Eδώ και 10 τουλάχιστον χρόνια, οι περισσότεροι εκπρόσωποι και φορείς της επενδυτικής κοινότητας συστήνουν προς τους (εκάστοτε) κυβερνώντες να εντάξουν το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων της χώρας, στο Χρηματιστήριο της Αθήνας.
“Βάλτε το ΧΑ στο παιχνίδι των ιδιωτικοποιήσεων…” ήταν η πρόταση του Σπύρου Κυρίτση-προέδρου του Συνδέσμου Μελών Χρηματιστηρίου Αθηνών– το πολύ μακρινό πια 2013, αιτιολογώντας-επαρκώς μάλιστα- τα πολλαπλά οφέλη για την ευρύτερη αγορά.
“Οι ιδιωτικοποιήσεις μέσω ΧΑ φέρνουν ανάπτυξη”, ήταν το σύνθημα του Αλέξανδρου Μωραϊτάκη, ιστορικού παράγοντα της χρηματιστηριακής κοινότητας.
Ανάλογη ήταν η προσέγγιση φορέων όπως το ΙΟΒΕ, ο ΣΕΒ, τεκμηριωμένη πρόταση που συμπεριλήφθηκε στην έκθεση της περίφημης Επιτροπής Πισσαρίδη κ.ο.κ γιατί ως γνωστόν σε αυτή την αγορά όλα κινούνται με ρυθμούς…χελώνας.
Φαίνεται όμως, πως κάτι η κρίση- η μη διαφαινόμενη διέξοδος/τουλάχιστον για το 2022- το αρνητικό περιβάλλον στις διεθνείς αγορές λίγο οι εισηγήσεις εκπροσώπων ξένων funds…ξεπαγώνουν την συγκεκριμένη διαδικασία.
- Μάλιστα ως επιχείρημα-συνάμα πρόταση- προς το οικονομικό επιτελείο, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ- συζητά την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών του 30% των μετοχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος”.
Οι υπέρμαχοι αυτής της προοπτικής επικαλούνται την ανοδική τάση που είχε διαμορφωθεί έως το 2019– τις άκρως ενθαρρυντικές ενδείξεις για το 2022– και την προοπτική- εάν δεν συμβούν δραματικές εξελίξεις- από το 2023…με αύξηση πτήσεων, ταξιδιωτών, εσόδων.