Γράφει η «ξενοδόχος»

Μεγάλη μείωση των τουριστικών εισπράξεων που είναι πιθανόν να ξεπεράσει
το 60% σε σχέση με το 2019 βλέπει η Τράπεζα της Ελλάδος για τον ελληνικό τουρισμό, με βάση την έκθεση Νομισματικής Πολιτικής που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα.

Η έκθεση κάνει λόγο για «μεγάλη αβεβαιότητα όσον αφορά τις προβλέψεις για τον τουριστικό κλάδο» και «σωστή κατεύθυνση ως προς το πρόγραμμα της κυβέρνησης για την επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού», ενώ βλέπει τις εξής βασικές παραμέτρους που θα καθορίσουν την εξέλιξη των τουριστικών μεγεθών φέτος:

  • Το ποσοστό αποκατάστασης των πτήσεων εξωτερικού,
  • Το βαθμό εφαρμογής του πλαισίου των υγειονομικών όρων (υγειονομικά πρωτόκολλα) επαναλειτουργίας των επιχειρήσεων διαμονής και εστίασης καθώς και
  • Το ποσοστό των ξενοδοχείων εποχικής δραστηριότητας που τελικά θα επαναλειτουργήσουν.

Σύμφωνα με την ΤτΕ, η πτώση των ταξιδιωτικών εισπράξεων για το 2020 αναμένεται να επηρεάσει κυρίως τους κλάδους των καταλυμάτων, της εστίασης και των μεταφορών, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν περίπου το 80% της δαπάνης των ξένων επισκεπτών στην Ελλάδα, αλλά και άλλους κλάδους άμεσα. Ενδεικτικά, μια μείωση των ταξιδιωτικών εισπράξεων των ξένων επισκεπτών κατά 60% σε σχέση με τις εισπράξεις του 2019 (ήτοι μείωση κατά περίπου 10,8 δισεκ. ευρώ έναντι των 18,2 δις. ευρώ του 2019) θα οδηγούσε σε μια μείωση του ΑΕΠ κατά 5,3% και των εισοδημάτων των εργαζομένων κατά 4,1%, ενώ, γενικότερα, μια μείωση των ταξιδιωτικών εισπράξεων κατά 1 δισ. ευρώ θα οδηγούσε σε μια μείωση του ΑΕΠ κατά 0,49% και των εισοδημάτων κατά 0,35%.

Στην ανάλυση της ΤτΕ εξετάζεται αποκλειστικά το αποτέλεσμα μιας μείωσης των εισπράξεων από τον εξωτερικό τουρισμό.

Επίσης, τα αποτελέσματα της ανάλυσης δεν λαμβάνουν υπόψη τα μέτρα στήριξης της οικονομίας όπως οι δημοσιονομικές παρεμβάσεις και η παροχή ρευστότητας, τα οποία, όπως εκτιμάται, θα παρέχουν σημαντική στήριξη σε εργαζομένους και επιχειρήσεις του κλάδου, μειώνοντας τις συνολικές απώλειες για την οικονομία.

Σημαντική εξέλιξη πρέπει να θεωρηθεί η απροσδόκητη βελτίωση της “εικόνας” (brand name) της Ελλάδος, ως συγκριτικά ασφαλέστερου τουριστικού προορισμού, μετά την επι- τυχή διαχείριση της υγειονομικής κρίσης της πανδημίας.

Η βελτίωση αυτή αναμένεται ότι θα λειτουργήσει ανασχετικά εφέτος στην προβλεπόμενη καταβαράθρωση των καθαρών ταξιδιωτικών εισπράξεων της ελληνικής οικονομίας και εκτιμάται ότι θα επιταχύνει την ανάκαμψη των ελληνικών εξαγωγών υπηρεσιών το επόμενο έτος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here