατηγικής στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης μας επέτρεψε να επωφεληθούμε πλήρως από την επαναλειτουργία της αγοράς αυτής, η οποία επιταχύνθηκε το εν λόγω τρίμηνο.
  • Αναπτυσσόμενες αγορές: Ευρείας βάσης αύξηση του όγκου πωλήσεων σε όλες τις αγορές και ισχυρή ανάκαμψη στην Πολωνία, καθώς ενσωματώνουμε την επίδραση από την επιβολή του φόρου στη ζάχαρη στη βάση σύγκρισης.
  • Αναδυόμενες αγορές: Η ισχυρή δυναμική συνεχίζεται, παρά την πιο υψηλή βάση σύγκρισης και τον αντίκτυπο από τη σύγκρουση στην Ουκρανία.

 

Μεταβολή (%) Καθαρά έσοδα από πωλήσεις Όγκος πωλήσεων Καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο
Α’ τρίμηνο 2022 με

Α’ τρίμηνο 2021

σε οργανική βάση1 σε δημοσιευ-μένη βάση σε οργανική βάση1 σε δημοσιευ-μένη βάση σε οργανική βάση1 σε δημοσιευ-μένη βάση
Σύνολο Ομίλου 24,2 31,0 11,3 23,4 11,6 6,2
Αναπτυγμένες αγορές 18,2 19,5 9,6 9,6 7,9 9,1
Αναπτυσσόμενες αγορές 40,5 40,2 24,0 24,0 13,3 13,1
Αναδυόμενες αγορές 22,7 36,2 8,5 28,8 13,1 58

 

1 Για λεπτομέρειες επί των Εναλλακτικών δεικτών μέτρησης απόδοσης («ΕΔΜΑ»), ανατρέξτε στις ενότητες «Εναλλακτικοί Δείκτες Μέτρησης Απόδοσης» και «Ορισμοί και συμφωνίες Εναλλακτικών δεικτών μέτρησης απόδοσης» («ΕΔΜΑ»).

 

Ουκρανία και Ρωσία

Η Coca-Cola HBC συνεχίζει να θέτει σε προτεραιότητα την ασφάλεια των ανθρώπων της και των οικογενειών τους, που επλήγησαν από τη σύγκρουση. Παρέχουμε άμεση οικονομική ενίσχυση στους ανθρώπους μας στην Ουκρανία και συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε με το The Coca-Cola Foundation και τον Ερυθρό Σταυρό ώστε να παρέχουμε ανθρωπιστική βοήθεια στην περιοχή.

Αυτό περιλαμβάνει οικονομική στήριξη στους ανθρώπους μας μέσω του The Coca-Cola Disaster Relief και Coca-Cola HBC Employee Donation Funds, επιπλέον των προκαταβεβλημένων μισθών και των κέντρων παροχής βοήθειας προσφύγων στην Ουκρανία. Παγκοσμίως, το σύστημα της Coca-Cola έχει δεσμεύσει $15 εκατομμύρια σε διάφορους οργανισμούς παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας, ενώ ταυτόχρονα παρέχει περισσότερα από 1,8 εκατομμύρια λίτρα αναψυκτικών, αξίας άνω του €1 εκατομμυρίου, στην Ουκρανία και στις γειτονικές χώρες.

Η The Coca-Cola Company ανέστειλε τις δραστηριότητές της στη Ρωσία και σταμάτησε να δέχεται παραγγελίες για αγορά συμπυκνωμένης πρώτης ύλης με άμεση εφαρμογή από τις 8 Μαρτίου 2022. Βρισκόμαστε στη διαδικασία εφαρμογής αυτής της απόφασης σε στενή συνεργασία με την The Coca-Cola Company.

Σε συνέχεια της απόφασης αυτής, θα διατηρούμε μια πολύ μικρότερη παρουσία στην αγορά, επικεντρωμένη σε τοπικά εμπορικά σήματα. Αξιολογούμε όλες τις σχετικές επιλογές και θα μοιραστούμε περισσότερες πληροφορίες εν ευθέτω χρόνω, μαζί με τις οικονομικές επιπτώσεις που θα προκύψουν από την όποια απόφαση στις επιδόσεις για το 2022 καθώς και στο επίπεδο των μη-ταμειακών εξόδων.

Η οργανική αύξηση των εσόδων εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας διαμορφώθηκε στο 25,9%, χάρη στη συνεχιζόμενη ισχυρή απόδοση των λοιπών αγορών του Ομίλου.

Ισχυρή συνεργασία με την The Coca-Cola Company

Έχουμε συνεργαστεί επιτυχώς με την The Coca-Cola Company για πάνω από 70 χρόνια και συνεχίζουμε μέχρι σήμερα. Η ισχύς αυτής της σχέσης, ιδιαίτερα σε αυτή την περίοδο, αποδεικνύεται περαιτέρω από την ανανέωση των συμφωνιών εμφιαλώσεως για ακόμη μία δεκαετία. Θα συνεχίσουμε μαζί να δημιουργούμε αξία και να αξιοποιούμε τις ευκαιρίες στον κλάδο και τις αγορές μας.

Αναπτυγμένες αγορές: Ελλάδα

Οι όγκοι στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό. Ο όγκος πωλήσεων στα μη ανθρακούχα αναψυκτικά αυξήθηκε στο μέσο επίπεδο του εύρους 10-15%, χάρη στο νερό, το οποίο κατέγραψε καλές επιδόσεις στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης. Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω των επιδόσεων που σημείωσαν τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες, ενώ τα ποτά ενέργειας συνέχισαν να καταγράφουν διψήφια αύξηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here