γράφει ο Γιάννος Γραμματίδης

Κάθε μέρα εδώ και δύο χρόνια ο ελληνικός σιδηρόδρομος αποτελεί το πρώτο αντικείμενο του Τύπου και των ΜΜΕ.

Η απονομή δικαιοσύνης για τον άδικο χαμό 57 ανθρώπων στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών είναι και πρέπει να είναι μέγιστο καθήκον και υποχρέωση.

Παράλληλα όμως πρέπει να αποκατασταθεί και η εμπιστοσύνη του κόσμου στον ελληνικό σιδηρόδρομο που έχει βάναυσα πληγωθεί και μαζί με αυτήν και η αξιοπρέπεια του προσωπικού του.

Είναι και τα δύο υποχρέωση της Πολιτείας.

  • Το πρώτο είναι υποχρέωση της Δικαιοσύνης.
  • Το δεύτερο είναι υποχρέωση του πολιτικού προσωπικού της χώρας που καλείται άμεσα να παύσει την πρακτική της κομματικής καπήλευσης και των πολιτικών ανταγωνισμών και να συμπράξει με γόνιμες προτάσεις και συμπαράταξη στην ανάταξη του σιδηροδρόμου και στην μετατροπή του σε χρήσιμο εργαλείο ανάπτυξης και διευκόλυνσης του κοινωνικού συνόλου.

Δέν έχουμε λόγο να αναμειχθούμε στο έργο της δικαιοσύνης.

Έχουμε όμως λόγο να απαιτήσουμε από το πολιτικό προσωπικό να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων, επιτέλους μετά από δεκαετίες απόλυτης απραξίας στον χώρο του σιδηροδρόμου αναλογιζόμενο ότι έχει διαχρονικά την πρώτη ευθύνη για την σημερινή κατάσταση του πιο ουσιαστικού και κεντρικού μεταφορικού μέσου της χώρας.

Αυτό που εδώ και καιρό πρότεινα στην κυβέρνηση, δηλαδή το να κλείσει ο σιδηρόδρομος για δύο τουλάχιστον χρόνια για να ολοκληρωθούν τα σημαντικότερα έργα αποκατάστασης των ζημιών του δικτύου από τις θεομηνίες και να αποκατασταθεί σε μεγάλο βαθμό η εύρυθμη λειτουργία του δικτύου, είναι και σήμερα επίκαιρο και απαραίτητο παρά το πολιτικό κόστος που εγκυμονεί.

Οι γόρδιοι δεσμοί δεν λύνονται, κόβονται όπως συνήθιζε να λέει ο αείμνηστος Κωνσταντίνος Μητσοτάκης. 

Και αυτό το εκλαμβάνω και ως προτροπή προς την σημερινή κυβέρνηση της χώρας.

Η αποκατάσταση του κύρους του ελληνικού σιδηροδρόμου πρέπει τέλος να αποτελεί μέγιστη προτεραιότητα τόσο για την δικαίωση των θυμάτων των Τεμπών, όσο και για την εξυπηρέτηση των οικονομικών και κοινωνικών συμφερόντων της χώρας.