Mε κεντρικό θέμα την μεγαλύτερη πληθυσμιακά περιφέρεια της χώρας και τα κυκλοφοριακά της ζητήματα, το φετινό 5th Auto Forum φέρνει στο προσκήνιο τις δράσεις που απαιτούνται, με αυστηρό χρονοδιάγραμμα, ώστε να γίνει η Αττική μια βιώσιμη Ευρωπαϊκή Περιφέρεια.

Το 5th Auto Forum #aufo22, διοργανώνεται από την ethosEVENTS, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς», τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr και το οικονομικό και επενδυτικό περιοδικό ΧΡΗΜΑ.

Στο συνέδριο μίλησε ο κ. Γεώργιος Βασιλάκης, Πρόεδρος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων τονίζοντας ότι: Το κυκλοριακό, η ρύπανση, τα θέματα οδικής ασφάλειας είναι αποτέλεσμα της μοναδικότητας που έχει η χώρα μας και οι μεγάλες πόλεις, λόγω και της απουσίας αντικινήτρων στην κυκλοφορία ρυπογόνων οχημάτων.

“Έχουμε τον παλαιότερο στόλο οχημάτων σε όλη την Ευρώπη. Είναι ένα θέμα που μας απασχολεί και πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα” ανέφερε.

“Δεν είναι βέβαιο ότι όλοι αυτοί που κυκλοφορούν με παλιάς τεχνολογίας και ρυπογόνα οχήματα, δεν έχουν χρήματα, δεν υπάρχουν αντικίνητρα και έτσι πολλά τα διατηρούν στην κυκλοφορία αν και έχουν δυνατότητα να τα αλλάξουν.

Στα χρόνια της κρίσης υπήρξε δραματική αύξηση εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων. Πείστηκε η κυβέρνηση και μηδένισε τον φόρο στα νέα και “τσίμπησε” τον φόρο στα οχήματα παλαιότερης τεχνολογίας. Αυτό έχει φέρει το εξής θετικό αποτέλεσμα. Ο μέσος όρος από 11,5 έτη που ήταν έπεσε στα 6,6 έτη. Και φυσικά δεν μειώθηκε η ποσότητα εισαγωγών. Φέρνουμε πιο καθαρά οχήματα. Η πολιτεία επίσης ζήτησε να υπάρξει καταγραφή (στα ΚΤΕΟ) των χλμ ενός αυτοκινήτου ώστε να μηδενιστεί η απάτη σε βάρος του καταναλωτή”. 

Όσον αφορά στο θέμα των κυκλοφορούντων οχημάτων αναρωτήθηκε: είναι θεμιτό να δεχτούμε ότι δεν βάζουμε αντικίνητρα στην κυκλοφορία των υπαρχόντων οχημάτων διότι δεν μπορεί να το αντέξει η κοινωνία, θα συνεχίσουμε όμως να μην τα ελέγχουμε; πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή όπως με την φυσική απόσυρση; πχ ένα όχημα 20ετίας για να συντηρηθεί κοστίζει πολλαπλάσια από ότι ένα νεότερο.

“Ούτε το 1/3 των κυκλοφορούντων οχημάτων δεν συντηρείται. Δεν υπάρχουν μετρήσεις για να γνωρίζουμε τους ρύπους καπνού. Είναι, λοιπόν, τρομακτικά σημαντικό να επιβάλλουμε την συντήρηση των οχημάτων που κυκλοφορούν στην πόλη μας και για το θέμα της ρύπανσης και της οδικής ασφάλειας” τόνισε.

“Σαν αποτέλεσμα, όταν δεν υπάρχει κανονική απόσυρση σε ισχύ ούτε υπάρχει φυσική απόσυρση, το πρόβλημα είναι ότι σε σχέση με τις χώρες της ΕΕ, στην Ελλάδα η αναλογία είναι 3 προς 1 (πωλούνται 120.000 οχήματα τον χρόνο, εισάγονται 80.000 τον χρόνο δηλαδή ετησίως μπαίνουν στην κυκλοφορία συνολικά 200.000 και αποσύρονται μόνο 50.000. Έχουμε ετήσια αύξηση των κυκλοφορούντων οχημάτων στην Ελλάδα της τάξης του 3% όταν στην Ευρώπη το ποσοστό αυτό είναι πολύ μικρότερο” είπε ο κ. Βασιλάκης.

“Δεν γίνονται έλεγχοι. Είναι εξαιρετικά σημαντικά τα όσα ακούστηκαν, αλλά μαθηματικά με 3% αύξηση κυκλοφορίας αυτοκινήτων κάθε χρόνο και με καμία αποτροπή του χρήστη να χρησιμοποιήσει το όχημα, το πρόβλημα δεν θα λυθεί”.

Αναφερόμενος στα… λάθη του παρελθόντος, όπως η απελευθέρωση πετρελαιοκίνησης, τόνισε τη σημασία των κινήτρων για την ηλεκτροκίνηση.

“Εδώ και 1,5 χρόνο η κυβέρνηση δίνει επιδότηση 8.000 ευρώ για την αγορά νέου ηλεκτρικού οχήματος που δεν ρυπαίνει καθόλου. Στο σχέδιο του δήμου Αθηναίων περιλαμβάνονται 1000 σημεία φόρτισης. Η τάση είναι μεγάλη και συνεχόμενα αυξανόμενη. Αρκεί αυτό; Θα πάρει καιρό διότι αφορά μόλις το 3% των πωλήσεων” είπε κλείνοντας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Έρευνα Pricefox: 7 ημέρες χαμένες στην κίνηση των δρόμων της Αττικής

Ο Περιφερειάρχης Αττικής στο 5th Auto Forum: Προτεραιότητά μας η οδική ασφάλεια και η διαχείριση της κυκλοφορίας

Το σχέδιο του Δήμου Αθηναίων για μία βιώσιμη πόλη…

Κ. Καραμανλής στο 5th Auto Forum: Eκπονούμε ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης για το κυκλοφοριακό

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here