του Βάιου Κρόκου
Τα νέα δεδομένα που έχουν ανακύψει μετά το ξέσπασμα της πανδημίας στην ασφαλιστική αγορά σε συνάρτηση με τα τεκταινόμενα στην ελληνική και παγκόσμια οικονομία, την πορεία της Eurolife FFH και την επόμενη μέρα του κλάδου περιέγραψε, μεταξύ άλλων, στο πρώτο Insurance World LIVE o κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, πρόεδρος της ΕΑΕΕ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Eurolife FFH με οικοδεσπότη τον κ. Κωνσταντίνο Ουζούνη, CEO της ethosMEDIA.
Στην πρώτη αυτή LIVE συνάντηση ο κ. Σαρρηγεωργίου σημείωσε πως οι εταιρείες του κλάδου πράγματι στην πλειοψηφία τους ανταποκρίθηκαν στις νέες ψηφιακές ανάγκες, περιγράφοντας παράλληλα τις προσπάθειες που συντελούνται από πλευράς Eurolife στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού. Την ίδια ώρα, έμφαση έδωσε στις εν εξελίξει διαβουλεύσεις με την Πολιτεία για την ανάγκη ευρύτερων συνεργασιών ΣΔΙΤ, όπως και τα απαιτούμενα κίνητρα που χρειάζονται ώστε να αναπτυχθεί περαιτέρω η ασφαλιστική συνείδηση και οι πολίτες να οφεληθούν από τις παροχές της ιδιωτικής ασφάλισης.
Σε ειδικότερα θέματα της αγοράς, ο κ. Σαρρηγεωργίου τόνισε πως οι προσπάθειες για την ανάδειξη του ρόλου της ιδιωτικής ασφάλισης προς όφελος της κοινωνίας και της οικονομίας μετέπειτα είναι διαχρονικές και ο διάλογος που λαμβάνει χώρα με την Πολιτεία είναι να φανεί και επί της ουσίας πως ο μεγαλύτερος επενδυτής της χώρας μπορεί να προσφέρει άμεσα με επενδύσεις στην πραγματική οικονομία, πάντα υπό το πλαίσιο του Solvency II.
Mόνο το 2019 η εταιρεία μας επένδυσε 2,6 εκατ ευρώ στον ψηφιακό της μετασχηματισμό, μια συνεχής διαδικασία που λαμβάνει χώρα τα τελευταία 5 χρόνια
Εξάλλου η συνεισφορά του κλάδου αποτυπώνεται με το πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα που έχει στην οικονομία μέσω των εργασιών και των 70.000 περίπου εργαζομένων, γεγονός που αναδεικνύει την ασφαλιστική αγορά ως ένα μεγάλο παράγοντα της οικονομίας, που δυστυχώς δεν έχει αναγνωριστεί στο βαθμό που του αναλογεί.
Επί τάπητος τέθηκαν επίσης ζητήματα που αφορούν τις καλύψεις από την πανδημία ή το Business Interruption, ένα ζήτημα που αναδείχθηκε έντονα σε διεθνές επίπεδο.
Μιλώντας παράλληλα για την νέα εποχή της Eurolife FFH πλέον, ο επικεφαλής της εταιρείας κ. Σαρρηγεωργίου σημείωσε πως μόνο το 2019 η εταιρεία επένδυσε 2,6 εκατ ευρώ στον ψηφιακό της μετασχηματισμό, μια συνεχής διαδικασία που λαμβάνει χώρα τα τελευταία 5 χρόνια. Βασικό στόχο, μεταξύ άλλων, αποτελεί η ενίσχυση της επικοινωνίας με συνεργάτες και πελάτες.
Παράλληλα επεσήμανε τα οφέλη από τις σημαντικές συνεργασίες όπως με την IBM ή την Salesforce, σημειώνοντας πως κάθε εταιρεία στην εποχή μας καλείται να επενδύσει τόσο την κατάλληλη χρονικά στιγμή όσο και στην σωστή τεχνολογία.
Στο ίδιο μοτίβο, όπως τόνισε, το μέλλον των ασφαλιστών περνά επίσης και από την ψηφιοποίηση τους, με σωστές εξετάσεις και πιστοποίησεις. “Ο παραδοσιακός ασφαλιστής θα έχει σημαντικό ρόλο αλλά θα πρέπει να ψηφιοποιηθεί και ο ίδιος .Όλα θα έχουν ρόλο (πχ. online πωλήσεις, bancassurance), δεν θα πρέπει να δαιμονοποιούμε τίποτα”, σημείωσε.
Κατά τα άλλα, παραμένει συγκρατημένα αισιόδοξος πως – παρά τις μεγάλες προκλήσεις – η Eurolife FFH θα καταφέρει να είναι κερδοφόρα και το 2020. Όπως εξήγησε άλλωστε πάγια φιλοσοφία της Fairfax και του κλάδου γενικότερα είναι να βρίσκεται στο επίκεντρο το θετικό τεχνικό αποτέλεσμα και σε συνέχεια τα κέρδη από επενδύσεις. Υπενθυμίζεται πως το 2019 η Eurolife FFH κατέγραψε 135 εκατ. ευρώ κέρδη προ φόρων με τα 35 εκατ. να αποτελούν το τεχνικό αποτέλεσμα (λειτουργικά κέρδη).
Πιο αναλυτικά
Οικονομικά νέα, παραγωγή, κίνητρα & ΣΔΙΤ
“Θα πρέπει να είμαστε προσεχτικοί και σαν λαός και σαν χώρα και σαν ασφαλιστές – μιας και έχουμε πάει καλά ως τώρα- και να μην εφησυχάζουμε όχι μόνο σε ιατρικό επίπεδο αλλά και σε οικονομικό. Η ύφεση είναι μπροστά μας. Από την μια πλευρά είχαμε το αρχικό σοκ ή τις μεγάλες προκλήσεις π.χ στον τουρισμό και από την άλλη πλευρά υπάρχει μια άνευ προηγουμένου δημοσιονομική και νομισματική τόνωση αλλά ακόμα υπάρχει ο ιος για τον οποίον δεν υπάρχει ούτε φάρμακο, ούτε εμβόλιο, γεγονός που διατηρεί την αβεβαιότητα”, σημείωσε.
Σχολιάζοντας τα τελευταία στοιχεία Μαϊου (-5,6% στο 12μηνο), ο κ. Σαρρηγεωργίου ανέδειξε τις διαφοροποίησεις στον Κλάδο Ζωής και τις Γενικές Ασφάλειες.
Για παράδειγμα, ο κλάδος Ζωής υποχωρεί κατά 11% περίπου με το μεγαλύτερο πλήγμα να εστιάζεται στα ομαδικά και τα αποταμιευτικά προγράμματα. Στον αντίποδα, οι γενικές ασφαλίσεις υποχωρούν μόλις 0,3%. Ωστόσο ενώ ο κλάδος Αυτοκινήτου (Ιανουάριος – Μάιος) υποχωρεί κατά 8%, οι Ασθένειες ανακάμπτουν κατά 9% και η Αστική Ευθύνη κατά 15%
“Αυτό κάτι μας λέει, παρά το γεγονός ότι κράτος σήκωσε το βάρος της αντιμετώπισης της πανδημίας, ο κόσμος στράφηκε σε νοσοκομειακά προγράμματα…”, τόνισε χαρακτηριστικά.
Αισιόδοξη παραμένει η αγορά πως θα τηρηθούν οι τελευταίες δεσμεύσεις της κυβέρνησης για έκπτωση στην ασφάλιση πυρός, κάτι που θα αποτελέσει – μεταξύ άλλων – τροχιοδεικτική κίνηση πως η Πολιτεία αντιλαμβάνεται τον ρόλο και την χρησιμότητα της ιδιωτικής ασφάλισης να συμβάλει συμπληρωματικά με το κράτος στις ανάγκες των ανθρώπων.
Η ίδια η μητρική εταιρεία Fairfax Holdings και ο ιδρυτής της κ. Prem Watsa έχει ως βασική αρχή την επιστροφή μέρος των κερδών στην τοπική κοινωνία
“Βρισκόμαστε στο ξεκίνημα ενός διαλόγου για το πως κάποια από τα 14,5 δισ ευρώ που μακροπρόθεσμα επενδύουμε μπορούν να τοποθετηθούν στην ελληνική οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες”, σημείωσε.
Την ίδια ώρα οι διαβουλεύσεις με την Πολιτεία και τον ΣΕΤΕ για την ανάδειξη λύσεων βρίσκονται εν εξελίξει, ωστόσο σύμφωνα με τον κ. Σαρρηγεωργίου ένα ενδεχόμενο 2ο κύμα της πανδημίας το επόμενο διάστημα δεν θα μπορούσε να καλυφθεί. Σε κάθε περίπτωση, μιας και οι πανδημιές καταλύουν την έννοια της τοπικότητας απαραίτηση είναι η συνεργασία μέσω ΣΔΙΤ, σύμφωνα με τον ίδιο.
Eurolife FHH στην νέα εποχή
Αναφορικά με τα τελευταία νέα της Eurolife FHH, ο κ. Σαρρηγεωργίου εστίασε σε ζητήματα όπως η εκπαίδευση και τα νέα εργαλεία που έχουν οι Συνεργάτες της εταιρείας. Παράλληλα, και με αφορμή την αλλαγή του λογοτύπου, η εταιρεία έχει ως στόχο να δώσει αξία στους ασφαλισμένους της με μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση. Η εταιρεία παραμένει ένας μεγάλος corporate ασφαλιστικός όμιλος, ωστόσο οι retail πελάτες ανέρχονται στους 500,000 πελάτες, σημείωσε ο κ. Σαρρηγεωργίου.
Μιλώντας για τις δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Υπευθυνότητας, ο πρόεδρος της Eurolife FHH ανέφερε πως η ίδια η μητρική εταιρεία Fairfax Holdings και ο ιδρυτής της κ. Prem Watsa έχει ως βασική αρχή την επιστροφή μέρος των κερδών στην τοπική κοινωνία.
Στο ίδιο πνεύμα, η Eurolife FFH “τρέχει” ήδη από πέρσι το μεγάλο πρόγραμμα ΕΚΕ που εστιάζει σε ζητήματα Παιδείας, Πολιτισμού, υπογεννητικότητας, ένα πρόγραμμα που επεκτείνεται κάθε χρόνο.
Εν μέσω πανδημίας, η εταιρεία προσέφερε 680.000 ειδή ιατρικού και άλλου εξοπλισμού σε Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας της χώρας και παρείχε έκπτωση 25% στην ασφάλιση Αυτοκινήτου στους 65.000 εργαζόμενους του Ε.Σ.Υ.
Εν κατακλείδι, ο κ. Σαρρηγεωργίου σημείωσε πως οι προκλήσεις είναι μεγάλες και απαιτούνται προσεχτικές κινήσεις, ωστόσο η Eurolife FHH “είναι εδώ” για να προσφέρει στην αγορά και τον ασφαλισμένο αξιοπιστία, service σε συνδυασμό με μια ολιστική εμπειρία.