Μια νέα περίοδος για τον κατασκευαστικό κλάδο ξεκινά μαζί με τη νέα χρονιά.

Σημαντικά κατασκευαστικά έργα προκηρύσσονται αλλά και έντονες ζυμώσεις και  διεργασίες καταγράφονται για πιθανές συνεργασίες (συγκρότηση κοινοπραξιών).

Στο προσκήνιο βρίσκονται οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας:

  • ΓΕΚ Τέρνα,
  • ΕΛΛΑΚΤΩΡ
  • Άβαξ,
  • Μυτιληναίος
  • Intrakat.

Ήδη από τις πρώτες κιόλας μέρες του 2022, ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής ενέκρινε τα τεύχη δημοπράτησης για έργα συνολικού προϋπολογισμού 830 εκατ. ευρώ:

  • Ολοκλήρωση Λεωφόρου Κύμης,
  • Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών
  • Τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης – ΒΟΑΚ.

Οι διαδικασίες προχωρούν, μεταξύ άλλων,

  • για τη ζεύξη της Σαλαμίνας,
  • για το οδικό έργο Μπράλος – Άμφισσα
  • για 6 σιδηροδρομικά έργα,

συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. ευρώ.

Την προτελευταία μέρα του 2021, οι κατασκευαστικοί όμιλοι κατέθεσαν τεχνικές και οικονομικές προσφορές για δύο οδικά έργα (Ανατολική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης και Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη) συνολικού προϋπολογισμού 625 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) που θα εκτελεστούν με τη μέθοδο ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα),

Για τις 24 Ιανουαρίου μετατέθηκε η αντίστοιχη διαδικασία για το ΣΔΙΤ Χερσόνησος – Νεάπολη, αυτοκινητόδρομος μήκους 22,5 χιλιομέτρων, τμήμα του ΒΟΑΚ, προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ.