Μια νέα εποχή χαράζει για την ελληνική ακτοπλοϊα επισημαίνει η εταιρεία XRTC Σύμβουλοι Επιχειρήσεων, η οποία ασχολείται ενεργά με τον κλάδο της Ελληνικής Ακτοπλοΐας. Μπαίνουν λεφτά και νέοι παίχτες σε μια αγορά που κάποτε έμοιαζε πολύ μικρή για να στηρίξει περισσότερες από 2 εταιρείες.
Η ετήσια μελέτη για την ελληνική ακτοπλοΐα της XRTC υπογραμμίζει ότι οι μικρότεροι «παίκτες» της ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς βγήκαν κερδισμένοι την περίοδο της κρίσης, αφού ενίσχυσαν το συνολικό τους μερίδιο στην αγορά, σε σύγκριση με αυτό των τεσσάρων μεγάλων παραδοσιακών «παικτών» (ΑΝΕΚ, ATTICA, MINOAN LINES, HELLENIC SEAWAYS).
Παράλληλα η ακτοπλοϊκή αγορά βρίσκεται σε μια περίοδο έναρξης ενός νέου ανοδικού κύκλου, προσελκύοντας νέους επενδυτές, με το πετρέλαιο όμως να παραμείνει πηγή αβεβαιότητας, ενώ αν δεν αναληφθούν πρωτοβουλίες μετά το 2020 θα υπάρξει ένα σημαντικό κενό από σύγχρονα επιβατηγά πλοία.
Το βασικό πρόβλημα, είναι ότι, το 2020, τα 32 από τα 45 πλοία των τεσσάρων παραδοσιακών εταιρειών, θα έχουν ηλικία άνω των 20 ετών… Η ηλικία των πλοίων περιορίζει τη βιωσιμότητα της επένδυσης, σε συστήματα επεξεργασίας έρματος και την τεχνολογία καθαρισμού των καυσαερίων.
“Ελλοχεύει, λοιπόν, ο κίνδυνος της απομάκρυνσης μεγάλου αριθμού πλοίων, που δραστηριοποιούνται στο Αιγαίο”, εκτιμά η XRTC.