“Unlocking Value: AI in the Digital Banking Revolution”: Η ΑΙ στην Επανάσταση του Digital Banking ήταν το κεντρικό θέμα της ομιλίας-παρουσίασης του κ. Χρήστου Μίχα, Data & AI FSS Sales Leader, IBM, κατά τη διάρκεια του 11th Digital Banking Forum που διοργανώνει η ethosEVENTS σε συνεργασία με το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr και το οικονομικό και επενδυτικό περιοδικό ΧΡΗΜΑ.
Ο ίδιος προσομοίασε τα foundation μοντέλα με τις μηχανές εσωτερικής καύσης: Μια ντιζελομηχανή μας δίνει ώθηση στην οικονομία, αεροπλάνα, αυτοκίνητα, με αυτές τις μηχανές δημιουργήθηκαν νέες, τεράστιες περιοχές οικονομικού ενδιαφέροντος.
Έτσι και οι νέες τεχνολογίες κάνουν disrupt και μας δίνουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε νέα πεδία οικονομικού ενδιαφέροντος. Μας βοηθούν δε να πάμε στην επόμενη μέρα.
Παλαιότερα με την traditional AI χρειαζόταν η παρέμβαση ανθρώπων για να δημιουργήσουν μοντέλα. Με τη νέα γενιά τεχνολογιών δεν δημιουργούναι από την αρχή αυτά τα μοντέλα, βοηθούν τον decision maker να παρει αποφάσεις.
Ως εκ τούτου, η GenAI βοηθά σε 2 μεγάλους πυλώνες:
-Να πάρουν αποφάσεις οι decision makers πιο εύκολα και πιο γρήγορα με μια αυτοματοποιημένηδιαδικασία
– Data πελατών, έγγραφα, κώδικες, IT data. Μας δίνει τη δυνατότητα χρήσης διαφορετικών ειδών μοντέλων και διαφορετικών ειδών use cases.
Έτσι, από μια διαδικασία κατά την οποία οι οργανισμοί χρησιμοιποιούσαν εργαλεία και traditional AI μοντέλα για τη συλλογή δεδομένων, πάμε σε μια διαδικασία που έχουμε την ΑΙ να τρέχει αυτόματα διαδικασίες και οι decision makers παίρνουν γρήγορα αποφάσεις. Ως εκ τούτου, η ΑΙ δίνει έτοιμη πληροφορία στους ανθρώπους.
Ο κ. Μίχας παρουσίασε μια μελέτη που διεξήγαγε η IBM η οποία αποτυπώνει τις περιοχές όπου παρατηρείται να γεννάται μεγαλύτερηαξία στις τράπεζες αξία, όσον αφορά την ΑΙ:
Όσον αφορά τους factors για να ξεκινήσουμε το ταξίδι στο ΑΙ, oι βασικοί είναι οι εξής:
-Manual διαδικασίες και πάρα πολλά resource
-Εκεί που έχουμε πολλά έγγραφα προς διαχείριση
-Complex διαχείριση
-Εκεί που το κόστος του compliance είναι πολύ μεγάλο
Σχετικά με τις 3 περιοχές που ξεκινούν οι πελάτες να εφαρμόζουν το ΑΙ αυτές είναι:
-Digital labor
-Customer service
-App development και software development
Lessons learned:
-Δεν υπάρχει ένα μοντέλο που θα λύσει τα πάντα.
-Ο κόσμος είναι hybrid. Αυτό που θα αναπτυχθεί θα πρέπει να υποστηρίζει έναν hybrid κόσμο
-Governance: Να υπάρχει πλήρης έλεγχος αναφορικά με τα μοντέλα που θα τρέχουν την παραγωγή μας. Σημαντικός παράγοντας για το scale up
-Scale of value. Κάνουμε GenAI για να δημιουργήσουμε αξία.
©Θεόδωρος Αναγνωστόπουλος/PHOTOPRESS Θ&Α Αναγνωστόπουλοι