Ο Τρίτων στην ελληνική μυθολογία ήταν θεότητα της θάλασσας, γιος του Ποσειδώνα και της Αμφιτρίτης που κατοικούσε στον βυθό της στα χρυσά ανάκτορα των γονιών του. Κατά το σώμα ήταν όμοιος με τους άλλους θεούς αλλά από τους γλουτούς και κάτω κατέληγε σε ουρά ψαριού. Στη σύγχρονη ιστορία το Triton είναι το πλοίο της Costamare Inc. που πλέον κατέχει το ρεκόρ του μεγαλύτερου πλοίου, τόσο σε μέγεθος όσο και σε χωρητικότητα, που πέρασε έως σήμερα από τη Διώρυγα του Παναμά.
Το TRITON, πλάτους 51,2 μέτρων, μήκους 369 μέτρων και χωρητικότητας 14.462 TEU, διήλθε από τη Διώρυγα στις 15 Μαΐου 2019, μεταξύ 02:00 και 18:00 τοπική ώρα, καθ’ οδόν από το Καοσιούνγκ της Ταιβάν προς το Κολόν του Παναμά. Έσπασε, έτσι, το ρεκόρ που κατείχε από τον Αύγουστο του 2017 το CMA CGM THEODORE ROOSEVELT, μήκους 365,96 μέτρων, πλάτους 48,25 μέτρων και χωρητικότητας 14.414 TEU, ανοίγοντας τον δρόμο για τη διέλευση μεγαλύτερων Neopanamax πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τη Διώρυγα του Παναμά.
Η διέλευση του TRITON έγινε εφικτή μετά την αύξηση του επιτρεπόμενου πλάτους από τα 49 μέτρα στα 51,25 μέτρα, και την κατ’ εξαίρεση αύξηση του επιτρεπόμενου μήκους των 366 μέτρων στα 369, μετά από σειρά επιτυχών δοκιμών. Η απόφαση για την αύξηση του επιτρεπόμενου πλάτους ελήφθη από την υπεύθυνη για τη Διώρυγα υπηρεσία της κυβέρνησης του Παναμά (Panama Canal Authority – ACP) τον Ιούνιο του 2018, μετά από δύο χρόνια επιτυχούς λειτουργίας της διευρυμένης Διώρυγας, και επιτρέπει σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με 20 σειρές, αντί για 19 έως τότε, να διέλθουν από τις δεξαμενές Neopanamax της Διώρυγας. Το μέγιστο επιτρεπόμενο μήκος πλοίου παραμένει επισήμως στα 366 μέτρα, αλλά η ACP κάνει εξαιρέσεις κατά περίπτωση για πλοία όπως το TRITON και μπορεί να αυξήσει το επιτρεπόμενο μήκος στα 369 μέτρα, μετά από επιτυχείς δοκιμές.
Πραγματοποιώντας δρομολόγιο της υπηρεσίας AUE της EVERGREEN μεταξύ Άπω Ανατολής και Αμερικής, το TRITON προγραμματίστηκε να διέλθει από τη Διώρυγα του Παναμά στις 15 Μαΐου 2019. Μετά την επιτυχή επιθεώρηση του πλοίου από τις αρχές της Διώρυγας του Παναμά, η διέλευση ξεκίνησε από τις πρώτες δεξαμενές (locks) στις 03:00 τοπική ώρα.
Το TRITON έφτασε στην τοποθεσία Cocoli Locks στις 05:05 τοπική ώρα, στην τοποθεσία Aqua Clara Locks στις 13:20 τοπική ώρα, και στις 18:00 τοπική ώρα εξήλθε από τη Διώρυγα και προχώρησε προς τον επόμενο λιμένα κατάπλου.
H Costamare Shipping Company ιδρύθηκε το 1975 από τον αείμνηστο Καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο. Είναι ο αποκλειστικός διαχειριστής του στόλου Costamare (συμπεριλαμβανομένων των πλοίων που έχουν αγοραστεί στο πλαίσιο της συμφωνίας με την York Capital Management) και έχει γίνει ένας από τους πιο σεβαστούς διαχειριστές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Σήμερα, η Costamare Shipping συνεχίζει να ανταποκρίνεται στα υψηλότερα πρότυπα με μια ομάδα πολύ έμπειρων και επαγγελματιών πλοίαρχων και αξιωματικών και μια ομάδα διαχείρισης που προέρχεται κυρίως από ανώτερους αξιωματικούς του στόλου Costamare. To προσωπικό της Costamare Shipping και οι ναυτικοί είναι αφιερωμένοι στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των πελατών.
Η φιλοσοφία της Costamare Shipping είναι να προσπαθεί συνεχώς να βελτιώνει κάθε πτυχή της λειτουργίας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει στη διάθεσή της. Τα συστήματά της έχουν πιστοποιηθεί από τον Νορβηγικό/Γερμανικό νηογνώμονα DNV-GL για τη διαχείριση ποιότητας ISO 9001, για την περιβαλλοντική διαχείριση ISO 14001 καθώς και για την διαχείριση ενέργειας ISO 50001.