Ρόλο-κλειδί στην προσέγγιση και ενημέρωση των νέων επιχειρησιακών κυβερνοκινδύνων θα έχει η ασφαλιστική διαμεσολάβηση, όπως δηλώνει στο iw o Νίκος Ζάχος, διευθυντής Οικονομικών & Διοικητικών Υπηρεσιών της ΝP Ασφαλιστικής, τονίζοντας ότι απαιτείται ειδική εκπαίδευση ενώ χρειάζονται και νέα, κατάλληλα προϊόντα.

στην Έλενα Ερμείδου

  • Πάμε να συγχωνεύσουμε τον φυσικό κόσμο με τον κυβερνοκόσμο για να αδράξουμε τις ευκαιρίες. Το μέλλον για αυτούς που θα το επιτύχουν ακούγεται ότι θα είναι συναρπαστικό. Τι έχετε να πείτε εσείς, ως ασφαλιστική που ξέρουμε ότι δεν κάνετε βιαστικές κινήσεις;

απ. Θεωρούμε ότι οι εξελίξεις στον κυβερνοχώρο θα είναι ιδιαίτερα γρήγορες και εντυπωσιακές τα επόμενα χρόνια. Ήδη, η τέταρτη βιομηχανική επανάσταση έχει δώσει σημαντικά δείγματα γραφής τα προηγούμενα χρόνια, και το κυριότερο στις εξελίξεις είναι ότι πλέον τα αποτελέσματα της τεχνολογικής έρευνας περνούν άμεσα στην παραγωγή.

Όλοι γνωρίζουμε πλέον πως έχουν μετεξελιχθεί μέσα σε δέκα χρόνια τα κινητά τηλέφωνα (smartphones) και πλέον ένα μέσο smartphone κάνει εργασίες που στο παρελθόν έκαναν 5 μηχανήματα σε ένα ασφαλιστικό γραφείο.

Οι εξελίξεις αυτές επιταχύνουν τη ροή των ασφαλιστικών εργασιών και ήδη βλέπουμε ότι ο χρόνος από τη συμφωνία του διαμεσολαβητή με τον πελάτη μέχρι την έκδοση του συμβολαίου έχει μειωθεί σε μερικά λεπτά της ώρας. Εξίσου σημαντική είναι και η μείωση ή εξαφάνιση της διαδικασίας διατήρησης αρχείων και φακέλων, που πλέον τηρούνται μηχανογραφικά.

Επίσης, και η διαδικασία εκτίμησης ζημιάς και αποζημίωσης έχει επιταχυνθεί μέσω του τεχνολογικού μετασχηματισμού.

Εμείς, στην NP Ασφαλιστική, παρακολουθούμε τις εξελίξεις και θέλουμε να τις εντάξουμε μέσα σε ένα πλαίσιο ουσιαστικής και χρήσιμης βοήθειας προς τους συνεργάτες μας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η εταιρεία μας αξιοποιεί κάθε νέα τεχνολογική εξέλιξη προς όφελος των συνεργατών και των πελατών μας.

  • Πίσω από κάθε βήμα προς τον κυβερνοκόσμο μπορεί να κρύβεται και ένας κυβερνοεγκληματίας. Οι χάκερς είναι στην αγορά για να βγάλουν το «μεροκάματό» τους. Οι ζημιές από τέτοια χτυπήματα ξεπερνούν ακόμη και τις προβλέψεις. Ο κόσμος, οι επιχειρηματίες φοβούνται, λαμβάνουν μέτρα ασφαλείας, ανανεώνουν τα συστήματα παρακολούθησης, ασφαλίζονται. Φτάνουν όλα αυτά; Τι θα λέγατε εσείς;

απ. Νομίζω ότι η κυβερνοασφάλιση (cyber insurance) βρίσκεται ακόμη σε εμβρυακό επίπεδο στην Ελλάδα. Το σίγουρο είναι ότι όσο αυξάνονται οι ανάγκες για προστασία έναντι των κινδύνων και των απειλών από τους χάκερς τόσο θα αυξάνεται και η ανάγκη για ασφάλιση, το cyber insurance.

Εκτιμούμε ότι, σε μερικά χρόνια, οι όγκοι των ασφαλίστρων για το cyber insurance θα πολλαπλασιαστούν και η τεχνολογία που εφαρμόζεται θα μεγεθυνθεί.

  • Έχει ανακοινωθεί η καθιέρωση του Ευρωπαϊκού Πιστοποιητικού Κυβερνοασφάλειας. Πόσο συμβάλλει η καθιέρωσή του στο έργο μιας ασφαλιστικής;

απ. Αν και δεν υπάρχουν ακόμη σαφή δείγματα λειτουργίας του εν λόγω πιστοποιητικού, εντούτοις εκτιμάται ότι μια επιχείρηση που θα πληροί τα δεδομένα του Ευρωπαϊκού Πιστοποιητικού Κυβερνοασφάλειας θα μπορεί να ασφαλιστεί καλύτερα και με διαφορετικά ασφάλιστρα έναντι κάποιας άλλης που δεν θα πληροί τα χαρακτηριστικά αυτά.

  •  Έχετε συνεργασίες με την Πολιτεία στον τομέα της πρόληψης και της συμβουλευτικής; Θα βοηθήσει σε κάτι η ενσωμάτωση ευρωπαϊκών νομοθετικών πράξεων στο εθνικό μας δίκαιο;

απ. Ο ασφαλιστικός κλάδος, και ειδικότερα η NP Ασφαλιστική, βρίσκεται πάντα σε αγαστή συνεργασία με την Πολιτεία σε θέματα πρόληψης και επιθυμεί τη συνεργασία σε συμβουλευτικά θέματα.

Σίγουρα, η ενσωμάτωση των ευρωπαϊκών νομοθετικών πράξεων για θέματα κυβερνητικής στο εθνικό μας δίκαιο θα βοηθήσει ακόμη περισσότερο την προστασία της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, των επαγγελματιών του χώρου και κυρίως των πελατών των ασφαλιστικών εταιρειών.

  •  Πώς θα πρέπει να ξεκινήσει η ενημέρωση των επιχειρήσεων σε ό,τι αφορά την πρόληψη και τη συμβουλή; Ποιος είναι ο ρόλος των ασφαλιστικών και των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών;

απ. Η ασφαλιστική αγορά στην Ελλάδα θα πρέπει καταρχήν να δημιουργήσει προϊόντα για cyber insurance που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πελατών. Σε δεύτερη φάση, θα πρέπει να ενημερώσει τους καταναλωτές για τους κινδύνους που διατρέχουν από τις κυβερνοεπιθέσεις και να προτείνει τα προϊόντα που θα είναι κατάλληλα για αυτούς.

Η ασφαλιστική διαμεσολάβηση θα κληθεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο για την προσέγγιση και την ενημέρωση των επιχειρήσεων για τους νέους κινδύνους. Για να το πετύχει αυτό θα πρέπει να πάρει την κατάλληλη ενημέρωση από τις ασφαλιστικές και κυρίως να έχει τα κατάλληλα προϊόντα στο «οπλοστάσιό» της.

Aναδημοσίευση από το περιοδικό Insurance World

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here