- Η Volvo αντιμετωπίζει το πρόβλημα της απόσπασης προσοχής και της οδήγησης υπό την επήρεια μέθης
- Η Volvo ανακοινώνει την εφαρμογή του Care Key στα νέα μοντέλα της
Πριν από 60 χρόνια, η Volvo δώρισε σε όλο τον κόσμο την πιο ζωτική εφεύρεση στον τομέα της οδικής ασφάλειας: τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων. Σήμερα, η σουηδική εταιρεία, ως αδιαμφισβήτητος ηγέτης στην ασφάλεια, μοιράζεται ξανά την πολύχρονη έρευνά της για τα τροχαία ατυχήματα.Μέσω μιας κεντρικής ψηφιακής βάσης, η Volvo δίνει πρόσβαση σε όλους στα αποτελέσματα των ερευνών της και καλεί τους υπόλοιπους κατασκευαστές να τα αξιοποιήσουν, ώστε οι δρόμοι να γίνουν ασφαλέστεροι για όλους.
Με την Πρωτοβουλία E.V.A., η Volvo μένει πιστή στις αρχές της που βάζουν σε προτεραιότητα το κοινωνικό όφελος πάνω από το στενό οικονομικό κέρδος και συνεχίζει να μοιράζεται τη γνώση της με γνώμονα το γενικό καλό: προωθεί την ισότητα για όλους στην ασφάλεια, δεν πατεντάρει τις καινοτομίες της και δεν περιορίζει την έρευνά της σε αυτό που επιβάλλουν οι κανονισμοι.
Παράλληλα, η Volvo ανακοινώνει σήμερα σημαντικές δράσεις, στην τελική ευθεία για την επίτευξη του οράματός της για την ασφάλεια (Vision 2020) που προβλέπει ότι από το 2020 δεν θα υπάρχει απώλεια ζωής ή σοβαρός τραυματισμός μέσα σε ένα νέο Volvo: η σουηδική εταιρεία ανοίγει πρώτη τη συζήτηση για “σημαντικά κενά” στην ασφάλεια που σχετίζονται με τη συμπεριφορά του οδηγού και ανακοινώνει ότι από το επόμενο έτος θα εφαρμόσει στα αυτοκίνητά της νέα συστήματα για την πρόληψη των ατυχημάτων που συνδέονται με τον ανθρώπινο παράγοντα. Πρόκειται γιααισθητήρες και κάμερες που παρακολουθούν την οδηγική συμπεριφορά και για το Care Key, με το οποίο ο οδηγός θέτει όριο ανώτατης ταχύτητας στο αυτοκίνητο πριν το δανείσει σε άλλους. Τα νέα συστήματα, μαζί με τη θέσπιση ανώτατου ορίου ταχύτητας σε όλα τα νέα Volvo, καθώς και με τα υπάρχοντα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, κατατείνουν συνολικά σε έναν κοινό στόχο: στηνενίσχυση της ασφαλέστερης οδήγησης.
- Η Volvo μοιράζεται τη γνώση της για την ασφάλεια, παρέχοντας σε όλους μια ψηφιακή βιβλιοθήκη με τα αποτελέσματα των ερευνών της
Με την Πρωτοβουλία E.V.A., η Volvo γιορτάζει τα 60 χρόνια από την εφεύρεση της ζώνης ασφαλείας τριών σημείων. Η ζώνη εκτιμάται ότι μέχρι σήμερα έχει σώσει πάνω από 1 εκατομμύριο ζωές σε όλο τον κόσμο, επιβατών όχι μόνο Volvo αλλά και άλλων αυτοκινήτων, χάρη στην τότε απόφαση της Volvo να μοιραστεί την εφεύρεση για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας όλων. Η Πρωτοβουλία E.V.A. ενσωματώνει 60 χρόνια ερευνών, τα αποτελέσματα των οποίων γίνονται πλέον διαθέσιμα σε όλους. Παράλληλα, υπογραμμίζει ένα ουσιώδες ζήτημα που σχετίζεται με την ανισότητα στην ανάπτυξη των συστημάτων ασφαλείας.
“Διαθέτουμε δεδομένα για δεκάδες χιλιάδες τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία μας βοήθησαν να κάνουμε τα αυτοκίνητά μας όσο το δυνατόν πιο ασφαλή απέναντι σε πραγματικούς κινδύνους”, δηλώνει η Lotta Jakobsson, καθηγήτρια και ανώτερη τεχνικός στο Κέντρο Ασφάλειας της Volvo. “Αυτό σημαίνει ότι τα αυτοκίνητά μας εξελίσσονται με στόχο να προστατεύουν όλους τους επιβάτες, ανεξάρτητα από το φύλο, το ύψος, το σχήμα και το βάρος τους σώματός τους και πέρα από το ‘μέσο άτομο’ που αντιπροσωπεύουν τα ανδρείκελα των δοκιμών σύγκρουσης”.
Βασισμένο στην έρευνα της Volvo και σε δεδομένα από πολλές άλλες μελέτες, το “project E.V.A.” εκφράζει το πώς οι γυναίκες διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να υποστούν ορισμένους τραυματισμούς σε περίπτωση σύγκρουσης. Για παράδειγμα, διαφορές στην ανατομία και την αντοχή του αυχένα ανάμεσα στο μέσο άνδρα και στη μέση γυναίκα συνεπάγονται ότι οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να υποφέρουν από τραυματισμό του αυχένα τύπου “whiplash” σε περίπτωση οπίσθιας σύγκρουσης.
Με βάση αυτές τις μελέτες και τις δικές της έρευνες ατυχημάτων, η Volvo δημιούργησε ψηφιακά ανδρείκελα για δοκιμές σύγκρουσης, ώστε να κατανοήσει καλύτερα αυτά τα ατυχήματα και να αναπτύξει τεχνολογίες ασφαλείας που βοηθούν στην προστασία τόσο των ανδρών όσο και των γυναικών με εξίσου αποτελεσματικό τρόπο. Ο πρώτος καρπός αυτής της δράσης ήταν το WHIPS, το σύστημα προστασίας από τραυματισμό τύπου “whiplash”, που παρουσιάστηκε το 1998 και συνεισέφερε στη χαρακτηριστική εμφάνιση που έχουν τα καθίσματα και τα προσκέφαλα των αυτοκινήτων της Volvo.
Η κοινωνική ωφέλεια παραμένει προτεραιότητα σε ό,τι κάνει η Volvo για την ασφάλεια. Οι νέες τεχνολογίες που αναπτύσσει η εταιρεία δεν στοχεύουν μόνο στην ικανοποίηση των κανονισμών και την επιτυχία στις σχετικές δοκιμές αλλά, καθώς προέρχονται από την ενδελεχή ανάλυση δεκάδων χιλιάδων πραγματικών ατυχημάτων, αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά πολλά είδη ατυχημάτων που συμβαίνουν στο δρόμο.
Τη δεκαετία του 1980, η Volvo έδωσε έμφαση στις πλευρικές συγκρούσεις, καθώς τα ευρήματα της έρευνάς της έδειχναν ότι πολλοί άνθρωποι τραυματίζονται σε τέτοιους τύπους ατυχημάτων εξαιτίας της πολύ μικρής απόστασης ανάμεσα στο σημείο σύγκρουσης και τον επιβάτη. Αυτό απέφερε πολλές καινοτομίες, αρχίζοντας, την επόμενη δεκαετία, με το σύστημα προστασίας από πλευρική σύγκρουση (SIPS), τους πλευρικούς αερόσακους και τους αερόσακους τύπου κουρτίνας. Το σύνολο αυτών των καινοτομιών, που βασίστηκαν στην έρευνα της Volvo, έθεσε νέα στάνταρ στις προδιαγραφές ασφαλείας.
Πιο πρόσφατα, η έρευνα της Volvo έδειξε ότι υπάρχει πρόβλημα τραυματισμού της οσφυϊκής μοίρας (μέσης) για όλους τους ανθρώπους, ανεξάρτητα από φύλο και μέγεθος. Περαιτέρω ανάλυση και μελέτη οδήγησαν τη Volvo να εστιάσει στους κινδύνους των τραυματισμών που προκύπτουν όταν ένα όχημα εκτρέπεται από το δρόμο. Η σχετική τεχνολογία που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στο XC90 και υπάρχει πλέον σε όλα τα μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα SPA, είναι ένα σύστημα απορρόφησης κρούσης στα καθίσματα, που είναι πολύ πληρέστερο από αυτό που επιβάλλουν οι ισχύοντες κανονισμοί στους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
- Η Volvo αντιμετωπίζει το πρόβλημα της απόσπασης προσοχής και της οδήγησης υπό την επήρεια μέθης
Εκτός από την υπερβολική ταχύτητα, την οποία η Volvo στοχεύει να αντιμετωπίσει θέτοντας ένα ανώτατο όριο, η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης και η απόσπαση της προσοχής αποτελούν ακόμη δύο βασικά πεδία που προκαλούν ανησυχία στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Τα τρία αυτά ζητήματα αποτελούν “βασικά κενά” στην πορεία για την επίτευξη του οράματος της Volvo για μηδενικά δυστυχήματα και κινητοποιούν τη σουηδική εταιρεία στο να εστιάσει και σε επιπλέον παράγοντες.
Ενδεικτικά, στοιχεία της αμερικανικής υπηρεσίας για την ασφάλεια των αυτοκινητόδρομων (NHTSA) δείχνουν ότι στις Ηνωμένες Πολιτείες σχεδόν στο 30% των θανατηφόρων οδικών συμβάντων το 2017 συμμετείχαν οδηγοί υπό την επήρεια ουσιών.
Η Volvo πιστεύει ότι η μέθη και η απόσπαση προσοχής μπορούν να αντιμετωπιστούν μέσω της εγκατάστασης καμερών και αισθητήρων στα οχήματα, που θα παρακολουθούν τις αντιδράσεις του οδηγού και θα επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να παρεμβαίνει στην περίπτωση που ένας οδηγός έχει επηρεαστεί από ουσίες ή δεν δείχνει καθόλου προσοχή στο δρόμο, δεν ανταποκρίνεται σε προειδοποιητικά σήματα και κινδυνεύει να εμπλακεί σε ατύχημα που θα έχει ως αποτέλεσμα σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο.
Αυτή η παρέμβαση θα μπορούσε να περιλαμβάνει τον περιορισμό της ταχύτητας του αυτοκινήτου, την αποστολή σήματος στην υπηρεσία βοηθείας του Volvo on Call και, ως ύστατη δράση, την ενεργή επιβράδυνση και την ασφαλή στάθμευση του αυτοκινήτου. Το λανσάρισμα των νέων συστημάτων θα αρχίσει από τα μοντέλα της Volvo που θα βασίζονται στην επόμενης γενιάς πλατφόρμα SPA2, στις αρχές της ερχόμενης δεκαετίας.
“Όταν πρόκειται για την ασφάλεια, στόχος μας είναι καταρχάς να προλάβουμε τα ατυχήματα, ειδάλλως να περιορίσουμε τις συνέπειές τους όταν είναι αναπόφευκτα”, δηλώνει ο Henrik Green, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Έρευνας και Εξέλιξης στη Volvo. “Σε αυτή την περίπτωση, οι κάμερες θα ανιχνεύουν συμπεριφορές που μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο”.
Παραδείγματα συμπεριφορών που μπορεί να καταλήξουν σε σοβαρό ατύχημα είναι η παρατεταμένη απουσία οποιασδήποτε παρέμβασης στο τιμόνι, απρόσεκτες αλλαγές λωρίδας ή πολύ αργοί χρόνοι αντίδρασης, καθώς και οδηγοί που φαίνεται να έχουν τα μάτια τους κλειστά ή εκτός δρόμου για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Όπως δήλωσε ο Håkan Samuelsson, Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars, η εταιρεία θέλει να ξεκινήσει μια συζήτηση σχετικά με το αν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν το δικαίωμα ή ίσως και την υποχρέωση να εγκαθιστούν στα αυτοκίνητά τους τεχνολογίες που αλλάζουν τη συμπεριφορά του οδηγού. Τώρα που αυτές οι τεχνολογίες είναι διαθέσιμες προς χρήση, η ερώτηση γίνεται ακόμη πιο επιτακτική.
Τόσο το όριο ταχύτητας όσο και η εγκατάσταση καμερών στο εσωτερικό του οχήματος δείχνουν το πώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτου μπορούν να αναλάβουν υπεύθυνη δράση, υποστηρίζοντας τη συμπεριφορά του οδηγού, με στόχο το μηδενισμό των θανάσιμων απωλειών στο δρόμο.
- Η Volvo ανακοινώνει την εφαρμογή του Care Key στα νέα μοντέλα της
Το Care Key, που θα ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων της Volvo από το 2020 (Model Year 2021), επιτρέπει στους οδηγούς Volvo να θέτουν περιορισμούς στην ανώτατη ταχύτητα του αυτοκινήτου τους πριν το δανείσουν σε άλλους: σε κάποιο μέλος της οικογένειάς τους, σε φίλους ή σε νεότερους οδηγούς χωρίς εμπειρία, που μόλις απέκτησαν άδεια οδήγησης.
Η σημερινή ανακοίνωση εντάσσεται στο πλαίσιο της απόφασης της Volvo να περιορίσει την ανώτατη ταχύτητα όλων των αυτοκινήτων της στα 180 km/h, αρχίζοντας το 2020 (Model Year2021), με στόχο να στείλει ένα ξεκάθαρο μήνυμα για τους κινδύνους της υπερβολικής ταχύτητας.
Πέρα από τα δυνητικά τους οφέλη στην ασφάλεια, χαρακτηριστικά όπως το όριο ταχύτητας και το Care Key είναι πιθανό να αποφέρουν στους οδηγούς Volvo επιπλέον οικονομικό όφελος. Σε αρκετές αγορές, η σουηδική εταιρεία προσκαλεί τις ασφαλιστικές εταιρείες να προσφέρουν ειδικά ασφαλιστικά προγράμματα στους κατόχους Volvo που επωφελούνται από αυτά τα χαρακτηριστικά ασφαλείας.
Οι ειδικές συμφωνίες και οι όροι θα εξαρτηθούν από τα ισχύοντα σε κάθε επιμέρους αγορά, αλλά η Volvo προσδοκά ότι σύντομα θα έχει ολοκληρώσει κάποιες συμφωνίες με ασφαλιστικές εταιρείες σε ορισμένες χώρες. “Εάν μπορούμε να ενθαρρύνουμε και να υποστηρίξουμε την πιο σωστή οδηγική συμπεριφορά με τεχνολογία που βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν την εμπλοκή τους σε ατύχημα, αυτό λογικά θα πρέπει να έχει θετική επίπτωση στα ασφαλιστικά κόστη”, δήλωσε ο κύριος Samuelsson.