της Έλενας Ερμείδου
Στο σταυροδρόμι με τα στρατηγικά διλήμματα βρίσκεται σήμερα η ασφαλιστική αγορά, παρατηρώντας τις διεθνείς τάσεις και προκλήσεις.
Τα βασικά στρατηγικά διλήμματα σύμφωνα με την KPMG είναι τέσσερα:
- το αν θα ακολουθήσει το δρόμο της ψηφιακής επικοινωνίας ή θα ‘διατηρήσει’ και την παράδοση. Το ζήτημα του ψηφιακού μετασχηματισμού δεν είναι καινούργιο, ωστόσο η ταχύτητα των αλλαγών στο χώρο αυτό και ο φόβος ότι τα περιθώρια χρόνου στενεύουν με τους ανταγωνιστές ή νεοεισερχόμενους να αποκτούν σημαντικό προβάδισμα αποτελεί για άμεση αξιολόγηση και λήψη αποφάσεων.
- το αν θα επιλέξει τις κατευθείαν πωλήσεις ή τα παραδοσιακά δίκτυα διανομής. Η επιλογή του δικτύου πωλήσεων ή ο συνδυασμός αυτών αποτελεί καυτό ζήτημα στην ελληνική αγορά. Ο προβληματισμός για το δεδομένο προφίλ των νέων ψηφιακών καταναλωτών για το πόσο το επάγγελμα του διαμεσολαβητή ελκύει τους ελκύει αποτελεί πονοκέφαλο για τις διοικήσεις. Πονοκέφαλος για τις διοικήσεις είναι και οι ανάπτυξη των aggregators.
- το αν θα παραμείνει ένας ‘παίκτης’ μόνος του ή θα συνάψει στρατηγικές συμμαχίες: Ακόμα και για τους μεγάλους ασφαλιστικούς ομίλους, οργανισμούς, ανάπτυξη χωρίς στρατηγικές συμμαχίες αποτελεί στις περισσότερες των περιπτώσεων ανέφικτο στόχο. Έρευνες δείχνουν ότι οι ασφαλιστικές αναζητούν τα οφέλη του μετασχηματισμού μέσα από εξαγορές, συγχωνεύσεις, συμμαχίες και συνεργασίες.
- το αν θα παραμείνουν σε μεγάλο φάσμα προϊόντων ή θα επιλέξουν εξειδίκευση: Παρατηρείται τόσο από τους ασφαλιστές όσο και τους νεοεισερχόμενους στο χώρο μία επανατοποθέτηση με νέα επιχειρηματικά μοντέλα, με στόχο την δημιουργία συγκριτικού πλεονεκτήματος σε συγκεκριμένη περιοχή για συγκεκριμένο προϊόν. Η εξειδίκευση περιορίζει το εύρος της αγοράς αλλά κρύβει ευκαιρίες με υψηλές αποδόσεις.