Ο κλάδος των πολυτελών προϊόντων μέχρι πρότινος γνώρισε μεγάλη άνθηση, ενώ στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας έγιναν πλήθος συγχωνεύσεων και εξαγορών, αλλά και μεγάλες εμπορικές επεκτάσεις.
Ωστόσο, από την έναρξη της επιδημίας Covid-19, η λιανική αγορά luxury προϊόντων έχει δεχθεί βαρύ πλήγμα. Με την Κίνα να αντιπροσωπεύει το 30% του συνόλου παγκοσμίως των καταναλωτών που προχωρούν σε αγορές πολυτελείας, συμβάλλοντας στα 2/3 της ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς, το πλήγμα από τον κορωνοϊό ήταν μεγάλο και απρόσμενο. Στην έναρξη της επιδημίας, η εταιρεία συμβουλευτικής BCG είχε εκτιμήσει ότι η αγορά θα υποστεί απώλειες 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων φέτος.
Ωστόσο, πιο πρόσφατα, ο αριθμός αυτός αναθεωρήθηκε σε απώλειες ύψους 85 – 120 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ποσό που αντιστοιχεί σε 29,2% ολόκληρης της αγοράς πολυτελών ειδών.
Ένας σημαντικός παράγοντας που θέτει σε κίνδυνο την αγορά πολυτελών προϊόντων παγκοσμίως είναι οι σημαντικοί περιορισμοί στις μετακινήσεις, οι οποίοι θεωρείται πιθανό να συνεχιστούν για αρκετό καιρό.
Η βιομηχανία πολυτελούς μόδας βασίζεται σε μεγάλο ποσοστό στα ταξίδια, με τις δαπάνες τουρισμού να αποτελούν μια τεράστια πηγή εσόδων. Στην πραγματικότητα, μια παγκόσμια έρευνα της Nielson το 2018 διαπίστωσε ότι το 63% των millenials αγόρασε ένα προϊόν πολυτελείας ενώ ταξίδευε και το 28% εξ αυτών δήλωσε ότι η αγορά ήταν «παρορμητική».
Καθίσταται σαφές ότι όσο μεγαλύτερος είναι ο αντίκτυπος του covid-19 στα εισοδήματα των ανθρώπων, τόσο πιο πιθανό είναι οι πωλήσεις πολυτελών ειδών κατά τη διάρκεια ταξιδιών – και όχι μόνο – να περιοριστούν.
Το 2020 είναι αναμφίβολα μια χρονιά αναταραχής για τα brands πολυτελείας, ωστόσο εκείνα που έχουν επικεντρωθεί στις ψηφιακές τους στρατηγικές θα μπορέσουν να κρατήσουν τους δεσμούς με τους πελάτες τους, κατά τη διάρκεια της δύσκολης αυτής περιόδου.