Δημήτρης Μαλλάς
Άγνωστη στο ευρύ κοινό, η FORTHcrs ήρθε στο προσκήνιο την περασμένη εβδομάδα με την πώληση της από τη Forthnet στην ελβετική Linxx Holding. Από την άλλη πλευρά, είναι η εταιρεία τα συστήματα της οποίας χρησιμοποιούνται σχεδόν για το σύνολο των εισιτηρίων ακτοπλοΐας στην Ελλάδα και το στοίχημα που έχει τεθεί πλέον είναι να ηγηθεί της παγκόσμιας αγοράς στο χώρο του λογισμικού και των ηλεκτρονικών συστημάτων κρατήσεων και διανομής εισιτηρίων, όσον αφορά την ακτοπλοΐα.
Όπως εξηγεί στο «Β», ο Γιώργος Παπασταματίου, διευθύνων σύμβουλος της FORTHcrs, η εξαγορά ανοίγει το δρόμο για την υλοποίηση ενός επενδυτικού πλάνου, το οποίο πέρα από την ανάπτυξη νέων εφαρμογών και λύσεων, έχει ως βασικό στόχο την ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά της νότιας Ευρώπης, την είσοδο της σε αυτή της βόρειας Ευρώπης και της Καραϊβικής, ενώ στο πλάνο περιλαμβάνεται και η παρουσία στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά της ανατολικής Ασίας – Ειρηνικού.
Η FORTHcrs ξεκίνησε το 2000 ως μία spin off εταιρείας της Forthnet, η οποία ήταν και ο κύριος μέτοχος της μέχρι την περασμένη εβδομάδα οπότε και ολοκληρώθηκε η συμφωνία για την εξαγορά της στη Linxx Holding. Με την κίνηση του αυτή, ο ελβετικός όμιλος, ο οποίος δραστηριοποιείται στον τομέα της ναυτιλίας και του real estate, εισέρχεται στην ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων για τον τουρισμό και τις μεταφορές.
Γενικότερα, η FORTHcrs είναι άγνωστη στο ευρύ κοινό στην Ελλάδα, από την άλλη πλευρά, όμως, είναι μάλλον απίθανο να έχει ταξιδέψει κάποιο με πλοίο και το εισιτήριο που χρησιμοποίησε να μην έχει εκδοθεί με τη χρήση των συστημάτων της FORTHcrs.
Μετά την εταιρεία SAOS που χρησιμοποίησε πρώτη την εφαρμογή της FORTHcrs το 2001, το ευρύ πελατολόγιο της εταιρείας αποτελούν πλέον περισσότερες από 50 ακτοπλοϊκές εταιρείες στην Ελλάδα (Blue Star Ferries, Hellenic Seaways, ANEK, Minoan, Seajets, Fast Ferries , Golden Star κα), 18 στο εξωτερικό (όμιλος Grimaldi, GNV, Naviera Armas, Balearia, Trasmapi, Alilauro, Laziomar κα) καθώς και συνεργασίες στο χώρο των οδικών μεταφορών στην Ελλάδα (ΚΤΕΛ) και το εξωτερικό. Περισσότερα από 7.000 πρακτορεία παγκοσμίως χρησιμοποιούν είτε απευθείας είτε έμμεσα υπηρεσίες της FORTHcrs και αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία ανέλαβε και το σύστημα ελέγχου εισόδου (check-in) στο λιμάνι TMSA στην Ταγγέρη του Μαρόκο.
Επιπλέον, όπως εξηγεί ο κ. Παπασταματίου, η εταιρεία έχει εισέλθει και στο χώρο των οδικών μεταφορών, καθώς στους πελάτες περιλαμβάνονται τα ΚΤΕΛ Αττικής, Ευβοίας, Αχαϊας, Πέλλας και Φωκίδας.
Ουσιαστικά, η FORTHcrs είναι η εταιρεία με το μεγαλύτερο πελατολόγιο παγκοσμίως στα συστήματα κρατήσεων, και είναι χαρακτηριστικό ότι διαχειρίζεται πάνω από 24.000.000 εισιτήρια ακτοπλοϊας ετησίως. Σύμφωνα με τον κ. Παπασταματίου, η FORTHcrs διαθέτει ισχυρή παρουσία στη Μεσόγειο και τη νότια Ευρώπη, διαθέτοντας μάλιστα και θυγατρική στην Ιταλία, και ένας από τους πρώτους στόχους είναι η περαιτέρω ενίσχυση αυτής της θέσης.
Το επόμενο βήμα είναι η δραστηριοποίηση της στην περιοχή της βόρειας Ευρώπης (Βαλτική, Βόρεια Θάλασσα) όπου υπάρχουν πολλές ευκαιρίες, ενώ και η περιοχή της Καραϊβικής και της Κεντρικής Αμερικής, όπου έχουν γίνει κινήσεις, είναι στα άμεσα πλάνα. Το μεγάλο στοίχημα είναι πάντως η περιοχή της ανατολικής Ασίας – Ειρηνικού, καθώς σε χώρες όπως οι Φιλιππίνες και η Ινδονησία το πλοίο είναι από τα βασικά μέσα μεταφοράς. «Η εμπειρία που έχουμε από τη δραστηριοποίηση μας σε ένα περιβάλλον με πολλά νησιά, όπως είναι αυτό της Ελλάδας, αποτελεί το μεγάλο πλεονέκτημα μας» επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της FORTHcrs.
Η έδρα της εταιρείας πρόκειται να παραμείνει στην Ελλάδα και το πλάνο περιλαμβάνει τη δημιουργία θυγατρικής στην Ελβετία καθώς και ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, το οποίο -αυτή τη στιγμή- αριθμεί περίπου 50 εργαζόμενους.
Επίσης, στόχος της διοίκησης της FORTHcrs είναι να ενισχύσει και τον τομέα ανάπτυξης νέων λύσεων, δίνοντας έμφαση σε τομείς όπως είναι το mobility και η έκδοση εισιτηρίων για πολλαπλούς προορισμούς. «Θέλουμε να επενδύσουμε σε αυτούς τους τομείς και γι’ αυτό το λόγο κιόλας επιδιώκουμε να είμαστε σε επαφή και με νέες, καινοτόμες εταιρείες (startups) που μπορούν να μας βοηθήσουν εκεί» τονίζει ο κ. Παπασταματίου.