Μπορεί ο ναυτιλιακός κόσμος να επηρεάστηκε πολύ από την αστάθεια που προκάλεσε η πανδημία, ωστόσο οι περισσότεροι Έλληνες εφοπλιστές διατηρούν την ψυχραιμία και την αισιοδοξία τους για το εγγύς μέλλον.
Η Star Bulk Carriers Corp. η παγκόσμια ναυτιλιακή εταιρεία του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, που δραστηριοποιείται στη μεταφορά ξηρού φορτίου χύδην, ανακοίνωσε τα μη ελεγμένα οικονομικά και λειτουργικά της αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο και το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Αισιόδοξος με βάση τα αποτελέσματα εμφανίστηκε ο κ. Παππάς, Διευθύνων Σύμβουλος της Star Bulk, ο οποίος σχολίασε σχετικά:
«Η Star Bulk ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο του 2020, έχοντας καταγράψει έσοδα TCE 97,1 εκατομμυρίων δολαρίων, προσαρμοσμένο EBITDA 35,1 εκατομμυρίων δολαρίων, καθαρές απώλειες 44,1 εκατομμυρίων δολαρίων και προσαρμοσμένες καθαρές απώλειες 18,1 εκατομμυρίων δολαρίων σε μια περίοδο πρωτοφανούς αστάθειας. Ο μέσος όρος TCE (ισοδύναμο ναύλωσης χρόνου) για το τρίμηνο, μειώθηκε σε 9,402 $ / ημέρα ανά σκάφος, ενώ τα καθημερινά έξοδα G&A Opex και Net Cash ανά σκάφος ανήλθαν σε 4.027 $ / ημέρα και 1.048 $ / ημέρα αντίστοιχα. Από σήμερα, έχουμε φυσική κάλυψη 60% του τριμήνου του 2020, με μέσο ποσοστό TCE 12.145 $ / ημέρα.
Συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε προληπτικά μέτρα για να ενισχύσουμε τον ισολογισμό μας μέσω αναχρηματοδοτήσεων που βελτιώνουν τη ρευστότητα της εταιρείας μας. Παρά τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς, υπήρξε σημαντικό ενδιαφέρον από τους δανειστές μας να συνεργαστούν με την Star Bulk. Μέχρι σήμερα έχουμε ολοκληρώσει συναλλαγές που έχουν αυξήσει το ταμειακό μας υπόλοιπο κατά 37,4 εκατομμύρια $ και έχουμε λάβει έγκριση από την επιτροπή πίστωσης για άλλα 75,0 εκατομμύρια $ εν αναμονή των καθαρών εσόδων που θα οριστικοποιηθούν τους επόμενους δύο μήνες.
Είμαστε αισιόδοξοι έναντι των βασικών αρχών της αγοράς για το υπόλοιπο του έτους. Υπάρχει ένα αρνητικό ρεκόρ στο orderbook, αποκύημα των πρόσφατων κραδασμών στη ζήτηση και της αβεβαιότητας που σχετίζεται με τους μελλοντικούς κανονισμούς που αφορούν τον άνθρακα. Το ξηρό εμπόριο χύδην αναμένεται να ανακάμψει, οδηγώντας σε μια καλύτερη και πιο ισορροπημένη αγορά ξηρού χύδην φορτίου».