Μπορεί να είχε προεξοφληθεί η διόρθωση της Aegean μετά (και με αφορμή) τις δηλώσεις (ή μήπως προειδοποιήσεις) Βασιλάκη, ωστόσο το sell off με -24,32% στα 4,45 ευρώ με αυξημένες συναλλαγές ξάφνιασε, είναι η αλήθεια, αρκετούς, ακόμη και έμπειρους επαγγελματίες του χρηματιστηρίου.
Εκτίμηση παράγοντα, την γνώμη του οποίου εμπιστεύομαι, ήταν πως επρόκειτο για ένα μήνυμα προς πολλούς αποδέκτες.
Σε μία περίοδο, που η μία μετά την άλλη αεροπορικά μεγαθήρια όπως η Air France/KLM, η Lufthansa/Swiss/Austrian/Brussels και όσων έπονται προστρέχουν και λαβαίνουν κρατική στήριξη ο Ευτύχης Βασιλάκης δεν θα μπορούσε παρά να αδράξει την αφορμή για να αιτηθεί σε επόμενο χρόνο κεφαλαιακή στήριξη. Ερώτημα, φυσικά, είναι τι είδους και από ποιόν φορέα στήριξη, καθώς το ενδεχόμενο μίας άμεσης κρατικής συνεισφοράς δεν παίζει, ούτε μία στο εκατομμύριο. Εμμεσα, με τη μορφή επιδότησης ανά θέση, ανά εργαζόμενο ή κάποιας άλλης μορφής; το σχεδόν βέβαιο.
Με τους νέους όρους και κανόνες που “γράφονται” τώρα στον κλάδο, ο πρόεδρος της εισηγμένης δεν θα μπορούσε παρά να συνεκτιμήσει πως όλα αυτά γίνονται τουλάχιστον με την ανοχή των Βρυξελλών.
Το να μην είχε υπολογίσει σωστά τα ταμειακά διαθέσιμα, πολύ δύσκολο, και για αυτό τείνω να θεωρήσω πως το χθεσινό sell off ήταν περισσότερο σαν μορφή πίεσης.