Ακολουθούμε την ακτογραμμή του Κορινθιακού Κόλπου με το νέο V60 CC και εντυπωσιαζόμαστε από την άνεση που προσφέρει.

Του Τάκη Πουρναράκη

Στο DNA της Volvo όπως ίσως γνωρίζετε, βρίσκονται κατά κύριο λόγο τα station wagon σχήματα. Είναι αλήθεια βέβαια πως τα τελευταία χρόνια οι Σουηδοί σχεδιαστές έχουν κάνει εντυπωσιακά βήματα και στην δυναμικά ανερχόμενη κατηγορία των SUV με τα XC40, XC60, XC90. Παραταύτα μοντέλα όπως τα V40, V60, V90 βρίσκονται στην καρδιά της σουηδικής φιλοσοφίας. Πριν λίγες μέρες ήρθε και στη χώρα μας η έκδοση Cross Country του V60 την οποία είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε.

Στα χέρια μας είχαμε την 4κινητη, πετρελαιοκίνητη έκδοση D4 (2.0lt/190PS). Πρόκειται ουσιαστικά για μια υπερυψωμένη έκδοση του V60 που φτάνει σε απόσταση τα 21cm από το έδαφος. Αυτή η διαδρομή ανάρτησης είναι που εξασφαλίζει κορυφαία άνεση στο V60 Cross Country. Ανεξαρτήτως οδοστρώματος, είτε στον αυτοκινητόδρομο είτε σε δευτερεύων επαρχιακό οδικό δίκτυο, είτε σε βατό χωματόδρομο. Το V60 CC είναι πραγματικός οδοστρωτήρας, χάρη στην ακαμψία του αμαξώματός του, την άνεση της ανάρτησης και τη ροπή του πετρελαιοκινητήρα που σε συνδυασμό με το αυτόματο 8αρι κιβώτιο δεν λαχανιάζει πουθενά, προσφέροντας μια αδιάλειπτη αίσθηση επιτάχυνσης και ενεργητικής ασφάλειας. 

Μας κακομαθαίνετε…

Εξωτερικά οι σχεδιαστές έχουν σε μεγάλο βαθμό καταφέρει να δημιουργήσουν ένα αρμονικό σχήμα παρά τους περιορισμούς που θέτει ο όγκος ενός station wagon. Μας άρεσε ιδιαίτερα το ανοικτό γκρι χρώμα του αυτοκινήτου δοκιμής μας. Όπως και η διακριτική του παρουσία, το V60 CC δεν προκαλεί στο πέρασμά του, στοιχείο πολύ σημαντικό για το αγοραστικό κοινό στο οποίο απευθύνεται.  Μπαίνοντας στο εσωτερικό, όλα συντελούν στην αίσθηση πολυτελούς άνεσης που πρέπει να προσφέρει ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας και τιμής. Η ποιότητα των υλικών, η αφή τους, η μυρωδιά, η εργονομία, η αισθητική συνθέτουν ένα περιβάλλον που δεν προκαλεί αλλά κανακεύει. 

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του στο κέντρο του ταμπλό μια μεγάλη οθόνη αφής μέσω της οποίας μπορεί να χειριστεί με ευκολία τα multimedia. Βρίσκεις εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης στα φαρδιά άνετα καθίσματα και είσαι έτοιμος για μεγάλο ταξίδι. 

Η εξέλιξη του συστήματος ημιαυτόνομης οδήγησης έχει φτάσει σε επίπεδο να το εμπιστεύεσαι πλήρως. 

Το V60 CC έχει φτιαχτεί για να ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο. Με τη χρήση του συστήματος ημιαυτόνομης οδήγησης που διατηρεί, λωρίδα, απόσταση και ταχύτητα εφόσον έχεις τα χέρια σου στο τιμόνι, ο οδηγός του V60 CC έχει αισθητά μικρότερο φόρτο εργασίας. Σημειώστε ότι το εξελιγμένο πια σύστημα εμπνέει εμπιστοσύνη να το αφήσεις να κάνει τη δουλειά σου. Ειδικά σε συνθήκες αυξημένης ροής στον αυτοκινητόδρομο η βοήθειά του είναι πολύ μεγάλη. 

Μπαίνοντας σε δρόμο με στροφές το V60 CC διατηρεί τον άνετο χαρακτήρα του. Χάρη στη μόνιμη τετρακίνηση έχει εξαιρετικά ψηλά περιθώρια πρόσφυσης τα οποία ξεπερνούν τα όρια της λογικής και της νομιμότητας. Σημειώστε ότι ο συνειδητοποιημένος οδηγός του V60 CC δε θα το πιέσει ποτέ σε στροφές. Τούτο δοθέντος θεωρείστε δεδομένο πως αν αποφασίσει να το κάνει, εύκολα θα φέρει σε δύσκολη θέση αρκετά Gti. 

Στο χωματόδρομο το V60 CC χάρη και στην απόσταση των 21cm από το έδαφος συνεχίζει αγέρωχα χωρίς να προβληματίζει. Με μια 4αδα χειμερινά ελαστικά ή μεικτών συνθηκών είναι σίγουρο ότι θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους τόσο στο χιονοδρομικό, όσο και σε βαλτώδες/αμμώδες έδαφος. Το Hill Decent είναι δε,  αγχολυτικός σύμμαχος για να κατέβετε σε μια παγωμένη ή λασπωμένη επιφάνεια.  

Μας έκανε τρομερή εντύπωση πως μετά από ώρες ταξίδι, Ναύπακτο, Γαλαξίδι, Ιτέα, Δεσφίνα, Λιβαδειά, Ορχομενό ήμασταν πιο ξεκούραστοι απ’ ότι όταν επιβιβαστήκαμε. Σα να εξαφανίστηκαν με τρόπο μαγικό όλες οι ανωμαλίες και κακοτεχνίες του δρόμου. O δείκτης καυσίμου κινήθηκε ελάχιστα συνολικά η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας ήταν στα 9 ευρώ/100km, τιμή απρόσμενα χαμηλή για 4κίνητο αυτοκίνητο τέτοιου μεγέθους. Αυτή είναι η ουσία του V60 CC. Η άνετη, ασφαλή, απροβλημάτιστη μετακίνηση. Ναι σύμφωνοι και πολυτελής. Αντίπαλοί του το A4 All road και η BMW 320i xdrive touring και η C Class 220d estate 4matic. Αξίζει να το δείτε αν σας ενδιαφέρει το “είσθε” χωρίς προκλήσεις. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Volvo V60 Cross Country

Κινητήρας: 1.969 cc

Ισχύς: 190PS/ 4250 rpm

Ροπή: 32,6 kgm/1750 -2500 rpm

Μετάδοση: Στους 4 τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο, 8 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,9 sec

Τελική ταχύτητα: 220 km/h

Μεικτή κατανάλωση: 6. 1 lt/100 km (δοκιμής)

Βάρος: 1.800 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.784/1.850/1.499 mm

Μεταξόνιο: 2.872 mm

Χώρος αποσκευών: 529 lt

Εκπομπές CO2: 141 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 261 €

Τιμή: από 61.600€

Ροπάτος, με χαμηλή κατανάλωση και ραφιναρισμένη λειτουργία ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας, ταιριάζει γάντι με το χαρακτήρα του V60 CC. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here