Tριμηνιαίο μέρισμα ύψους 0,075 δολαρίων ανά μετοχή για το τρίτο τρίμηνο του 2024 ανακοίνωσε η United Maritime Corporation, συμφερόντων Σταμάτη Τσαντάνη.

Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024, ο καθαρός κύκλος εργασιών της Εταιρείας ανήλθε στα 11,6 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με τα 11,7 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2023.  Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ανήλθε σε 5,1 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με τα 13,8 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2023. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου για το τρίμηνο ήταν 16.365 δολάρια ανά ημέρα.

Οι καθαρές ζημιές και οι προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές για το τρίμηνο ήταν 0,9 εκατ. δολάρια και 0,3 εκατ. δολάρια αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη ύψους 8,9 εκατ. δολαρίων και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 9,2 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

Για το εννεάμηνο του 2024, τα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 34,6 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με τα 24,5 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2023. Οι καθαρές ζημιές και οι προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές για το εννεάμηνο του 2024 ήταν 1,6 εκατ. δολάρια και 0,5 εκατ. δολάρια αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη ύψους 0,9 εκατ. δολαρίων και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 3,4 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το εννεάμηνο του 2024 ανήλθε σε 15,1 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με τα 14,4 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Το TCE του στόλου για το εννεάμηνο ήταν 16.246 δολάρια ανά ημέρα.

Τα ταμειακά διαθέσιμα στις 30 Σεπτεμβρίου 2024, ανήλθαν στα 11,4 εκατ. δολάρια, τα ίδια κεφάλαια στα 62,5 εκατ. δολάρια, οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις στα 101,1 εκατ. δολάρια, ενώ η  αξία του στόλου ανήλθε στα 155,3 εκατ. δολάρια.

Ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, δήλωσε:

«Η United συνεχίζει να προσφέρει σημαντικές αποδόσεις στους μετόχους της και κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024, ανακοινώνοντας το όγδοο συνεχόμενο μέρισμα τριμήνου ύψους 0,075 δολαρίων ανά μετοχή, που αντιστοιχεί σε ετήσια απόδοση 15%[1]. Τα τελευταία δύο χρόνια, έχουμε ανακοινώσει συνολικά μερίσματα ύψους 1,60 δολαρίων ανά μετοχή, επιβεβαιώνοντας πως η ανταμοιβή των μετόχων μας, παραμένει βασική προτεραιότητά της διοίκησης της Εταιρείας, ακόμη και εν μέσω προκλήσεων της ναυλαγοράς.

Συνεχίζουμε να εκτελούμε με συνέπεια την στρατηγική μας για τον εκσυγχρονισμό και την βελτιστοποίηση του στόλου της United. Η παραλαβή του πλοίου M/V Nisea, κατασκευής 2016, συνδυάστηκε επιτυχώς με την πώληση του M/V Oasea, κατασκευής 2010, η οποία απέφερε κέρδος 1,4 εκατ. δολαρίων. Ως αποτέλεσμα, μειώθηκε ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου μας, ενισχύοντας παράλληλα το εμπορικό μας πλεονέκτημα. Σε αυτή τη βάση, εξασφαλίσαμε επικερδή ναύλωση, σε επίπεδα που ξεπερνούν κατά πολύ τις σημερινές τιμές της αγοράς.

Παρά το γεγονός ότι τα οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου αντανακλούν μία μεταβατική περίοδο για την United, συγχρόνως αναδεικνύουν την ανθεκτικότητα της επιχειρησιακής ικανότητας του στόλου μας. Το προσαρμοσμένο EBITDA ύψους 5,1 εκατ. δολαρίων και το σχεδόν τέλειο ποσοστό αξιοποίησης του στόλου μας, στο 99,9%, αποδεικνύουν την ικανότητά μας να προσαρμοζόμαστε αποδοτικά στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς. Επιπλέον, η συνετή διαχείριση των κεφαλαίων μας, μας δίνει την δυνατότητα να εκμεταλλευτούμε επενδυτικές ευκαιρίες σε μια αγορά που ευνοείται από τις θετικές μακροπρόθεσμες τάσεις ζήτησης και προσφοράς.

Για το τέταρτο τρίμηνο, αναμένουμε να επιτύχουμε ημερήσιο TCE ύψους 15,140 δολαρίων, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες τιμές των FFAs. Η πρόβλεψη αυτή συμπεριλαμβάνει σταθερά ναύλα για πέντε πλοία του στόλου μας (3 Panamax και 2 Capesize) ενώ τα υπόλοιπα τρία πλοία (1 Capesize και 2 Panamax) είναι εκτεθειμένα στις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς. Τέλος, όσον αφορά άλλες εμπορικές εξελίξεις, το M/V Cretansea ναυλώθηκε για ένα έτος με ναύλο συνδεδεμένο με τον δείκτη της Kamsarmax αγοράς με διεθνούς φήμης ναυλωτή.

Αναφορικά με την αγορά ξηρού φορτίου, παρατηρούμε ότι οι συνθήκες παραμένουν ευνοϊκές, ειδικά στον τομέα των Capesize, όπου η προβλεπόμενη ζήτηση σε τονομίλια ξεπερνά την αναμενόμενη αύξηση του διαθέσιμου στόλου, σύμφωνα με όλες τις προβλέψεις. Η θετική προοπτική για την αγορά ξηρού φορτίου μέσα στα επόμενα χρόνια βασίζεται στην περιορισμένη προσφορά πλοίων, καθώς οι νέες παραγγελίες παραμένουν χαμηλές, κυρίως λόγω της αβεβαιότητας που προκαλούν οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί ως προς την τεχνολογία κινητήρα και τα μελλοντικά καύσιμα.

Κοιτάζοντας μπροστά, προτεραιότητά μας παραμένει η βιώσιμη ανάπτυξη μέσω στρατηγικών επενδύσεων καθώς και άλλων πρωτοβουλιών διαφοροποίησης, όπως για παράδειγμα η πρόσφατη συμμετοχή μας σε ένα offshore project για την κατασκευή ενός Energy Construction Vessel. Αυτή η στρατηγική μας εξασφαλίζει ότι η United είναι έτοιμη να αξιοποιήσει επενδυτικές ευκαιρίες, ενώ ταυτόχρονα παραμένει σε θέση να προσφέρει σημαντικές αποδόσεις για τους μετόχους της, ανεξαρτήτως των συνθηκών της αγοράς».