Την Δευτέρα, εκδόθηκε η απόφαση της ΣτΕ για το master plan της CosCo στον ΟΛΠ.
Απόφαση, που καθυστερούσε για μήνες-παραπέμποντας στις ελληνικές καλένδες το μεγαλεπήβολο επενδυτικό σχέδιο του κινεζικού (κρατικών συμφερόντων) κολοσσού.
Παράλληλη με την καθυστέρηση του ΣτΕ και η κωλυσιεργία από την πλευρά του βασικού μετόχου προκαλώντας αντιδράσεις πολιτικών αλλά και επιχειρηματικών/ναυτιλιακών παραγόντων της Ακτής Μιαούλη.
Το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα κρίνεται νόμιμο- σύμφωνα με την δικαστική απόφαση- και πλέον το…μπαλάκι περνά στο στρατόπεδο της CosCo, που όμως το τελευταίο διάστημα έχει στρέψει το κύριο μέρος του ενδιαφέροντος της προς τα…βόρεια, συγκεκριμένα στο Αμβούργου.
- Oι Kινέζοι απέκτησαν το 25% του μετοχικού κεφαλαίου του λιμενικού φορέα (επί της ουσίας τον έναν από τους τέσσερεις τερματικούς σταθμούς) μετά από πολύμηνες (και) πολιτικές ζυμώσεις στο Βερολίνο.
Μάλιστα παράγοντες της Ακτής Μιαούλη συνδυάζουν τον χρονισμό της απόφασης του ΣτΕ (όπως και την θετική γνωμοδότηση) με την διακριτή μετατόπιση του κινεζικού ενδιαφέροντος από τον Πειραιά προς το Αμβούργο, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης.
Σύμπτωση …θα πει κάποιος, να …ξεμπλοκάρει η επένδυση-μετά από πολύμηνη νομική εμπλοκή- σε μία συγκυρία που η CosCo αποκτά θέση και στο Αμβούργο.
Με περίεργη -προσώρας- την πολύ χαλαρή αντίδραση από την πλευρά τόσο των Βρυξελλών όσο και της Ουάσιγκτον.