Η διαδρομή στους δημόσιους δρόμους του Μητροπολιτικού Πάρκου της Μελβούρνης δεν προσφέρεται για ασφαλή συμπεράσματα.

Ανάλυση του Τάκη Πουρναράκη

Είναι σαφές πως οι Mercedes ξεκίνησαν με μεγάλο προβάδισμα στον πρώτο αγώνα της νέας σεζόν της F1. Ο Χάμιλτον το Σάββατο πήρε την pole έχοντας το Μπότας δίπλα του και διαφορά 7 δέκατα από τον 3ο (Φέτελ). Ο Μπότας κέρδισε εύκολα χτες στο Άλμπερτ Παρκ καθότι εκκίνησε καλά (σ.σ: ο Χάμιλτον παραδέχεται ότι δεν εκκίνησε καλά και έχασε τη θέση). Ο αγώνας ουσιαστικά κρίθηκε στην 1η στροφή, καθώς οι Ferrari και Red Bull δεν είχαν τον ρυθμό να πιέσουν τις Mercedes. Τέτοια διαφορά δεν την περίμεναν ούτε στη Mercedes όπως τόνισε ο τεχνικός διευθυντής Τζέιμς Άλισον: «Ερχόμενοι στην Αυστραλία περιμέναμε μάχη με τη Ferrari. Βρεθήκαμε στην ευχάριστη θέση να είμαστε ανταγωνιστικοί από την αρχή και περιμέναμε όλο το Σαββατοκύριακο με δυσπιστία να δούμε να ήταν έτσι. Δε σημαίνει ότι θα γίνει το ίδιο στον επόμενο αγώνα αλλά ξεκινήσαμε καλά». Πίσω από τις Mercedes, ο Φέτελ εκκινούσε 3ος, ο Φερστάπεν 4ος και ο Λεκλέρκ 5ος. Ο Μονεγάσκος έφυγε καλύτερα και θα μπορούσε να στρίψει 3ος αν ο Φέτελ δεν τον έσπρωχνε εκτός πίστας στην 1η στροφή. Μια κίνηση που ψυχολογικά έχει τεράστια σημασία. Ο «παλιός» στην κόκκινη ομάδα σήκωσε το χέρι, έριξε την καρπαζιά και ο «νέος» δεν αντέδρασε. Άρα είναι της καρπαζιάς! Με το σβέρκο κατακόκκινο πολλούς γύρους μετά ο Λεκλέρκ, όντας ταχύτερος, ζητούσε άδεια να περάσει το Φέτελ: Του το αρνήθηκαν, του είπαν να σταματήσει να πιέζει! Νωρίτερα ο Φέτελ ρωτούσε γιατί ήταν τόσο αργή η Ferrari. 

 

 

Με όσα προκύπτουν από την ανάλυση του αγώνα οι κόκκινοι ακόμη μια φορά έκαναν λάθος ανάγνωση και είχαν λάθος στόχο. Η δυναμική τους στην Αυστραλία ήταν μέχρι την 3η θέση και αυτή έπρεπε να προσπαθήσουν να σιγουρέψουν. Έκαναν ακριβώς το αντίθετο!

 

Ο Φέτελ έχει εξαντλήσει τα όρια της πίστας μην αφήνοντας κανένα περιθώριο στο Λεκλέρκ. Αν ήταν μονοθέσιο αντίπαλης ομάδας θα είχαν παρέμβει οι αγωνοδίκες;

 

Ο Φέτελ ήταν ο πρώτος από τους πρωτοπόρους που μπήκε στα πιτ μόλις στον 14ο γύρο σε σύνολο 58. Ήταν δεδομένο ότι όλοι πήγαιναν για μια αλλαγή καθώς οι φετινές γόμες της Pirelli έχουν σταθερή απόδοση σε όλη τη διάρκεια ζωής τους. Κάτι που εν μέρει αποδεικνύεται από τον ταχύτερο γύρο που πέτυχε ο Μπότας στο τέλος έχοντας βάλει 34 γύρους με τη μέση γόμα (σ.σ: προφανώς ήταν ελαφρύς από καύσιμο). 

 

 

Η στρατηγική λοιπόν ήταν μαλακή/μέση γόμα με μια αλλαγή. Στη Ferrari επέλεξαν να βάλουν τόσο νωρίς το Φέτελ μήπως μπορέσει να πάει ταχύτερα με τη μέση γόμα απ’ ότι ο Χάμιλτον με τη μαλακή και τον περάσει με στρατηγική «undercut». Στη Mercedes αντέδρασαν άμεσα, βάζοντας στον επόμενο γύρο το Χάμιλτον στα πιτ, για να οριοθετήσει αυτή τη στρατηγική. Έτσι και οι δυο θυσίασαν μέρος της δυναμικής που είχαν με το πρώτο σετ ελαστικών. Η σωστή όπως αποδείχτηκε επιλογή ήταν αλλαγή μετά τον 20στο γύρο. Ο Μπότας μπήκε στον 23ο γύρο, ο Φερστάπεν στον 25ο και ο Λεκλέρκ στον 28ο. Τόσο ο Φερστάπεν όσο και ο Λεκλέρκ έφτασαν εύκολα τον Φέτελ που έχανε 1 δευτερόλεπτο στο γύρο σε ρυθμό. Ο Φερστάπεν τον πέρασε με ντροπιαστική ευκολία και πήρε άνετα την 3η θέση. Το ίδιο θα έκανε και ο Λεκλέρκ αν τον άφηναν παρότι είχε την σκληρή γόμα (σ.σ: αποδείχτηκε τελικά καλύτερη επιλογή για τον αγώνα με θερμοκρασία οδοστρώματος, 44 βαθμούς). 

 

 

Κατανοώ αλλά δε συμμερίζομαι τη λογική της συγκομιδής 2 βαθμών παραπάνω για το Φέτελ, ενόψει της διεκδίκησης του τίτλου. Υπό αυτή τη λογική θα έπρεπε και η Mercedes να ζητήσει από το Μπότας ν’ αφήσει το Χάμιλτον να κερδίσει. Δεν το έπραξε, ορθά κατά τη γνώμη μου, ο Φινλανδός πήρε την 4η νίκη της καριέρας του και την πρώτη στο Άλμπερτ Παρκ και στους επόμενους αγώνες θα δώσει τον καλύτερο του εαυτό για να μαζέψει βαθμούς για την ομάδα και να κόψει από τους αντιπάλους του. Αντίθετα οι κόκκινοι «ευνούχισαν» από τον πρώτο κιόλας αγώνα τον εξαιρετικά ταλαντούχο Σαρλ Λεκλέρκ, του φέρονται ακριβώς όπως και στο Ράικονεν. Κρίμα…

 

Με τους καλύτερους οιωνούς ξεκίνησε η συνεργασία Red Bull Honda. Στη φωτ. ο αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ, με τον αγωνιστικό διευθυντή της Honda, Τογιοχάρου Τονάμπε.

 

Αξίζει να σταθούμε στο πολύ πετυχημένο ξεκίνημα της συνεργασίας Red Bull Honda που έφερε το Φερστάπεν στο βάθρο. Η Honda επιτέλους μετά από 4 χρόνια φαγούρας έφτιαξε υβριδικό σύνολο, βρήκε άξιο συνεργάτη και μόνο προς τα πάνω θα συνεχιστεί η πορεία της. 

Πιο πίσω ο Μάγκνουσεν κατάφερε να πάρει τους 8 βαθμούς της 6ης θέσης για λογαριασμό της Haas, μας ξεπερνά ότι ο Γκροζάν έμεινε όπως και πέρυσι από λάθος στην εφαρμογή του μπουλονιού: Μα καλά δεν κάνουν προπόνηση για πιτ στοπ στη Haas;

Όπως το περιμέναμε ο Χούλκενμπερκ έφερε τη Renault στην 7η θέση μπροστά από την Alfa Romeo του Ράικονεν. Έκπληξη θεωρείται η 9η θέση του ταλαντούχου Λανς Στρολ ενώ ο Κβίατ με την Toro Rosso εκμεταλλεύτηκε τα λάθη του Γκασλί και του Ρικιάρντο για να δώσει έναν πολύτιμο και σπάνιο πιθανώς βαθμό στην ομάδα του. Αξίζει να τονίσουμε πως ενώ το ρεκόρ της pole βελτιώθηκε κατά 8 δέκατα, έσπασε και το ρεκόρ γύρου καθότι τα μονοθέσια είναι αισθητά ταχύτερα, το μονοθέσιο της Williams πάει πιο αργά απ’ ότι το περσινό τους. Φοβάμαι ότι σε δύσκολες πίστες όπως το Μονακό μπορεί ν’ αποδειχτεί θέμα η επίτευξη του 107% του χρόνου του πρώτου στις δοκιμές. 

Εκτιμώ ότι οι Ferrari θα παρουσιαστούν δυνατές στο Μπαχρέιν, πολύ πιο κοντά στις Mercedes, στα τέλη Μάρτη εφόσον οι θερμοκρασίες είναι πιο χαμηλές. Σίγουρα μέρος της δυναμικής των κόκκινων όπως είχε φανεί στις δοκιμές της Βαρκελώνης, επηρεάστηκε από τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες στην Αυστραλία. Περιμένουμε ακόμη περισσότερα από Red Bull – Honda. Παρότι οι περισσότεροι είναι απαισιόδοξοι για τη χρονιά και θεωρούν πως οι Mercedes έχουν προβάδισμα ώστε να διατηρήσουν άνετα τους τίτλους, προσωπικά πιστεύω  πως η εικόνα θα είναι διαφορετική στο Σακχίρ (30/3). Η εμπειρία μου λέει πως το Άλμπερτ Παρκ δεν προσφέρεται για βιαστικά συμπεράσματα. 

Η τάξη του 2019

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here