εξ. φωτό: Ivan de la Sota, Chief Business Transformation, Allianz

Συζητώντας τον νέο του ρόλο στο Διοικητικό Συμβούλιο της Allianz, o Iván de la Sota δεν εγκαταλείπει τους χαμηλούς τόνους και την ευγένεια που τον διακρίνει, είτε μιλά σε (άπταιστα) γερμανικά, είτε αγγλικά, είτε τη μητρική του γλώσσα, τα ισπανικά. Ωστόσο, η σημασία του ρόλου του ως Επικεφαλής Εταιρικού Μετασχηματισμού (Chief Business Transformation Officer) στην ανάπτυξη του γερμανικού ασφαλιστικού κολοσσού του είναι απολύτως ξεκάθαρη: “Το να ηγούμαι της μετάβασης ενός πολυεθνικού ομίλου στον ψηφιακό κόσμο χωρίς ο όμιλος να απωλέσει κανένα από τα παραδοσιακά ισχυρά του σημεία -που πολλοί θαυμάζουν- πάει πολύ παραπέρα από οτιδήποτε έχω κάνει έως τώρα”, λέει ο κ. de la Sota. “Κάθε πτυχή της λειτουργίας της Allianz θα επηρεαστεί. Για να διασφαλιστεί ότι η μετάβαση θα είναι επιτυχημένη, θα βασιστώ στην στενή συνεργασία με τους συναδέλφους μου στο ΔΣ, με τις θυγατρικές μας ανά τον κόσμο, με ολόκληρη την Allianz…”

Μεγαλώνοντας με την Allianz 

O κ. de la Sota ξέρει για τι πράγμα μιλά. Γνωρίζει σε βάθος την Allianz και τους ανθρώπους της, έχοντας θητεύσει πρώτα ως διευθύνων σύμβουλος της πολύ καινοτόμας και επιτυχημένης μονάδας του ομίλου στην Ισπανία και στη συνέχεια ως επικεφαλής των δραστηριοτήτων στη Λατινική Αμερική. Μιλά για την καταρτισμένη και αφοσιωμένη ομάδα συνεργατών του με ενθουσιασμό και ευγνωμοσύνη. Εχοντας ολοκληρώσει της λυκειακές του σπουδές στη Γερμανία προτού σπουδάσει διοίκηση επιχειρήσεων στο Augsburg και συνεχίσει με μεταπτυχιακό στο ίδιο αντικείμενο στο Λονδίνο, ο Ισπανός έχει περάσει ολόκληρο τον επαγγελματικό του βίο στην Allianz, “μια εταιρεία που ανέκαθεν συνέδεα με την ικανότητα, την αξιοπιστία και την υγιή φιλοδοξία, ήδη από την πρώτη μου συνέντευξη με δυο μέλη του ΔΣ στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Μόναχο” Τώρα, σε αυτή την περίοδο των μεγάλων αλλαγών, η Allianz είναι αποφασισμένη να “χτίσει” πάνω στην επιτυχημένη παρουσία της στις παραδοσιακές δραστηριότητές της για να επιτύχει τον εκ βάθρων εκσυγχρονισμό της. “Εδώ και καιρό εργαζόμαστε για να κάνουμε τον όμιλο Allianz κάτι μεγαλύτερο από το σύνολο των συνιστωσών του…Αυτή η διαδικασία τώρα εξορθολογίζεται και επιταχύνεται”, λέει ο κ De la Sota.

Πατώντας το ψηφιακό “γκάζι” 

Την ίδια στιγμή, όμως, αλλάζει και ο κόσμος των πελατών της Allianz. Πολλοί εξ΄αυτών ήδη στηρίζονται κυρίως στις ψηφιακές πλατφόρμες για τις συναλλαγές τους με την εταιρεία. “Δεν επιτρέπεται να εφησυχάσουμε και να επαναπαυθούμε στις δάφνες των επιτυχιών μας στις παραδοσιακές δραστηριότητες”, τονίζει ο κ. De la Sota: “Στην Allianz, πρέπει όλοι να αναγνωρίζουμε τον πελάτη ως πραγματικό μας αφεντικό. Γινόμαστε πολύ πιο παραγωγικοί όταν αξιολογούμε την δουλειά μας υπό το πρίσμα του πελάτη. Επιπροσθέτως, αποκτούμε σαφή εικόνα για τις προκλήσεις που έχουμε ακόμα μπροστά μας. Η αναλυτική παρατήρηση έχει γίνει δεύτερη φύση και στον ίδιο τον de la Sota, ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά τι συμβαίνει στον κόσμο και πώς πρέπει να τοποθετηθεί η Allianz για να παραμείνει στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων.

Ανάλυση ναι, εμμονή όχι 

Ο Iván de la Sota απολαμβάνει να αναλύει ένα θέμα και να φτάνει στην ουσία του-όχι μόνο με τους συναδέλφους και τις ομάδες του, αλλά και με τους φίλους του. “Πρέπει να εξετάζεις ένα θέμα από όλες τις οπτικές γωνίες για να κατανοήσεις περί τίνος πρόκειται και να βρεις την βέλτιστη λύση. Είμαστε διεξοδικοί και αναλυτικοί αλλά όχι….εμμονικοί, καθώς οι εμμονές συχνά αποδεικνύονται καταστροφικές για τις επιχειρήσεις”, Γι΄αυτό και αποδίδει τόσο μεγάλη σημασία στην συζήτηση και την ανταλλαγή απόψεων. Και όχι μόνο μετά από αποτυχίες “σίγουρα υπήρξαν κάποιες κατά τη σταδιοδρομία  μου, αν και δεν μπορώ να θυμηθώ καμία αυτή τη στιγμή” (γελάει), αλλά και μετά από επιτυχίες, όπως την επιτυχημένη αναδιάρθρωση της μονάδας της Allianz στη Βραζιλία στην οποία πρωταγωνίστησε.

Πολιτισμικές ανταλλαγές

Σύμφωνα με τον κ. de la Sota, οι Γερμανοί μπορούν να διδαχθούν πολλά από τον πραγματισμό, τον δυναμισμό και την ευελιξία των Ισπανών. Του αρέσει όμως και να τονίζει ότι ο πατέρας του -που δεν μιλά Γερμανικά- πάντα του έλεγε ότι “οι Γερμανοί κατασκευάζουν πράγματα που δουλεύουν”. Το πιο αγαπημένο του παράδειγμα είναι ότι….στην Γερμανία δεν βλέπεις ποτέ πινακίδες νέον, όπου οι μισές λάμπες λείπουν ή είναι σβησμένες !  Τα μάτια του αστράφτουν όταν μιλά για τα παιδιά του “που γνωρίζουν ακριβώς τι σημαίνει για μένα η εκλογή μου στο ΔΣ της Allianz”. Μετά από τόσα χρόνια στην εταιρεία, θεωρεί μεγάλο προσόν ότι μπορεί να αξιοποιήσει την εμπειρία του στις πωλήσεις, την ανάπτυξη εργασιών και ιδίως σε δύσκολες διαδικασίες μετασχηματισμού σε παγκόσμια κλίμακα. “Αναγνωρίζω όμως και τις ευθύνες που αυτό συνεπάγεται”, τονίζει.  Το αγαπημένο του γκολφ μάλλον θα πρέπει να περιμένει. Είναι όμως βέβαιο ότι όταν ξαναβρει τον ελεύθερο χρόνο να ασχοληθει με το άθλημα θα έχει αντίστοιχα επιτυχημένες επιδόσεις με αυτές που κατέγραψε κατά την μακρά σταδιοδρομία του στην Allianz.

*Απόδοση άρθρου που δημοσιεύθηκε στον επίσημο δικτυακό τόπο της Allianz. Μετάφραση-επιμέλεια: Λαλέλα Χρυσανθοπούλου για το Insurance World

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ