Nέος στόχος για το δίδυμο Βασιλάκη-Ραφτόπουλου, η πολλά υποσχόμενη ρουμανική αγορά.
- Ενα βήμα πιο κοντά στην χρεοκοπία η Blue Air, μετά την κατάσχεση ενός Boeing 737-500 από την ANAF (Εφορία της Ρουμανίας) που είναι σταθμευμένο στο αεροδρόμιο του Bacau.
Παρά την προσπάθεια διάσωσης της low cost εταιρείας– στα μέσα Οκτωβρίου το εγχείρημα δεν ευοδώθηκε με συνέπεια την κατάσχεση του συγκεκριμένου αεροσκάφους. Είχε προηγηθεί η κατάσχεση ενός άλλου στο αεροδρόμιο της Cluj-Napoca (ανήκει στην AirLease Corp) ενώ ένα τρίτο στο Forli της Ιταλίας παραμένει στο έδαφος.
- Για την ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά της Ρουμανίας βλέψεις έχει η ουγγρική Wizz Air φιλοδοξώντας να καλύψει το κενό, που αφήνει η Blue Air “χτυπώντας” παράλληλα την “κρατική” TAROM.
Ωστόσο βάση στην ρουμανική αγορά “χτίζει” μεθοδικά η AEGEAN αποκτώντας-τμηματικά από τον Μάρτιο του 2020- το πλειοψηφικό ποσοστό της Animawings.
- Με έδρα στο κύριο αεροδρόμιο της χώρας (Henri Coanda International Airport στο Βουκουρέστι) και δευτερεύον hub στο επίσης διεθνές της Cluj-Napoca η θυγατρική της ελληνικής εταιρείας αναπτύσσεται προσεκτικά/μεθοδικά με τον Αναστάσιο Ραφτόπουλο στο πηδάλιο.
Η ανάπτυξη της γίνεται κυρίως με εποχικές πτήσεις σε Αίγυπτο, Κένυα, Μαρόκο, Τανζανία, Ταϋλάνδη ενώ για την θερινή περίοδο 2023 προγραμματίζεται να συνδέσει κύρια αεροδρόμια της Ρουμανίας με Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλονιά, Μύκονο, Σαντορίνη πέραν των Ρόδου, Ηράκλειου, Ζακύνθου που εξυπηρετεί ήδη.
- Η εστίαση της διοίκησης Βασιλάκη στην αγορά της Ρουμανίας μόνο τυχαία δεν είναι, καθώς για το 2022 η Ελλάδα ήταν ο πρώτος προορισμός με τις εκτιμήσεις του υπ.Τουρισμού Βασίλη Κικίλια να παραπέμπουν σε υπέρβαση των μεγεθών-ρεκόρ του 2019.
Χρονιά που ο αριθμός των Ρουμάνων τουριστών έφτασε το 1,4 εκατ. με το μεγαλύτερο ποσοστό να επισκέπτεται οδικώς την χώρα μας αλλά με διψήφια αύξηση όσον αφορά τις αεροπορικές αφίξεις.
Tο τελευταίο “a dieu” στο Q400
Την περασμένη Παρασκευή, σε εσωτερική εκδήλωση, Aegean και Olympic Air, αποχαιρέτησαν το τελευταίο αεροσκάφος τύπου Q400 του στόλου της, καθώς ολοκληρώθηκε μέσα στο καλοκαίρι το πρόγραμμα αντικατάστασής τους από τα νέα ATR 72 και ATR 42 αεροσκάφη.
Στην τεχνική βάση της εταιρείας ιπτάμενοι, προσωπικό καμπίνας, μηχανικοί και διοίκηση αποχαιρέτησαν το αεροσκάφος -και μαζί με αυτό τον συγκεκριμένο τύπο ελικοφόρων αεροσκαφών- μνημονεύοντάς εμπειρίες, περιστατικά αλλά και ευτράπελα από τις πτήσεις που πραγματοποίησε όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Το 2009 αποκτήθηκαν από την Olympic Air τα Q400.
Με την εξαγορά της από την AEGEAN, το 2013 εντάχθηκαν στον στόλο της.
Αναγνωρισμένα για την υψηλή ταχύτητα, την ισχυρή λειτουργική απόδοση και την άνεση της καμπίνας τους, τα Q400 αεροσκάφη συγκέντρωναν χαρακτηριστικά και ιδιότητές των jet αεροσκαφών, παρόλο που είναι ελικοφόρα (ταχύτητα, μειωμένος θόρυβος, άνεση στην καμπίνα) και ανταποκρίνονταν στις επιχειρησιακές ανάγκες του δικτύου και της στρατηγικής της εταιρείας εκείνη την εποχή.
Επιχειρούσαν κυρίως σε πτήσεις κοντινών ή μεσαίων αποστάσεων του εξωτερικού, δηλαδή σε αγορές στις οποίες τότε ξεκινούσε να εισέρχεται η εταιρεία, αλλά και φυσικά σε πτήσεις εσωτερικού.
Σήμερα τις περισσότερες από αυτές τις αγορές του εξωτερικού η εταιρεία τις εξυπηρετεί με τα AIRBUS 320 και 321, ενδεικτικό της εξέλιξης της επιβατικής κίνησης και της διείσδυσης της εταιρείας σε αυτές τις χώρες.
Το συγκεκριμένο Q400 προσέφερε και σημαντικό κοινωνικό έργο, καθώς στο πλαίσιο της συνεργασίας της εταιρείας με το ΕΚΑΒ κατά τον προηγούμενο χρόνο μετέφερε επιβάτες έκτακτων ιατρικών περιστατικών