Γράφει η «ξενοδόχος»
Η Αθήνα παραμένει πάντα ο κύριος κόμβος της εταιρείας, ωστόσο τα νέα δεδομένα της πανδημίας στρέφουν τον μεγαλύτερο εγχώριο αερομεταφορέα στην Περιφέρεια, δεδομένου ότι οι ταξιδιώτες θέλουν πλέον να παραμένουν όσο το δυνατόν μικρότερο χρόνο σε αεροδρόμια για πτήσεις transit και προτιμούν τις απευθείας πτήσεις.
Εξ’ ού και το πρόγραμμα της Aegean για το καλοκαίρι του 2021– έστω κι αν τα πράγματα πλέον αλλάζουν λόγω της πανδημίας ακόμη και σε καθημερινή βάση- έχει βασικό κορμό πλέον τα ελληνικά νησιά και την ελληνική Περιφέρεια με περισσότερες απευθείας πτήσεις με τα αεροδρόμια του εξωτερικού.
Για το καλοκαίρι της επόμενης χρονιάς, η εταιρεία θα έχει από 17 έως 20 αεροσκάφη που θα επιχειρούν απευθείας και αποκλειστικά από τις επτά περιφερειακές της βάσεις, σε συνολικά 65 δημοφιλή δρομολόγια του εξωτερικού με τακτικές πτήσεις.
Το θερινό πρόγραμμα θα ξεκινήσει αργότερα την επόμενη χρονιά, από το Μάιο και τον Ιούνιο, με βάση τις πρώτες εκτιμήσεις και τον προγραμματισμό αυτή την στιγμή (οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν το Φεβρουάριο), αν και ο κορωνοϊός έχει διδάξει τις αεροπορικές να προσαρμόζονται ακόμη και ανά εβδομάδα, επομένως τίποτα δεν είναι οριστικό.
Πάντως οι κρατήσεις έχουν ξεκινήσει από τώρα, σε μία προσπάθεια ο μεγαλύτερος εγχώριος αερομεταφορέας να υποστηρίξει την πρόσβαση στους προορισμούς, αλλά και να δώσει την ευκαιρία στους επιβάτες να εκμεταλλευτούν τις “early booking” προσφορές, από τα κατά τόπους καταλύματα σε όλη την Ελλάδα.
Η εταιρεία αξιοποιεί εδώ και το ρόλο της ως βασικού συντελεστή για τη συνδεσιμότητα των ελληνικών προορισμών με το εξωτερικό για την επόμενη μέρα, τη μετά Covid 19 περίοδο, έναν ρόλο που ενισχύεται περαιτέρω μετά και το πρόγραμμα στήριξης της ελληνικής κυβέρνησης στον αερομεταφορέα (του οποίου η έγκριση αναμένεται από τις ευρωπαϊκές αρχές).
- Άλλωστε, ακριβώς η συμβολή της Aegean στον Ελληνικό Τουρισμό, όπου 7 στους 10 ξένους επισκέπτες έρχονται αεροπορικώς με την Aegean μόνο το 2019 να έχει μεταφέρει κοντά στα 9,5 εκατ. ξένους ταξιδιώτες, είναι κι ένας από τους βασικούς λόγους που επικαλείται το κυβερνητικό επιτελείο για την στήριξη των 120 εκατ. ευρώ (μαζί με 60 εκατ. ευρώ που θα βάλουν οι μέτοχοι).
Ζητούμενο πάντως παραμένει να υπάρξουν ενιαίοι κανόνες στα ταξίδια τουλάχιστον εντός Ε.Ε..
Σύμφωνα με τους επιτελείς της Aegean “είναι κρίσιμο να έχουν προσδιοριστεί οι όποιες κοινές ευρωπαϊκές συνθήκες ελέγχων μετάβασης από χώρα σε χώρα, όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο, όσο και να έχει προχωρήσει η 1η φάση εμβολιασμών.
Είναι σημαντικό ότι η δημοσίευση των συμπερασμάτων της κοινής έκθεσης από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (ECDC) και τον Οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA), που πραγματοποιήθηκε μόλις χθες, υποστηρίζει την αποτελεσματικότητα των μέτρων που ήδη εφαρμόζονται στην αερομεταφορά».
Πράγματι, με βάση τα συμπεράσματα από τους δύο φορείς, οι ταξιδιώτες των αερομεταφορών αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 1% όλων των κρουσμάτων COVID-19 που εντοπίστηκαν και δεν αυξάνουν το ποσοστό μετάδοσης του ιού.