Mε κεντρικό θέμα την μεγαλύτερη πληθυσμιακά περιφέρεια της χώρας και τα κυκλοφοριακά της ζητήματα, το φετινό 5th Auto Forum φέρνει στο προσκήνιο τις δράσεις που απαιτούνται, με αυστηρό χρονοδιάγραμμα, ώστε να γίνει η Αττική μια βιώσιμη Ευρωπαϊκή Περιφέρεια.

Το 5th Auto Forum #aufo22, διοργανώνεται από την ethosEVENTS, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς», τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr και το οικονομικό και επενδυτικό περιοδικό ΧΡΗΜΑ.

Θεσμικό χαιρετισμό απηύθυνε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Α. Kαραμανλής.

“Τα ερωτήματα του συνεδρίου απασχολούν όλους τους πολίτες. Δεν θα προχωρήσω σε θεωρητικές λύσεις. Κοιτάμε κατάματα την πραγματικότητα. Η κινητικότητα επιστρέφει σε προ πανδημίας επίπεδα, όπως και το κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Επισημαίνω τρία σημεία:

Το κυκλοφορικό παρατηρείται σε όλες τις μεγαλουπόλεις του κόσμου. Δεν αποτελεί δικαιολογία, είναι πραγματικότητα. 

Παντελής απουσία, τα περασμένα χρόνια, ενός κεντρικού σχεδιασμού που να βασίζεται στις σύγχρονες ανάγκες.

Απόλυτη διάσπαση των αρμοδιοτήτων”.

Έδωσε μάλιστα τα εξής παραδείγματα ώστε να αντιληφθούμε το δαιδαλώδες και πολυδιασπασμένο και γραφειοκρατικό σύστημα. Αυτό δεν μπορεί να ακολουθήσει με τις ίδιες ταχύτητες τις δομικές αλλαγές.

Κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας (ανήκει στην δικαιοδοσία της Περιφέρειας Αττικής)

Κεντρικές οδικές αρτηρίες (αρμοδιότητα Περιφέρειας Αττικής)

Τοπικά οδικά δίκτυα (ανήκουν σε δήμους)

Το χωροταξικό (ανήκει στο υπουργείο περιβάλλοντος και ενέργειας)

Η παράνομη στάθμευση (στους δήμους και το υπουργείο προστασίας του πολίτη)

Έλεγχος παράνομης κυκλοφορίας (υπουργείο προστασίας του πολίτη)

Σχεδιασμός μεγάλων έργων (υπουργείο υποδομών και μεταφορών)

“Όλοι οι εμπλεκόμενοι δεν διαθέτουν επαρκή εργαλεία. Οι λύσεις πρέπει να βρεθούν άμεσα. Στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών έχουμε μελετήσει τα δεδομένα, έχουμε εκπονήσει ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης που απαντά στα προβλήματα του σήμερα και αντιμετωπίζει τις ανάγκες του αύριο”.

Το σχέδιο μας αναπτύσσεται μέχρι στιγμής σε τέσσερα μέρη:

Καθαρός δακτύλιος

Περισσότερα αστικά λεωφορεία 

Ενίσχυση μέσων σταθερής τροχιάς

Δημιουργήσαμε σύγχρονο πλαίσιο για την μικροκινητικότητα 

Προχωράμε στα “έργα Αττικής”, έναν οδικό χάρτη έργων για την περιφέρεια που θα αποσυμφορήσουν την υπάρχουσα προβληματική κατάσταση.

Το σχέδιο

4 κινήσεις με άμεσα αποτελέσματα:

  1. «Καθαρός Δακτύλιος». Ένα μέτρο δραστικό, που αποφασίστηκε όταν αυξήθηκε ξανά η κίνηση μετά την καραντίνα και το οποίο απέδωσε κάποια άμεσα αποτελέσματα. «Μειώσαμε τα οχήματα στο κέντρο της πόλης και κλείσαμε τα παραθυράκια για υπερβολικές και καταχρηστικές εξαιρέσεις. Το μόνιμο γαϊτανάκι του ελληνικού πολιτικού συστήματος: Να βγάζουμε σε όλο τον κόσμο άδειες για να κυκλοφορούν. Κι έτσι έχει ήδη δοθεί μια κυκλοφοριακή ανάσα στο κέντρο, αλλά έχει μειωθεί σημαντικά και η περιβαλλοντική επιβάρυνση», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
  2. Περισσότερα λεωφορεία στο δρόμο. Η Αθήνα -όπως και η Θεσσαλονίκη- είναι από τις ελάχιστες πόλεις στον κόσμο, που ενίσχυσε τους στόλους των αστικών συγκοινωνιών εν μέσω πανδημίας. “Παραλάβαμε περίπου 850 λεωφορεία στο δρόμο και σήμερα έχουμε 1.350”, επισήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
  3. Ενίσχυση και των μέσων σταθερής τροχιάς. Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι: Παραδώσαμε τρεις νέους σταθμούς μετρό στην επέκταση προς Πειραιά. Στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό, έχουμε 39 συρμούς από 32 το 2019. Είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση 70 οχημάτων της Γραμμής 1. Ενισχύουμε σταθερά το Τραμ: το επαναφέραμε στο Σύνταγμα, παραδώσαμε 12 νέες στάσεις στο κέντρο του Πειραιά, έχουμε δρομολογήσει 25 επιπλέον, νέους, υπερσύγχρονους συρμούς στο δίκτυο.
  4. Σύγχρονο πλαίσιο για τη μικροκινητικότητα και την αστική κινητικότητα. Με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, άνοιξε ο δρόμος ώστε η Τοπική Αυτοδιοίκηση να προχωρήσει χωρίς εμπόδια και γραφειοκρατία στη διαμόρφωση ενός πιο βιώσιμου και πιο πράσινου αστικού περιβάλλοντος. «Είναι αυτά αρκετά για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού; Σίγουρα όχι. Είναι όμως ανάσες. Βήματα, έστω και μικρά, αλλά έστω προς τη σωστή κατεύθυνση. Και το κυριότερο, δεν είναι αποσπασματικές κινήσεις αλλά τμήματα ενός καλά μελετημένου, ολοκληρωμένου σχεδίου», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

+4 κινήσεις για το αύριο της Αττικής:

  1. Έρχονται και νέα, φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία. «Είμαστε σε τελικό στάδιο για την προμήθεια των πρώτων 650 νέων, σύγχρονων οχημάτων, έχοντας δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ηλεκτροκίνηση. Θα ξεκινήσουν να ενισχύουν τον στόλο από τις αρχές του 2023», δήλωσε ο κ. Καραμανλής.
  2. Μεγάλα έργα μετρό γίνονται ξανά στην Αττική.
  3. Γραμμή 4 του Μετρό. Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υποδομής που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, ύψους 1,2 δισ. Η πρώτη νέα γραμμή υπό κατασκευή στην πρωτεύουσα έπειτα από είκοσι ολόκληρα χρόνια. Το πρώτο τμήμα, από το Άλσος Βεΐκου στο Γουδή, με 15 νέους σταθμούς, θα εξυπηρετεί μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες γειτονιές της Αθήνας. Διασφαλίζεται δε ότι το πράσινο ισοζύγιο στην πόλη όχι μόνο δε θα μειωθεί, αλλά θα αυξηθεί.
    · Ταυτόχρονα, προχωρά η μελετητική ωριμότητα και για τις μελλοντικές επεκτάσεις της Γραμμής 4, με προτεραιότητα προς Μαρούσι και Βόρεια Προάστια, περιοχές με μεγάλη ροή εργαζομένων και τεράστιο κυκλοφοριακό φόρτο.
    · Σε λίγους μήνες παραδίδονται και οι τρεις τελευταίοι νέοι σταθμοί της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά: Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιά. «Επιτέλους ενώνουμε το μεγαλύτερο αεροδρόμιο με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
    · Επέκταση Γραμμής 2 προς Δυτικά Προάστια: «Προχωράμε με ταχύτατους ρυθμούς τις μελέτες ώστε να καταφέρουμε να δημοπρατήσουμε ως το τέλος της χρονιάς τους τρεις νέους σταθμούς, Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο», σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
    · Παράλληλα, μπαίνει μπρος και ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής. Ένα έργο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, που θα συμβασιοποιηθεί το επόμενο εξάμηνο και θα εξυπηρετεί τις περιοχές από τα Άνω Λιόσια ως τα Μέγαρα.
    · Αντίστοιχα, προχωράει ικανοποιητικά και η διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για την Επέκταση του Προαστιακού προς τα Ανατολικά, δηλαδή προς τα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου.
  4. Μεγάλα οδικά έργα φτιάχνουν τον νέο οδικό χάρτη της Αττικής.
    · Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης έχει ήδη δημοπρατηθεί και αναμένεται να αρχίσει η υλοποίησή της ως τις αρχές του 2023.
    · Προχωρούν οι διαδικασίες για τις επεκτάσεις Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα.
    · Αντίστοιχα, προχωρούν και οι μελέτες για την υπογειοποίηση της σήραγγας της Ηλιουπόλεως, που θα δώσει ανάσα στα Νότια Προάστια.
    · Στα Δυτικά Προάστια, είναι σε προχωρημένο στάδιο διαδικασιών το έργο της ολοκλήρωσης της Περιφερειακής του Αιγάλεω και του Κόμβου Σκαραμαγκά, που θα αποφορτίσει σημαντικά την Λεωφόρο Αθηνών αλλά και την Λεωφόρου Σχιστού.
  5. Σύσταση Μητροπολιτικού Φορέα. Για να αντιμετωπιστεί η πολυδιάσπαση των αρμοδιοτήτων, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέλαβε πρωτοβουλία -υιοθετώντας την πρόταση του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων Ελλάδας- για τη σύστασή του Μητροπολιτικού Φορέα. Ώστε επιτέλους, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, όλοι οι συναρμόδιοι φορείς να κάθονται σε ένα τραπέζι και να λύνουν όλα τα ζητήματα που αφορούν το κυκλοφοριακό.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ