Ανάλυση: Τάκης Πουρναράκης

O Βρετανός οδηγός της Mercedes βαδίζει ολοταχώς προς την κατάκτηση του 6ου τίτλου στην καριέρα του. Αν συνεχίσουν μάλιστα έτσι φέτος οι αντίπαλοί του πιθανόν θα καθαρίσει την υπόθεση τίτλος νωρίτερα από ποτέ. Είναι αλήθεια πως ο Χάμιλτον έχει πάρει τις μισές νίκες στην υβριδική εποχή της F1, μάλιστα ήταν νικητής και στο 900στο GP που έγινε στο Μπαχρέιν πίσω στο 2014.

 

 

 

 

Η εκκίνηση του χθεσινού αγώνα βρήκε το Χάμιλτον να στρίβει πρώτος εκμεταλλευόμενος το σπινάρισμα του Μπότας και το Φέτελ να χάνει την 3η θέση καθώς αναγκάστηκε να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι όταν έφτασε πίσω από το Μπότας. Στη Ferrari μάλλον αντιμετώπισαν ως πρόβλημα ότι πέρασε ο Λεκλέρκ μπροστά. Μετά το πρόβλημα που είχε ο Μονεγάσκος με διαρροή ψυκτικού υγρού στο FP2 o Γερμανός πήρε κεφάλι στις δοκιμές και στα πιτ της Scuderia το μόνο που δεν ήθελαν ήταν το γνωστό πρόβλημα ανταγωνισμού ανάμεσα στους οδηγούς τους που θα συνεχίσει να υφίσταται αν δεν ξεκαθαρίσουν άμεσα την κατάσταση.

Ο Λεκλέρκ πήρε εντολή να κάνει στην άκρη για να περάσει ο Φέτελ που δεν ήταν πιο γρήγορος όπως αποδείχτηκε στην πράξη. Συνολικά οι Ferrari δεν μπορούσαν ν’ ανταγωνιστούν τις Mercedes στην Κίνα, όπως και στην Αυστραλία. Κοινό χαρακτηριστικό στους δυο αγώνες η χαμηλή θερμοκρασία οδοστρώματος αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Οι κόκκινοι πιθανόν μείωσαν την απόδοση της υβριδικής μηχανής για να σιγουρέψουν την αξιοπιστία ενώ έχουν και θέμα ατολμίας στην στρατηγική.

Συνολικά στο χθεσινό αγώνα η στρατηγική των Mercedes/Ferrari ήταν απόρροια των επιλογών που έκανε η Red Bull για το Φερστάπεν. Αν δείτε το σχετικό διάγραμμα της Pirelli, κάθε φορά που έμπαινε ο Ολλανδός αμέσως ακολουθούσαν οι Φέτελ, Χάμιλτον, Μπότας. Μάλιστα στη δεύτερη αλλαγή, στη Mercedes έδωσαν μαθήματα συντονισμού βάζοντάς τα δυο μονοθέσια το ένα μετά το άλλο στον ίδιο γύρο. Μια απίστευτη χορογραφία. Η ουσία του θέματος βέβαια δεν αλλάζει.

Πανάξια κράτησε πίσω του το Φερστάπεν ο Φέτελ

Αν στη Ferrari είχαν επιλέξει τη μαλακή γόμα αντί για τη σκληρή που δεν δούλεψε τόσο καλά υπό χαμηλή θερμοκρασία ή είχαν αφήσει έξω το Λεκλέρκ με μια αλλαγή, να δώσει μάχη με το Φερστάπεν πιθανόν ο μικρός να διατηρούσε την 4η θέση όπως ο Φέτελ πανάξια διατήρησε την 3η όταν του επιτέθηκε ο Ολλανδός.

Η πλειοψηφία των οδηγών πραγματοποίησε δυο αλλαγές κατά τη διάρκεια του 1000στου αγώνα στην ιστορία της Formula 1. Οι πέντε πρώτοι στην τελική κατάταξη υιοθέτησαν πανομοιότυπη στρατηγική δυο αλλαγών μέσης/σκληρής/μέσης γόμας. Οι θερμοκρασίες ήταν πιο χαμηλές από το αναμενόμενο και αυτό επηρέασε την απόδοση των ελαστικών στον αγώνα. Η τακτική έπαιξε πρωτεύοντα ρόλο στον αγώνα καθεμιά από τις κορυφαίες ομάδες παρατηρούσε προσεκτικά τις υπόλοιπες και αντιδρούσε ανάλογα. Σε συνέχεια ενός πολύ ζεστού Σαββάτου οι συνθήκες την Κυριακή ήταν πιο κρύες με συννεφιά, θερμοκρασία αέρα στους 21 βαθμούς και θερμοκρασία οδοστρώματος στους 29 βαθμούς.

Σε κάθε σειρά πιτ στοπ, η Red Bull του Φερστάπεν έμπαινε πρώτη στα πιτ υποχρεώνοντας τους αντιπάλους της να κάνουν το ίδιο. Οι πέντε πρώτοι στην εκκίνηση είχαν μέση γόμα. Οι ίδιοι τερμάτισαν στις πέντε πρώτες θέσεις με διαφορετική όμως σειρά.  Ο Γκασλί της Red Bull, που τερμάτισε 6ος ήταν ο οδηγός που βρέθηκε πιο ψηλά απ’ όλους όσοι εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα. Εκκίνησε 6ος και τερμάτισε 6ος χρησιμοποιώντας όλες τις γόμες ( όλες τις γόμες χρησιμοποίησαν άλλοι επτά οδηγοί). Ο Γκασλί μπήκε για 3η φορά στα πιτ ένα γύρο πριν το τέλος, έβαλε τη μαλακή γόμα και πήρε το βαθμό του ταχύτερου γύρου. Ο Άλμπον της Toro Rosso, κατάφερε να πάρει τον ένα βαθμό της 10ης θέσης παρότι εκκινούσε από τη γραμμή των πιτ: Έκανε μια αλλαγή από μαλακή σε σκληρή γόμα (την ίδια στρατηγική ακολούθησε ο οδηγός της Renault, Ντάνιελ Ρικιάρντο που τερμάτισε πρώτος από τους υπόλοιπους).

ΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΕ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΛΑΣΤΙΚΟ

  • ΣΚΛΗΡΗ C2: Χρησιμοποιήθηκε απ’ όλους τους οδηγούς στον αγώνα εκτός από τον Τζιοβινάτσι της Alfa Romeo που εκκίνησε τελευταίος καθότι είχε πρόβλημα στις δοκιμές. Καθότι η θερμοκρασία ήταν χαμηλή, προκλήθηκε φθορά στα εμπρός ελαστικά που επηρέασε την απόδοση περισσότερο απ’ ότι στις πιο υψηλές θερμοκρασίες της Παρασκευής και του Σαββάτου.
  • MEΣΗ C3: Μολονότι θεωρητικά ήταν ένα δευτερόλεπτο πιο αργή από τη μαλακή γόμα, αποδείχτηκε πολύ καλή για τον αγώνα. Είχε εξαιρετική ισορροπία μεταξύ απόδοσης και φθοράς και αξιοποιήθηκε τόσο στην εκκίνηση όσο και στο φινάλε του αγώνα από τους πέντε πρώτους στην κατάταξη.
  • ΜΑΛΑΚΗ C4: Χρησιμοποιήθηκε στο τέλος του αγώνα για να επιτευχθεί ο ταχύτερος γύρος από τον Γκασλί. Τόσο ο Γάλλος όσο και ο Άλμπον της Toro Rosso συμπλήρωσαν πολλούς γύρους στην αρχή του αγώνα μ’ αυτή τη γόμα.

Ο επικεφαλής F1 της Pirelli, Μάριο Ίσολα δήλωσε: “Η θερμοκρασία στον αγώνα ήταν πιο χαμηλή από τις δοκιμές, αυτό επηρέασε την απόδοση του σκληρού ελαστικού και οδήγησε τους πρωτοπόρους να βάλουν τη μέση γόμα στο τελευταίο μέρος για να έχουν καλύτερη απόδοση. Η στρατηγική ήταν καθοριστικός παράγοντας στον αγώνα. Οι ομάδες παρατηρούσαν τι έκαναν οι υπόλοιποι και όριζαν τα πιτ στοπ τους αντιδρώντας στις κινήσεις των αντιπάλων τους.  Είδαμε και τα δυο μονοθέσια της Mercedes να σταματούν στον ίδιο γύρο. Η πλειοψηφία των οδηγών σταμάτησε δυο φορές είδαμε όμως μια ενδιαφέρουσα μίξη στρατηγικών ενός ή δυο αλλαγών. Μέχρι και 3 αλλαγές πραγματοποιήθηκαν από τον Γκασλί, ο οποίος αξιοποίησε ένα έξτρα σετ μαλακής γόμας για να πάρει το βαθμό του ταχύτερου γύρου. Συγχαρητήρια και στον Άλμπον, που κατάφερε αντιδρώντας σε μια δύσκολη κατάσταση το Σάββατο να βαθμολογηθεί την Κυριακή.”

Μετά το τρίτο 1-2 των Mercedes η βαθμολογία διαμορφώθηκε ως εξής:

Οδηγοί: Χάμιλτον 68 βαθμοί, Μπότας 62 βαθμοί, Φερστάπεν 39 βαθμοί, Φέτελ, 37 βαθμοί, Λεκλέρκ 36 βαθμοί.

Κατασκευαστές: Mercedes 130 βαθμοί, Ferrari 73, Red Bull 52, Renault 12, Alfa Romeo 12.

Επόμενο GP το Πάσχα (28/4) στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν.